بازار آهن آلات و میلگرد ساختمانی

آیا می دانید در بین آهن آلات و میلگرد ، به جز میلگرد، کدام یک از آهن آلات در گروه آهن های ساختمانی قرار می گیرند؟ در بازار تقاضا برای کدام نوع از آنها بیشتر است؟ آیا می دانید شهر اصفهان بزرگترین تولید کننده انواع آهن آلات و میلگرد ساختمانی در ایران است.

ساخت و سازها یکی از بخش های اقتصادی به شمار می رود که دولت و شرکت های خصوصی بسیاری در این زمینه سرمایه گذاری می کنند و علاوه بر سهم قابل توجه ای که در زمینه پیشرفت های اقتصادی برای هر کشوری دارند، ایجاد اشتغال برای کشورها و پیشرفت شهرها و کلان شهرها را در پی خواهند داشت.
نکته بسیار مهم در ساخت و سازها، تامین مواد و مقاطع اولیه جهت ساخت آنها می باشد. مواد اولیه ای که بخش های مهم اقتصادی و تولیدی را مانند کارخانه های تولید آهن آلات، سنگ و سرامیک، شرکت های سیمان و کارخانه های آجر یا مقاطع فولادی و آلومینیومی را در بر می گیرد.

کاربرد آهن آلات و میلگرد در ساختمان

از آنجایی که امروزه حدود 90 درصد از ساختمان ها به صورت سازهای بتی و آهنی ساخته می شوند، نقش انواع آهن آلات ساختمانی به ویژه در فونداسیون ساختمان ها و به عنوان پایه و نگهدارنده ساختمان بسیار مهم است.
در بسیاری از کشورها مانند ایران انواع کارخانه های تولید آهن آلات ساختمانی وجود دارد و از این رو نیاز چنین کشورهایی به واردات آهن آلات بسیار کمتر خواهد شد.
زمانی که از آهن آلات ساختمانی صحبت می شود منظور انواع آهن آلاتی می باشند که در ساختمان ها و اسکلت های فلزی به کار برده می شوند، حتی یک پیچ فلزی نیز می تواند در گروه آهن آلات ساختمانی جای بگیرد.
اما آهن آلاتی که بیشترین کاربرد را در ساخت و سازها ایفا می کنند عبارتند از:
آهن میلگرد، نبشی، لوله، پروفیل، ورق آهنی، تیرآهن و دیگر مقاطع آهنی و فولادی که نقش تعیین کننده ای در ساختمانها دارند.
از آنجایی که در ایران کارخانجاتی مانند فولاد خوزستان، فولاد مبارکه و ذوب آهن در زمینه تولید انواع آهن آلات ساختمانی فعالیت بسیاری دارند و انواع آهن آلات را تولید می کنند، معمولاً بازار آهن دچار کمبود یا کاهش نخواهد شد و همیشه رونق بازار زیاد است و جهت ساخت و سازها انواع آهن آلات با قیمت های مناسبی عرضه می شود.

آهن میلگرد

آهن آلات و میلگرد وارداتی در بازار

در بازار تقاضا برای آهن آلاتی مانند میلگرد یا تیرآهن به علت نوع کاربردشان بسیار زیاد است و به همین علت انواع آنها از جمله آهن آلات وارداتی نیز در بازار آهن شهرهای مختلف عرضه می شوند، آهن آلاتی از کشورهای ترکیه، چین و روسیه بیشترین سهم بازار فروش در ایران را به خود اختصاص داده اند و شاید اگر عوارض و تمهیدات دولت جهت واردات بی رویه آنها افزایش نیابد منجر به کاهش تولیدات داخلی و حتی تعطیلی واحدها و کارخانجات تولید شوند.
بنابراین بازار آهن آلات ایران مملو از انواع آهن آلات ساختمانی تولید داخل و خارج می باشد که هر کدام نرخ و تعرفه متفاوتی بر اساس استاندارها و کیفیت تولیدی دارند.
اطلاع از قیمت ها نیز در این بازاها از عوامل تعیین کننده در معاملات و خریدها می باشد که به راحتی از طریق مشاوران و نمایندگی های معتبر بازارهای حضوری و آنلاین خواهید توانست استعلام نمایید.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: خانم لیلا نعمت زاده

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 02147623014

phone icon شماره تماس: 04133660491

phone icon شماره تماس: 09120169267

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ(اسکایپ): کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: simurgh_steel_company@

email icon ایمیل: info@simurghsteelco.com

email icon ایمیل: ironore110@gmail.com

instagram icon فیسبوک: ironore110@

instagram icon لینکدین: simurgh-iron-and-steel-company-a68295180@

instagram icon توییتر: CoSimurgh@

تماس با ما