قیمت جهانی آهن امروز

قیمت جهانی آهن امروز تحت تاثیر شرایط بازار فولاد در کشورهایی نظیر چین دارد. تحلیل بازار فولاد چین در 2018 را از زبان انجمن جهانی فولاد می خواهیم در این مقاله انجام دهیم. در خصوص فولاد چین در 2018 و نگرش سال 2019 آن، انجمن جهانی فولاد world steel اقدام به انتشار مقاله در ماهنامه دسامبر 2018 خود نموده است. خلاصه آن را می توانید در مقاله پیشرو مطالعه نمایید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

چهار گروه مواد نو، انرژی نو، تولید هوشمند و حفاظت از محیط زیست در کاتالوگ ارائه شده از سوی وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین که اخیرا منتشر شده است، قرار دارد. تنظیم روند توسعه صنایع مختلف نظیر فولاد همزمان با کنترل ورود آلاینده ها به هوا، موضوعی است که در سال 2018 دولت چین بر آن استمرار ورزیده است.

در کنار محدودیت های موجود، دولت چین برنامه ریزی با هدف توسعه پایدار در صنایعی نظیر فولاد را پیش روی خود قرار داده است. دولت استان شاندونگ اقدام به انتشار نقشه راه در خصوص صنایعی نظیر فولاد، آلومینیم و کک در نوامبر 2018 کرده است.

البته توسعه صنعت فولاد نیازمند گرایش به تکنولوژی های نوین نیز می باشد. که کشور چین از این موضوع عقب نمانده است. در گزارش ماهنامه انجمن جهانی فولاد world steel اشاره به گرایش و ورود فولادسازان چینی به صنع خودروی برقی با هدف افزایش ارزش افزوده بیشتر شده است. شرکت فولاد HBIS و شرکت سانده خودرو برقی یعنی NEVS اقدام به تشکیل JV با هدف توسعه این صنعت کرده اند.

البته فولادسازان چینی توسعه فولاد را نه تنها محدود به کشور خود نمی دانند. در این گزارش منتشر شده به اقدام شرکت PANHAO در خصوص عقد قرار داد احداث یک واحد ده میلیون تنی اشاره شده است که قرار است توسط فولادسازان چینی با هدف گسترش حضور در بازار های جهان در فیلیپین احداث شود.

قیمت فولاد در چین

میزان تولید فولاد در چین در ده ماهه نخس سال 2018 رشد 6.4 درصدی را تجربه نمود. میزان مصرف همین بازه زمانی نیز در مقایسه با سال قبل رشد 7.9 درصدی را نشان داده است. چین از بزرگترین واردکنندگان سنگ آهن در جهان است. میزان واردات چین در ده ماهه نخست 2018 حدود 891.69 میلیون تن گزار شده است که با کاهش 0.5 درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.

در خصوص تغییر قیمت فولاد در چین نیز می توانیم بگوییم که شاخص قیمت در 11 ماه 2018 کاهش 4.15 واحدی را نشان داد. PMI فولاد چین نیز در ماه نوامبر با نزول 6.9 واحدی مواجه شد که به 45.2 (زیر 50) رسید.

 

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: خانم لیلا نعمت زاده

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 02147623014

phone icon شماره تماس: 04133660491

phone icon شماره تماس: 09120169267

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ(اسکایپ): کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: simurgh_steel_company@

email icon ایمیل: info@simurghsteelco.com

email icon ایمیل: ironore110@gmail.com

instagram icon فیسبوک: ironore110@

instagram icon لینکدین: simurgh-iron-and-steel-company-a68295180@

instagram icon توییتر: CoSimurgh@

تماس با ما