سرباره ذوب آهن اصفهان

فروش سرباره ذوب آهن اصفهان با توجه به تولید بالای روزانه انواع آهن آلات در این کارخانه، اغلب در تناژ های بسیار بالا انجام می گیرد. سرباره ذوب کاربردهای بسیاری دارد که به چند مورد در متن زیر اشاره می کنیم.

ترکیب سرباره ذوب آهن اصفهان که از کوره بلند در ذوب و فولادسازی استفاده می نماید، عمدتا از سیلیکا، آلومینوسیلیکا و کلسیم سیلیکا می باشد. این ترکیب نشان می دهد سرباره قابلیت استفاده در تولید سیمان را دارد. در حقیقت ساختار سرباره آهن مسابه سیمان است. برای به کارگیری سرباره ذوب آهن اصفهان در تولید سیمان باید سرباره بلافاصله پس از جدایش از ذوب، به سرعت سرد شود. و سپس تحت فرآیند آسیاب قرار گیرد تا به شکل پودر در آید. با ریز نمودن سرباره در فرآیند آسیا کردن، واکنش پذیری ان افزایش می یابد. بدین صورت قابلیت استفاده در تولید سیمان را پیدا خواهد نمود.

استفاده از پودر سرباره ذوب آهن اصفهان در تولید بتن بررسی نشان می دهد که پودر سرباره به دست آمده طی فرآیند فوق را می توان به نسب چهل درصد در سیمان جایگزین نمود. استفاده از پودر سرباره در تولید بتن در کاهش هزینه های تولید و ساخت بسیار موثر است. علاوه بر کاهش هزینه های تولید می توان از ورود آلاینده ها به طبیعت تا حدود زیادی جلوگیری نمود. در حقیقت سرباره ای که برای استفاده مجدد آماده سازی نمی شود به عنوان پسماند کارخانه های فولادسازی دفع می شود.

با توجه به محدود بودن منابع طبیعی استفاده ی حداکثر و بهینه از این ذخایر ارزشمند امروزه مورد توجه زیادی قرار گرفته است.

یکی از روش های مورد استفاده در این حوزه, کاهش میزان دور ریز های صنعتی در جریان تولید است. سرباره یکی از محصولات جانبی آهن است که در جریان ذوب آهن به دست می آید. در گذشته این محصول بلا استفاده تلقی و دور ریخته میشد. امروزه با پیشرفت در حوزه ی صنعت و معدن برای این محصول کاربرد های متعددی یافت شده است که در ادامه به تقصیل به آن میپردازیم.

سرباره ذوب آهن اصفهان

منظور از سرباره آهن چیست؟

منظور از سرباره آهن چیست؟ سرباره آهن چیست؟ سرباره (slag) محصولی جانبی و مصنوعی است, که به هنگام جداسازی آهن در کوره های ذوب آهن از ناخالصی های موجود در سنگ آهن به وجود می آید. سرباره ترکیبی از سیلیکات و اکسید های فلزی پیچیده است که پس از سرد شدن مواد ناخالص باقی می ماند.

حجم عمده مصرف سرباره آهن بال‌میل شده که در صنایع فولادسازی مجددا استفاده می‌شود را می‌توان در تولید میلگرد به عنوان یک قراضه استفاده نمود. یکی از موارد مصرف سرباره آهن و یا خرسک‌ها، استفاده از آن‌ها در تولید سیمان است که عمده مصرف آن تولید سیمان پرتلند است.

بتن مسلح که از ترکیب میلگرد آجدار و سیمان است در ساختمان ‌سازی استفاده بسیار زیادی دارد. در تولید میلگرد نیز از قراضه‌هایی چون در مرغوب بال‌ میل شده استفاده می ‌شود که در قیمت نهایی میلگرد تاثیر گذار است.

از دیگر استفاده‌ های آن می‌توان به صنایع جوشکاری اشاره کرد. گل جوش زمانی که می‌ خواهیم دو قطعه میلگرد را به یکدیگر جوش بدهیم به وجود می آید. به برآمدگی بالا آمده در نقطه جوش گل ‌جوش و یا شلاکه گفته می‌شود. گل جوش زمانی اهمیت پیدا می‌کند که دو نبشی به یکدیگر جوش داده می‌شوند.

وزن مخصوص سرباره آهن

وزن مخصوص سرباره آهن وزن مخصوص سرباره کوره ذوب آهن اصفهان ۲/۷۵۴ گرم بر سانتیمتر مکعب و سطح مخصوص ان حدود ۲۲۰۰ سانتیمتر مربع بر گرم است که البته سطح مخصوص به نحوه آسیاب کردن بستگی دارد.

حجم عمده مصرف سرباره آهن بال‌میل شده که در صنایع فولادسازی مجددا استفاده می‌شود را می‌توان در تولید میلگرد به عنوان یک قراضه استفاده نمود. یکی از موارد مصرف سرباره آهن و یا خرسک‌ها، استفاده از آن‌ها در تولید سیمان است که عمده مصرف آن تولید سیمان پرتلند است.

از این سیمان در بتن مسلح استفاده می ‌شود که سیمان پرتلند در مواجه با میلگرد می‌تواند مقاومت ساختمان را افزایش دهد. میلگرد در ترکیب با سیمان پرتلند برای آرماتوربندی باید در مکانی استفاده شود که در مواجه با حمله سولفات ‌ها نباشد زیرا باعث از بین رفتن سیمان و میلگرد می‌شود و با توجه به قیمت روز میلگرد در بازار این نکته باید حتما در نظر گرفته شود.

بتن مسلح که از ترکیب میلگرد آجدار و سیمان است در ساختمان ‌سازی استفاده بسیار زیادی دارد. در تولید میلگرد نیز از قراضه‌هایی چون در مرغوب بال‌میل شده استفاده می ‌شود که در قیمت نهایی میلگرد تاثیرگذار است.

از دیگر استفاده‌های آن می‌توان به صنایع جوشکاری اشاره کرد. گل جوش زمانی که می‌ خواهیم دو قطعه میلگرد را به یکدیگر جوش بدهیم به وجود می آید. به برآمدگی بالا آمده در نقطه جوش گل ‌جوش و یا شلاکه گفته می‌شود. گل جوش زمانی اهمیت پیدا می‌کند که دو نبشی به یکدیگر جوش داده می‌شوند.

موارد مصرف سرباره آهن

موارد مصرف سرباره آهن

ما می خواهیم بفهمیم که این سرباره که روزی هیچ کاربردی نداشته و تبدیل به معضل شده بود, اینک چه کاربردی دارد؟ پس به موارد مصرف سرباره می پردازیم.

سرباره ای که در صنایع فولاد تولید شده در فولادسازی نیز کاربردهای متنوعی دارد. از این سرباره ها در ساخت و ساز روکش های مقاوم برای جاده ها، تولید آسفالت های با مقاومت بالا در برابر لغزیدن ،زیرساز جاده ها مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه براین ها سرباره در ساخت نوعی از سیمان مورداستفاده قرار می گیرد استفاده از سرباره در این سیمان موجب افزایش ظرفیت و صرفه جویی در انرژی و نیز کاهش آلودگی محیط زیست است. همچین در صنعت ساخت بتن نیز از این سرباره ها استفاده می کنند.

کمک به زیست سواحل و کاربردهایی در کشاورزی از موارد استفاده سرباره آهن و فولاد می باشد. سرباره به دلیل داشتن مواد مناسبی چون: اکسید مولیبدن, باعث بهبود در خاک های زراعی و به دنبال آن افزایش تولید محصولات زراعی می گردد.

برای مثال از چند وقت پیش سرباره در کشت محصولاتی مثل ذرت و سویا استفاده می شده و همچنین اخیرا در کشت محصولاتی مانند تیشکر و برنج هم از آن استفاده شده که نتایج بسیار خوبی به همراه خود داشته است. درحال حاضر, تحقیقات بسیاری در حال انجام است تا از سرباره فولاد سازی در موارد بیشتری بکار رود.

در کشور ژاپن بنابر تحقیقات انجام شده. برای تقویت رشد ماهی ها و گیاهان دریایی از این سرباره استفاده شده. به این گونه که از جنس سرباره بلوک هایی در کف دریا می سازند و آن بستر رویش گیاهات محل زندگی آبزیان می شود.

وزن مخصوص سرباره کوره ذوب آهن اصفهان ۲/۷۵۴ گرم بر سانتیمتر مکعب و سطح مخصوص ان حدود ۲۲۰۰ سانتیمتر مربع بر گرم است که البته سطح مخصوص به نحوه آسیاب کردن بستگی دارد. حجم عمده مصرف سرباره آهن بالمیل شده که در صنایع فولادسازی مجددا استفاده می‌شود را می‌توان در تولید میلگرد به عنوان یک قراضه استفاده نمود.

یکی از موارد مصرف سرباره آهن و یا خرسک‌ها، استفاده از آن‌ها در تولید سیمان است که عمده مصرف آن تولید سیمان پرتلند است. از این سیمان در بتن مسلح استفاده می ‌شود که سیمان پرتلند در مواجه با میلگرد می‌تواند مقاومت ساختمان را افزایش دهد.

میلگرد در ترکیب با سیمان پرتلند برای آرماتوربندی باید در مکانی استفاده شود که در مواجه با حمله سولفات ‌ها نباشد, زیرا باعث از بین رفتن سیمان و میلگرد می‌شود و با توجه به قیمت روز میلگرد در بازار این نکته باید حتما در نظر گرفته شود.

بتن مسلح که از ترکیب میلگرد آجدار و سیمان است در ساختمان ‌سازی استفاده بسیار زیادی دارد. در تولید میلگرد نیز از قراضه‌هایی چون در مرغوب بال‌میل شده استفاده می ‌شود که در قیمت نهایی میلگرد تاثیر گذار است.

از دیگر استفاده‌های آن می‌توان به صنایع جوشکاری اشاره کرد که از گل جوش در زمانی که می‌ خواهیم دو قطعه میلگرد را به یکدیگر جوش بدهیم. به برآمدگی بالا آمده در نقطه جوش گل ‌جوش و یا شلاکه گفته می‌شود. گل جوش زمانی اهمیت پیدا می‌کند که دو نبشی به یکدیگر جوش داده می‌شوند.

فروش سرباره ذوب آهن اصفهان

فروش سرباره ذوب آهن اصفهان

به دلیل استفاده سرباره در صنایع مختلفی که نام برده شد . شرکت های صنایع فولادی همچون ذوب آهن اصفهان شروع به فروش سرباره آهن کردند. و از این ماده به درآمدزایی رسیدند. و این سرباره آهن ,به ماده ای با ارزش در صنایع فولادی تبدیل شد.

نظر صاحبان و تولید کنندگان موجود در صنایع آهن و فولاد در سرتاسر جهان، سرباره و سایر محصولات جانبی فولاد نه تنها که زباله به حساب نمی آیند، بلکه به این نوع از محصولات باید به عنوان موادی با ارزش نگاه کرد.

در این صنایع سعی شده است که علاوه بر بازیابی فلزات از این محصولات جانبی، برای این محصولات نیز به ویژه سرباره، کاربردهایی یافته تا از این مواد به‌صورت مؤثر مورد استفاده قرار گیرد. این موضوع موجب شده است که سرباره تولید شده در صنایع آهن و فولاد، برای خود, بازاری قابل توجه داشته باشد.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: خانم لیلا نعمت زاده

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 02147623014

phone icon شماره تماس: 04133660491

phone icon شماره تماس: 09120169267

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ(اسکایپ): کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: simurgh_steel_company@

email icon ایمیل: info@simurghsteelco.com

email icon ایمیل: ironore110@gmail.com

instagram icon فیسبوک: ironore110@

instagram icon لینکدین: simurgh-iron-and-steel-company-a68295180@

instagram icon توییتر: CoSimurgh@

تماس با ما