قیمت روز ورق آهن رنگی

ورق آهن چیست و چند نوع ورق های آهنی در کارخانه ها تولید می شوند؟ نمونه رنگی آن چه ویژگی هایی دارد و قیمت روز آن در بازار و بورس چگونه است؟
ورق آهنی یا فولادی شکل نازک شده فولاد است که با ضخامت ها و ویژگی های خاصی تولید می شوند. در بازار انواع مختلف ورق های آهنی وجود دارند که هر کدام کارکردهای مخصوص به خود را دارند و معمولاً در صنعت و ساختمان سازی بیشترین مصرف را دارند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

انواع ورق های آهنی

ورق های آهنی نیز مانند انواع ورق های آلومینیومی و مسی بسیار متنوع هستند حتی بعد از پایان عمر مفیدشان به عنوان ضایعات آهن سبک در چرخه مجدد تولید قرار می گیرند.

  • ورق آهن سیاه
  • ورق آهن روغنی
  • ورق آهن سفید
  • ورق آهن رنگی
  • ورق اسید شویی
  • ورق تین پلیت

تمامی ورق های آهنی در این پنج گروه قرار می گیرند و هر کدام با توجه به نوعی ضخامت و روش تولیدشان برای صنایع مختلف مصرف می شوند. عده زیادی به تمامی این ورق ها، ورق های فولادی نیز می گویند زیرا ماده اولیه در تولید همه آنها فولاد می باشد و تنها تفاوت آنها در روش تولید و ترکیب آنها با فلزات دیگر است.
ورق سیاه همان ورق گرم، ورق سفید نیز ورق سرد می نامند و علت این نامگذاری قابلیت کششی و مقاومت آنها است.
ورق های گرم به علت وجود درصد بالای کربن در تولیدشان دارای مقاومت بسیار زیادی هستند و معمولا در تولید ماشین های سنگین به کار برده می شوند اما ورق های سرد یا همان روغنی از ورق های گرمی تولید می شوند که برای تولید نورد مجدد مناسب هستند. ویژگی بارز این ورق ها قابلیت کشسانی بسیار بالا آنها است.
ورق گالوانیزه که بسیار پرکاربرد و شناخته شده است همان ورق های فلزی با یک لایه عایقی تشکیل شده از روی جهت جلوگیری از هر گونه آسیب های محیطی (خوردگی و زنگ زدگی) می باشد.

ورق آهن رنگی

ورق آهن رنگی: این ورق همان ورق های گالوانیزه عایق کاری شده با روی می باشند که در کوره های مخصوص رنگ، به وسیله رنگ های پودری رنگ می شوند و تنوع بسیار زیادی نیز دارند.
کاربرد ورق آهن رنگی اغلب برای ساخت سقف ها، سوله های ورزشی و سقف انبار غلات می باشد. تمامی این ورق ها در بازار و بورس با قیمت های مشخص شده ای معامله می شوند.
قیمت ورق رنگی تحت تاثیر قیمت ورق گالوانیزه است و با اندکی تغییر به علت رنگی بودن گران تر معامله می شود. جهت اطلاع از قیمت روز آهن و انواع ورق آهنی و فولادی با مشاوران و فروشندگان باتجربه بازار آهن آلات در تماس باشید.

منبع: آهن و آلومینویم

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: خانم لیلا نعمت زاده

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 02147623014

phone icon شماره تماس: 04133660491

phone icon شماره تماس: 09120169267

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ(اسکایپ): کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: simurgh_steel_company@

email icon ایمیل: info@simurghsteelco.com

email icon ایمیل: ironore110@gmail.com

instagram icon فیسبوک: ironore110@

instagram icon لینکدین: simurgh-iron-and-steel-company-a68295180@

instagram icon توییتر: CoSimurgh@

تماس با ما