صادرات سنگ آهن ایران به چین

سالانه چه مقدار صادرات سنگ آهن ایران به چین انجام می شود؟ چه شرکت هایی در زمینه صادرات مشغول هستند و بعد از چین، بیشتر به کدام مناطق دنیا صادرات سنگ آهن صورت می گیرد؟
سنگ آهن که منبع تولید انواع فلزات و مقاطع فولادی در دنیا است و بسیاری از کشورها به علت نیاز به تامین سنگ آهن جهت تولیدات اقدام به واردات این سنگ با ارزش می نمایند. اما طبق آمارها کدام کشورها بیشترین واردات را دارند؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

خریداران سنگ آهن

طبق آمارها از آنجایی که تمام کشورهای دنیا جهت ساخت و ساز در بخش صنعتی و ساختمانی نیاز به انواع مقاطع و فلزات فولادی دارند، حدود 98 درصد از سنگ آهن استخراج شده در معادن دنیا به فولاد تبدیل می شود که عمده مصرف فولادها در صنعت ساختمان و سپس خودروسازی می باشد.
در دنیا کشور چین، ژاپن و کشورهای اروپایی بزرگترین خریداران سنگ آهن شناخته می شوند، افزایش جمعیت و صنعتی شدن این کشورها عاملی جهت ساخت و ساز و در نتیجه نیاز روز افزون آنها به سنگ آهن به عنوان یک ماده اولیه برای تولید فولاد است.
همانگونه که گفته شد چین اولین خریدار و واردکننده سنگ آهن در دنیا می باشد، این در حالی است که این کشور از نظر تولید سنگ آهن نیز به عنوان دومین کشور تولید کننده در دنیا شناخته شده است.
دلیل امر این است که کشور چین بیشترین میزان فولاد موجود در دنیا را تولید می کند و به همین خاطر جهت ادامه و افزایش روند تولید نیاز به سنگ آهن دارد بنابراین علاوه بر استفاده از معادن خود اقدام به واردات سنگ آهن جهت ساخت فولاد از کشورهای مختلف می کند.

سنگ آهن

آمار صادرات سنگ آهن

یکی از منابع تامین سنگ آهن کشور چین، ایران می باشد. سالانه حجم زیادی از سنگ های استخراج شده از معادن به کشورهای مختلف صادر می شود. در ایران صادرات سنگ آهن، توسط شرکت ها و بخش خصوصی صورت می گیرد که عوارض این بخش طی مصوبه ای که در سال 92 تایید شده است حدود 30 درصد عوارض برای صادرات سنگ آهن در نظر گرفته شده است.
در بازار جهانی کشورهای بسیاری خواهان خرید سنگ آهن ایران می باشند اما بزرگترین بازار و خریدار سنگ آهن ایران، کشور چین و سپس هند می باشند.
طبق آمارها تا سال 2020 خرید سنگ آهن توسط کشور چین روندی رو به افزایش دارد و این شاید خبر خوبی برای شرکت های خصوصی صادر کننده باشد. بعد از چین و هند، کشورهایی مانند ترکیه، عراق، ژاپن، قزاقستان و بسیاری کشورهای دیگر خواهان خرید سنگ آهن از معادن ایران می باشند.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: خانم لیلا نعمت زاده

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 02147623014

phone icon شماره تماس: 04133660491

phone icon شماره تماس: 09120169267

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ(اسکایپ): کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: simurgh_steel_company@

email icon ایمیل: info@simurghsteelco.com

email icon ایمیل: ironore110@gmail.com

instagram icon فیسبوک: ironore110@

instagram icon لینکدین: simurgh-iron-and-steel-company-a68295180@

instagram icon توییتر: CoSimurgh@

تماس با ما