قیمت بریکت آهن اسفنجی

بریکت آهن اسفنجی فرآورده فرآیند فشرده سازی آهن اسفنجی و نرمه آهن اسفنجی است. قیمت بریکت آهن اسفنجی بر اساس نوع آن که در سه نوع بریکت گرم آهن اسفنجی، بریکت سرد آهن اسفنجی و بریکت نرمه آهن اسفنجی دسته بندی می شود، تعیین می گردد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

فرآیند بریکت سازی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در صنع احیای مستقیم آهن نیز این تگنولوژی ورود کرده است. هم اکنون آهن اسفنجی که محصول و فرآورده فرآیند احیای مستقیم سگ آهن است، تحت فرآیند بریکت سازی به بریکت آهن اسفنجی تبدیل می شود. بریکت آهن اسفنجی هم اکنون در بسیاری از واحد های فولادسازی دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. بریکت آهن اسفنجی را بر اساس فرآیند و نوع ماده اولیه مورد استفاده می توانیم به سه نوع دسته بندی کنیم. اگر ماده اولیه تولید بریکت آهن اسفنجی باشد، دو نوع بریکت بر اساس نوع فرآیند خواهیم داشت:

انواع بریکت آهن اسفنجی

  • بریکت گرم آهن اسفنجی: این محصول طی فرآیند با درجه حرارت بالای 650 درجه سانتی گراد از آهن اسفنجی فرآوری می شود. مزیت های نسبی آن نسبت به آهن اسفنجی امکان حمل و نقل آسان، تر، ذخیره سازی و شارژ آسان تر آن است. این محصول تحت عنوان بریکت داغ آهن اسفنجی (Hot Briket Iron: HBI) شناخته شده است.
  • بریکت سرد آهن اسفنجی: این محصول در طی فرآیند بریکت سازی آهن اسفنجی در درجه حرارت کم به دست می آید. مزیت های نسبی این محصول در مقایسه با آهن اسفنجی بسیار است. از جمله مقاومت سایشی بالاتر، استحکام بیشتر در برابر خردایش، مقاومت بیشتر در برابر افت درجه فلزی، کاهش ریسک در ذخیره سازی و حمل و نقل آن. همچنین در طول فرآیند تولید بریکت سرد می توان از عناصر آلیاژی برای نظیم ترکیب شیمیایی مورد نیاز در طول فرآیند فولادسازی استفاده نمود. این محصول تحت عنوان CBIC شناخته می شود.

نوع سوم بریکت آهن اسفنجی از نرمه آهن اسفنجی به دست می آید. تحت عنوان:

  • بریکت نرمه آهن اسفنجی: آهن اسفنجی در فرآیند انتقال آهن اسفنجی از واحد احیاء به ذوب، دانه های ریز زیر 6 میلی متر از طریق سرند از آهن اسفنجی جدا میگردد. این محصول تحت عنوان نره آهن اسفنجی به عنوان ماده خام واحد بریکت سازی نرمه آهن اسفنجی مورد استفاده قرار می گیرد.

تولید بریکت نرمه آهن اسفنجی توسط این مرکز انجام گرفته آماده عرضه و فروش مستقیم است. ما آماده تهاتر محصولات و مواد خام فرآیند احیاء مستقیم شامل گندله، آهن اسفنجی و بریکت هستیم. جهت آشنایی بیشتر و آگاهی از شیوه همکاری می توانید با ما تماس بگیرید.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: خانم لیلا نعمت زاده

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 02147623014

phone icon شماره تماس: 04133660491

phone icon شماره تماس: 09120169267

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ(اسکایپ): کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: simurgh_steel_company@

email icon ایمیل: info@simurghsteelco.com

email icon ایمیل: ironore110@gmail.com

instagram icon فیسبوک: ironore110@

instagram icon لینکدین: simurgh-iron-and-steel-company-a68295180@

instagram icon توییتر: CoSimurgh@

تماس با ما