صادرات انواع شمش بیلت فولادی درجه 1

صادرات انواع شمش بیلت فولادی:

در زمان های نه چندان دور،زمانی که بشر موفق به کشف فولاد شد بحث اصلی که پیش آمد قیمت گذاری بر روی این فولادها که به صورت شمش بودند رخ داد.پیدا کردن قیمت این شمش این کالای مهم و تاثیر گذار در زندگی مردم در بازار کاری خیلی سخت و طاقت فرسا بود و تقریباً برای همه مردم و به خصوص متخصصین این حوزه به راحتی قابل  تشخیص و امکان پذیر نبود اما امروزه با استفاده از ابزار اطلاعاتی نوین و متخصصین با قیمت گذاری امکان صادرات این شمش میسر شده است که راه خوبی برای درآمدزایی یک کشور می باشد. 

صادرات انواع شمش بیلت فولادی درجه 1

معرفی شمش بلیت فولادی در بازار

معرفی شمش بلیت فولادی در بازار

در حالت کلی شمش از محصولات نورد فولاد به دست می آید و همچنین یکی از مهمترین کالا در زنجیره تولیدمحصولاتی که با فولاد به دست می‌آیند است که این محصولات در تولید محصولاتی چون تیرآهن، مفتول، میلگرد و … کاربرد دارد. در اینجا ما انواع شمش فولادی را نام می برید که عبارتند از:

  • شمش اسلب(slab)
  • شمش بیلت (bilt) 
  • شمش بلوم (bloom )
  1. شمش بیلت: شمش بیلت که نام دیگر آن شمشال است از فراورده های نورد فولاد است که نسبت طول آن به نسبت طول شمش بیشتر است و سطح مقطع آن از ۲۳۰ سانتی متر مربع کمتر است همچنین سطح مقطع آن به شکلهای دایره و مربع است که عرض آنها کمتر از ۱۵ سانتی متر می باشد
  2. شمش اسلب: شمش اسلب نام دیگران  تختال است مانند بلوم و بیلت نیست به شکل مستطیل است و و ضخامت آن تقریباً ۲۳۰ میلیمتر طول آن ۱۲ متر آن ۱.۲۵ متر می باشد از اسلام در ساخت عرق فولادی استفاده میشه
  3. شمش بلوم:بلوم که نام دیگر آن شمشه است بسیار شبیه به بیلت است ولی عرض آن بیشتر از ۱۵ سانتی متر است ینی سطح مقطع آن از ۲۳۰ سانتی متر مربع کمتر می باشد.این دلیلی است که گاها بیلت و بلوم را در یک دسته باهم قرار میگیرند. شمش بلوم در ناودانی،قوطی،تیر اهن و…مورد استفاده قرار میگیرد.

ساختن بیلت فولادی سختی و پیچیدگی های خودش را دارد به همین علت ساخت آن بسیار ارزشمند است و سود زیادی دارد.بیلت را میتوان به دو روش تولید کرد که روش اول از راه خروجی کوره بلد است و راه دیگر استفاده از خروجی کوره های قوس الکتریک است که با استفاده از این دو روش بیلت تولید میشود.

قوانین مربوط به صادرات انواع شمش بلیت فولادی

از آنجایی که صادرات و تجارت یکی از اصلی ترین دلایل برای افزایش درآمد و   اشتغال،تقسیم کردن کار جهانی،ایجاد شدن رقابت،انتقال یافتن سرمایه و همچنین باعث رونق گرفتن بازار می شود،یکی از اصلی ترین دغدغه های هر کشوری است.

با توجه به تحریم های بسیار ظالمانه ای که علیه کشور عزیزمان می باشد کشور برای کاهش عدم وابستگی هرچه بیشتر به درآمدی که از فروش نفت بدست می آورد قطعا روی به توسعه صادرات غیر نفتی می آوردمانند صادرات بیلت فولادی که قیمت صادرات شمش بلیت امروزه در حال نوسان است و همین باعث میشود صادرات آن کاری ارزشمند شناخته شود.

صادرات شمش بلیت فولادی مراحل وقوانین خاص خودش را دارد، اولین قدم دریافت کردن سفارش خریدار است که بعد از به توافق رسیدن بر روی قیمت اقدام به ثبت سفارش میکنند.سپس تیم صادراتی قیمت را به صورت دلار اعلام میکند تا خریدار جهت ثبت فاکتور پول را واریز بکند.پس از پرداخت مبلغ مورد نظر حال کارخانه موظف  است تا محصول را بسته بندی بکند و سپس از طریق دریایی،هوایی ویا زمینی بسته را ارسال بکند.سپس صادرکنندگان شمش بلیت فولادی موظف اند همه ی مجوز هایی را که لازم است برای سازمان هایی مانند سازمان معدن،سازمان تجارت و دیگر سازمان ها که نقشی در صادرات دارند بگیرند.بعد از انجام دادن تمام این مراحل تیمی که محصول را صادر میکند باید حتما با یک شرکت حمل ونقل قرار داد ببندد و محصول خود را بیمه  بکند.

پس از انجام این مراحل حال فقط صدور کالا باقی مانده که آخرین مرحله است و پس از انجام این مرحله بارگیریدمحصول را شروع میکنند.

تولید مرغوب ترین شمش بلیت فولادی در کشور

تولید مرغوب ترین شمش بلیت فولادی در کشور

امروزه خرید یک شمش فولادی با کیفیت بالا از دغدغه های اصلی خریداران این محصول بوده است زیرا با توجه به قیمت شمش بلیت فولادی باید یک محصول با کیفیت را خریداری بکنند. خوشبختانه کشور ایران توانسته است در سال‌های اخیر موفقیت‌های زیادی در تولید فولاد به دست بیاورد و همچنین در جهان رتبه خوبی را توانسته از آن خود بکند. رکورد ثبت شده ایران برای فولاد چیزی حدود ۲۱ میلیون تن است که رکورد بسیار خوبی است. صنعت فولاد در ایران در حال حاضر دومین صنعت مهم است که در جهان بیشترین حجم تجارت را بر عهده دارد. در آسیا غول های صنعت فولاد قرار دارند که بسیار زیاد تولید می کند مانند کشور چین که چیزی حدود ۴۲ درصد از فولاد جهان را تولید می‌کند و ایران با چنین قول هایی رقابت می کند. حال ما قصد داریم کارخانه هایی که  در ایران که مرغوب ترین شمش بلیت فولادی را تولید میکنند را معرفی کنیم.

  • ذوب آهن اصفهان:

ذوب آهن اصفهان به اصطلاح مادر صنعت فولاد سازی کشور است.این کارخانه بزرگ ترین و اولین کارخانه ای بود در ایران که مشغول به تولید فولاد شد. این کارخانه در تولید بعضی از محصولات یکی از بزرگترین تولید کننده ها در قاره آسیا می باشد. دلیل نامگذاری این کارخانه به عنوان مادر صنعت فولاد این است که این کارخانه جزو اولین تولید کنندگان این صنعت بوده است، همچنین محصولات این کارخانه به بیش از ۲۳ کشور در جهان صادر می‌شود.

  • فولاد مبارکه اصفهان 

این کارخانه فعالیت رسمی خودش را از سال ۶۰ آغاز کرد اما به دلیل جنگی که در آن سال ها کشورمان درگیرش بود کارخانه نیمه تعطیل شد تا اینکه سال ۷۰ اولین کوره قوس الکتریکی به راه افتاد.خط تولید این کارخانه توسط رئیس جمهور وقت ایت الله هاشمی رفسنجانی افتتاح گردید.این کارخانه در سال چیزی حدود ۱۳میلیون تن تولید میکند که بخش قابل توجهی از نیاز کشور را تامین میکند.

  • فولاد خراسان

تاسیس این شرکت مربوط به سال ۶۹ می باشد. همانطور که میدانید خراسان رضوی یکی از بهترین معدن های نظیر گاز طبیعی،زغال سنگ و…دارد،برای همین این کارخانه در نزدیکی شهر نیشابور تاسیس شد.این کارخانه از ۱۸ واحد تشکیل شده که در آن محصولاتی نظیر میلگرد آژدار،شمش،بریکت و …تولید میگردد.تولید این شرکت در سال حدود ۴ میلیون تن تخمین زده شده است که مقدار قابل توجهی می باشد.

صادرکنندگان انواع شمش بلیت فولادی در بازار

در حال حاضر در ایران تولید کنندگانی که  مشغول به تولید فولاد بیلت هستند قیمت پیشنهادی شان در هر تن فوب بنادر ایران ۳۷۵ دلار است. اصلی ترین  کارخانه صادر کننده در ایران شرکت فولاد خوزستان می باشد که اخیراً موفق شد به کشور تایلند ۵۵۰۰۰ تن شمش بیلت فولاد بفروشد همچنین این شرکت توانست ۳۰۰۰۰ تن شمش بیلت فولاد به کشور مصر و به کشور سودان ۱۰۰۰۰ تن شمش بیلت فولاد صادر کند که تمامی قیمتهای معامله شده در این صادرات همان ۳۷۵ دلار بوده است.

از دیگر کارخانه های موفق در صادرات کشور ایران می‌توان به شرکت ذوب آهن اصفهان اشاره کرد که آنها موفق شدند ۳۰ هزار تن شمش بیلت فولادی به کشور امارات صادر کنند و ۵۰ هزارتن شمش بیلت فولاد به کشور اردن و ۶۰ هزار تن شمش بیلت فولاد به کشور مصر صادر کند. همچنین حجم کمی هم توانستند به کشورهای سودان و تایلند صادر بکنند

در بحث صادرات شرکت دیگری که در این حوزه فعالیت دارند شرکت فولاد کاوه کیش است که ۳۰ هزار تن شمش بیلت فولادی فروخته است این شرکت هدف های بلندپروازانه دارد و میخواهد سهم صادرات بیشتری را در ایران از آن خود بکند.

خوشبختانه آمار صادرات شمش و تولیدات فولادی با درصد قابل توجهی پیشرفت داشته است. مقدار صدور شمش بیلت با رشد ۵۴ درصدی  در مقایسه با ۹ ماهه سال پیش ثبت شده است.همچنین  صادرات باعث شده واردات فولادی بسیار کاهش یابد طبق آمار این سیر نزولی بین ۱۶ تا ۹۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد که از موفقیت‌های بدست آمده در صادرات فولادی است.

آشنایی با قیمت انواع شمش بلیت صادراتی

آشنایی با قیمت انواع شمش بلیت صادراتی

آشنایی با قیمت انواع شمش بلیت  فولادی:

در قیمت شمش بیلت فولادی عوامل زیادی تاثیر گزاشت عواملی مثل برند کارخانه سازنده،قیمت آن در بازار جهانی و همچنین مواد اولیه که در آن بکار رفته است بستگی دارد.

از مهمترین دلیل های تعیین کننده قیمت شمش فولادی محصولاتی است که در فولاد سازی مصرف می شود مانند قراضه آهن و سنگ آهن. حال نوسان قیمت در سنگ آهن یا قراضه آهن یا کشورهایی که این منابع را تأمین می‌کنند اگر در روند عرضه تغییری بدهند در نرخ قیمت فولاد مستقیماً تاثیر دارند. به عنوان مثال در همین هفته قیمت شمش بیلت فولاد در یکی از بنادر امارات در حال حاضر در هر تن ۴۷۰ دلار معامله می گردد. حال همین موضوع بدان معنی است که شمش بیلت فولاد ایران در روزهای آینده ۲۰ الی ۳۰ دلار افزایش قیمت دارد. علاوه بر محصولاتی که گفته شد که در فولاد سازی مصرف می شوند محصول دیگری است که در قیمت فولاد موثر است و آن هم زغال سنگ است. زغال سنگ اخیراً باعث رشد قیمت محصولات فولادی مثل میل گرد و همچنین بیلت فولادی شده است.

در ایران کارخانه فولاد خوزستان اصلی‌ترین ملاک برای قیمت گذاری محصولات فولادی میباشد.کارخانه قیمت شمش فولاد را در بورس فولاد اعلام می کند و آن معیاری برای قیمت قرار میگیرد.قیمت شمش بیلت فولادی در ایران در سه دسته اعلام می‌شود دسته اول قیمت شمش بلیط صادراتی ایران است دسته دوم قیمت شمش آهن است که در بورس ارائه می‌شود و دسته سوم قیمت شمش فولاد است که در بازار آزاد ایران می شود.

شرکت های بزرگ صادرات شمش بلیت فولادی

شرکت های بزرگی در ایران مشغول به تولید شمش بلیت فولادی و همچنین صدور محصولات فولادی به خارج از کشور می باشند. شرکت های صادر کننده زیادی در ایران مشغول به فعالیت هستند که معروف ترین آنها شرکت فولاد خوزستان همچنین ذوب آهن اصفهان اشاره نمود.

این شرکت ها برای تولید کردن فولاد مذاب و خام از دستگاه‌ها و فناوری‌های مختلف استفاده می‌کند که مرسوم ترین آن ها دو روش به نام روش های کوره بلند و کوره قوس الکتریکی است.

  • تولید فولاد به روش کوره  بلند

روش کوره بلند به شیوه سنتی معروف است. در ابتدای این روش سنگ آهن بعد از اینکه آگلومره و فرآوری شد به همراه اهک به کوره بلند وارد می شود و بعد از انجام شدن این مراحل چدن مذاب یا همان آهن خام را ما به دست می آوریم. بعد از انجام این مراحل آهن خامی که ما به دست آورده‌ایم در یک کانورتر تبدیل به فولاد مذاب می شود و بعد از اینکه ما کربن را حذف کردیم و به کمک اکسیژن ناخالصی های دیگر آن را حذف کردیم فولاد خام تهیه می شود. پس از تخلیه این مواد به وسیله پاتیل های حمل مذاب به صورت مداوم به واحد ریخته گری ارسال می گردد، کار این واحد ریختن مواد مذاب به داخل قالب است که باید این کار را انجام بدهد .حال بعد از انجام این مراحل غلطکی مواد را به شمش منجمد تبدیل می کند با کمک پاشش آب خنک و در مرحله پایانی ما فقط باید فولاد را برش بدهیم 

  • تولید فولاد به روش قوس الکتریکی

ابتدا باید آهن قراضه را داخل کوره قوس الکتریکی می‌ریزند و در زمانی که این قراضه های آهن در حال ذوب هستند  ترکیبی از موادی مثل کک آهک و غیره و آهن اسفنجی از بالای کوره به مواد اضافه می کنند. زمانی که نمونه گیری های لازم را انجام بدهند  آن وقت به فولاد مذاب تبدیل میشود. موادی که به دست آورده ایم توسط پاتیل ها به صورت مداوم به واحد ریخته گری ارسال می گردد. در این واحد ریخته گری مواد را در داخل ظروفی که نامش تاندیش است و سپس به داخل  قالب مسی آبگرد میریزند. در اینجا مانند روش قبلی در طول مسیر مواد، به شمش فولادی منجمد تبدیل می گردد البته با کمک پاشش آب خنک.سپس با برش کاری شمش مورد نظر استخراج میشود.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت صادرات شمش بلیت فولادی

عوامل تاثیرگذار بر قیمت صادرات شمش بلیت فولادی

عوامل زیادی هستند که بر قیمت شمش فولادی تاثیر گذار هستند، اگر بخواهیم به این عوامل اشاره کنیم ساده ترین عامل می شود به گرما اشاره کرد،گرما باعث میشود که کارخانه ها میزان حجم تولیدی محصولات خود را کاهش دهند زیرا اگر این کار را نکنند برق لازم برای مصارف خانگی تامین نمی شود،از دیگر عوامل تقاضای مشتری است  به این صورت که اگر متقاضی زیاد شود قیمت طبعاً بالا می‌رود و اگر تقاضا ها کاهش پیدا کند قیمت ها هم کاهش پیدا میکند. عامل دیگر را می توان به افزایش قیمت مواد اولیه اشاره کرد زیرا این مواد اولیه از معادن استخراج می شوند و معادن رو به تمام شدن می‌رود و همچنین این باعث می شود قیمت‌ها نوسان‌های زیادی داشته باشد.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: خانم لیلا نعمت زاده

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 02147623014

phone icon شماره تماس: 04133660491

phone icon شماره تماس: 09120169267

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ(اسکایپ): کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: simurgh_steel_company@

email icon ایمیل: info@simurghsteelco.com

email icon ایمیل: ironore110@gmail.com

instagram icon فیسبوک: ironore110@

instagram icon لینکدین: simurgh-iron-and-steel-company-a68295180@

instagram icon توییتر: CoSimurgh@

تماس با ما