قیمت آهن اسفنجی در ایران شهریور 1397

قیمت آهن اسفنجی در ایران برای محصولات کارخانه های مختلف متفاوت است. یکی از دلایل این تفاوت، اختلاف کیفیت و آنالیز آهن اسفنجی تولید شده توسط کارخانه ها نسبت به یکدیگر است.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

در صورتیکه قیمت آهن اسفنجی تولیدی کارخانه های مختلف را بررسی کنید متوجه تفاوت نرخ قیمت ها خواهید شد. یکی از مهمترین دلیل اختلاف قیمت به کیفیت و عیار آهن اسفنجی مربوط می شود. اگر دقت کافی به قیمت ها داشته باشید متوجه می شوید که آهن اسفنجی با عیار بالاتر دارای نرخ قیمت بیشتر است. در حقیقت دلیل این اختلاف منطقی است.

قیمت آهن اسفنجی در ایران برای عیار مختلف آن

در اوایل هفته جاری (هفته دوم شهریور 97)، قیمت آهن اسفنجی میانه حدود 1800 تومان و قیمت آهن اسفنجی نی ریز و سبزوار حدود 1550 الی 1600 تومان بود. دلیل این اختلاف قیمت چیست؟

همانطور که می دانیم کارخانه میانه بالاترین عیار آهن اسفنجی را تولید می کند. و قیمت آن در بین محصول تولیدی دیگر کارخانه های ایران همیشه بالاتر است. این موضوع در گزارش قیمت اوایل هفته جاری که در بالا اشاره کردیم، مشهود است.

گاهی اوقات شاهد افزایش قیمت آهن اسفنجی در ایران در کل محصولات کارخانه ها هستیم. به عنوان مثال نرخ قیمت آهن اسفنجی در ایران در دو ماه اخیر از حدود 1300 تومان تا 1600 تومان افزایش پیدا کرده است. از مهمترین دلایل این موضوع، تغییر نوسان نرخ قیمت دلار است. البته متاسفانه در اغلب مواقع نوسان نرخ دلار در ایران همسو با تغییر جهانی نرخ ها نبوده و اصولا بی دلیل و بدون منطق اقتصادی است. با این حال ما اغلب شاهد این نوسانات هستیم. نوسانات اغلب در نرخ تمامی محصولات آهن و فولاد از جمله شمش و تختال و اسلب که فرآوری حاصل از فرآوری آهن اسفنجی است نیز رخ می دهد.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: خانم لیلا نعمت زاده

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 02147623014

phone icon شماره تماس: 04133660491

phone icon شماره تماس: 09120169267

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ(اسکایپ): کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: simurgh_steel_company@

email icon ایمیل: info@simurghsteelco.com

email icon ایمیل: ironore110@gmail.com

instagram icon فیسبوک: ironore110@

instagram icon لینکدین: simurgh-iron-and-steel-company-a68295180@

instagram icon توییتر: CoSimurgh@

تماس با ما