قیمت فروش هر تن کنسانتره سنگ آهن 67 درصد صادراتی در ایران

فاکتورهای مهم در تعیین قیمت هر تن کنسانتره سنگ آهن در فروش کنسانتره آهن صادراتی دو مورد است. اولین مورد تاثیر پذیری قیمت کنسانتره سنگ آهن 67 درصد تحویل fob بندرعباس از قیمت جهانی است. امروز قیمت فروش کنسانتره سنگ آهن صادراتی حدود (قیمت روز کنسانتره – لطفا کلیلک کنید) می باشد. مورد دوم به هزینه های لجستیک مربوط می شود. در ادامه متن این موضوع را با جزئیات بیشتر مورد بررسی قرار می دهیم. همچنین ویدئو و عکسی از فرآیند تولید کنسانتره را در زیر قرار می دهیم.

فاکتورهای مهم در تعیین قیمت هر تن کنسانتره سنگ آهن در فروش کنسانتره آهن صادراتی همانطور که در ابتدای متن اشاره کردیم، دو مورد است:

  • قیمت جهانی کنسانتره سنگ آهن: نوسان نرخ جهانی کنسانتره سنگ آهن متعاقبا بر روی نرخ قیمت اعلام شده در بازار کشورهای صادرکننده تاثیر می گذارد. بازار چین در حوزه بین الملل بیشترین تاثیر را بر نرخ قیمت روز کنسانتره سنگ آهن یا سنگ آهن (در مجموع محصولات بالادستی یا حتی محصولات میانی و نهایی صنعت فولاد) دارد. چراکه این کشور بزرگترین واردکننده سنگ آهن و از صادرکنندگان و مصرف کنندگان بزرگ محصولات فولادی در جهان است. هر تغییری در موجودی انبار بنادر کشور چین یا میزان تقاضای بازار آن متعاقبا تاثیر خود را بر قیمت های جهانی سنگ آهن خواهد گذاشت. مهمترین مقصد صادرات سنگ آهن و صادرات کنسانتره آهن کشورمان ایران نیز، چین است. قیمت های دلاری تحویل بنادر ایران برای سنگ آهن بر اساس نرخ های جهانی این محصولات تعیین می شود. نوسان نرخ سبب نوسان نرخ قیمت در بنارد ایران خواهد شد. برای دریافت قیمت روز سنگ آهن، گندله و کنسانتره سنگ آهن لطفا به صفحه جدول قیمت سنگ آهن ها مراجعه کنید.
  • هزینه کشتیرانی از بنادر ایران تا کشور مقصد: هزینه ها و شرایطی که برای کشتیرانی و انتقال بار از ایران وجود دارد تحت تاثیر شرایط سیاسی و تحریم های موجود می باشد. هم اکنون نرخ هزینه حمل فله در کشتی های فله بر از بندرعباس تا بنادر اصلی چین در محدوده 27 الی 35 دلار می چرخد و قیمت با حمل کانتینری در محدوده 50 دلار می باشد.نوسان نرخ قیمت در هزینه های حمل و سا بخش های دیگر فرآیند لجستیک نیز تاثیر خود را بر قیمت نهایی البته تحویل cfr می گذارد. البته نوسان نرخ هزینه های لجستیک نیز همانند قیمت دیگر محصولات و خدمات، محتمل است به همین دلیل برای نرخ قیمت هزینه ها محدوده اعلام شده است.

البته عوامل موثر تنها این دو مورد نیستند. پارامترهای متعدد دیگری که می توانیم به عواملی نظیر وجود تحریم های یک جانبه علیه ایران و متاسفانه عدم همکاری شرکت های کشتیرانی بین المللی با کشورمان اشاره کنیم، از موارد مهم است. این مورد بر قیمت پیشنهادی صادرکنندگان و موفقیت آنها در ارائه قیمت مناسب به مشتریانشان تاثیر گذاشته است. اعلام مثالی در این خصوص می تواند زمینه درک بیشتر را برایمان فراهم نماید.

این دو موضوع را در سرتیتر های زیر با جزئیات بیشتر مورد اشاره قرار می دهیم.

صادرات کنسانتره سنگ آهن امکان همکاری با شرکت های کشتیرانی بین المللی بزرگ جهت حمل مواد اولیه خام فولاد از بنادر کشورمان به دیگر نقاط جهان جهت موفقیت در صادرات کنسانتره سنگ آهن و دیگر محصولات خام فولاد، ضروری است.

متاسفانه اعمال تحریم شدید علیه ایران و کنترلی که از سوی دولت آمریکا برای جلوگیری از دور زدن جهانی تحریم ها وجود دارد، سبب شده است کشتی های بین المللی امکان لنگر اندازی در بنادر ایران را نداشته باشند. قبلا کشتی ها با خاموش کردن gps اقدام به ورود به بنادر تجاری ایران نموده و مبادلات خود را با ایران داشتند، ولی اخیرا با وجود ناوگانی از آمریکا در خلیج فارس متاسفانه این امکان وجود ندارد. این موضوع سبب افت قیمت نسبی کنسانتره سنگ آهن ایران در بازار جهانی شده است. چراکه صادرکنندگان نمی توانند ارتباط موثری با خریداران خود برقرار نمایند.

قیمت جهانی کنسانتره سنگ آهن آخرین تغییرات قیمت جهانی کنسانتره سنگ آهن افزایش شاخص قیمت این محصول را در بنادر چین نشان می دهد. (تاریخ 2 فوریه 2019). میزان افزایش قیمت هر تن کنسانتره سنگ آهن در چین در حدود +9.4% بوده و به حدود 103 دلار به ازای هر تن رسیده است. همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم از مهمترین دلایل تحریک بازار و روند صعودی قیمتها، کاهش عرضه از سوی شرکت واله برزیل می باشد. آخرین تغییر قیمت ها در صفحه مربوط به اخبار روز جهانی در سایت قرار داده شده است. لطفا به این صفحه مراجعه کنید. اخیرا (به روز رسانی مربوط به 20 مارس 2019) محدودیت های عرضه شرکت های bhp و ریوتینتو در کنار افزایش حجم تقاضای خرید کشور چین سب تشدید نوسان صعودی قیمت کنسانتره سنگ آهن و سنگ آهن شده است.

قیمت کنسانتره سنگ آهن 67 درصد قیمت کنسانتره سنگ آهن شصت و شش درصد را تحویل fob بنادر کشورهای صادرکننده این محصول برای تاریخ 2 فوریه 2019 می توانید در زیر مشاهده و مطالعه نمایید. نرخ روز در صفحه قیمت کنسانتره آهن برای تاریخ به روز قرار داده شده است.

  • قیمت کنسانتره سنگ آهن در ایران: قیمت برای عیار 66 درصد در حدود 71.3 دلار به ازای هر تن اعلام شده است.
  • قیمت هر تن کنسانتره سنگ آهن روسیه: 83.0 دلار در هر تن است.
  • قیمت فروش کنسانتره آهن صادراتی کشور اوکراین: 78.8 دلار در هر تن اعلام شده است.
  • قیمت روز کنسانتره آهن آمریکا برابر 77.0 دلار می باشد.
  • قیمت کنسانتره آهن در کانادا نیز 84.2 دلار ذکر شده است.

در این بخش نرخ ها را برای تاریخ 20 مارس 2019 به روز می کنیم. ولی برای نرخ جدید لطفا به لینک معرفی شده (قیمت کنسانتره آهن)مراجعه نمایید.هم اکنون در تاریخ 20 مارس 2019 هستیم. شرایطی که برای شرکت های واله برزیل، ریوتینتو و bhp به عنوان صادرکنندگان بزرگ سنگ آهن در جهان پیش آمده همزمان با افزایش تقاضای بالای خرید از سوی کشور چین، روند تغییر قیمت سنگ آهن را صعودی کرده است. نرخ قیمت های نوسان قابل ملاحظه ای داشته است. در حال حاضر نرخ قیمت سنگ آهن 62 درصد تحویل cfr بنادر اصلی چین از مرز 100 دلار عبور نموده و در محدوده 101.17 دلار قرار گرفته است. قیمت روز کنسانتره آهن نیز هم اکنون برابر بیش از 110 دلار می باشد.

فروش کنسانتره اهن زنجان آنالیز کنسانتره سنگ آهن زنجان را می توانید در زیر مشاهده کنید. خوشبختانه درصد خلوص یا به عبارتی عیار کنسانتره آهن بیش از 67 درصد است. درصد گوگرد، فسفر به ترتیب زیر 0.05 و 0.08 تخمین زده شده است. درصد دیگر عناصر ناخالصی نظیر سیلیس و آلومینا در مجموع داخل آنالیز زیر 4.2 نشان داده شده است. رطوبت کمتر از 9 درصد است. درصد FeO کمتر مساوی با مقدار 28 درصد است. برای خرید این محصول از راه های ارتباطی اعلام شده در انتهای مقاله می توانید با ما تماس بگیرید.

>=67 % Fe
>=28 % FeO
d> % S
d> % P
d> % CaO
d> % Al2O3+SiO2
d> % Moisture
d> Micron K80
>1600 Cm2/gr Blain

فروش کنسانتره آهن صادراتی 200 هزار تن تحویل fob بندرعباس فروش کنسانتره آهن صادراتی با عیار پایه پایه 68.14% برگشتی 65 درصد نیز توسط شرکت آهن و فولاد سیمرغ در تناژ دویست هزار تن تحویل در بندرعباس انجام می گیرد. عیار 66 درصد ریجکت 65 نیز در تناژ ماهانه 30000 تن ارائه می شود. آنالیز و ناخالصی های هر محصول را چنانچه قصد بررسی دارید می توانید از واحد فروش شرکت تماس گرفه و سوال بفرمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا به مقاله “فروش کنسانتره آهن جهت صادرات” مراجعه نمایید.

همچنین می توانید جهت به دست آوردن اطلاعات تکمیلی در خصوص قرارداد و خرید این محصول می توانید با مدیریت بازرگانی شرکت خانم مهندس لیلا نعمت زاده تماس حاصل نمایید.

در ادامه متن به توضیح در خصوص شیوه فرآوری کنسانتره آهن می پردازیم که فرآیند آن را در ابتدای مقاله در ویدئو قرار داده شده مشاهده نمودید.

فرآیند تولید کنسانتره سنگ آهن فرآوری سنگ آهن پس از فرآیند استخراج و برداشت آن از معدن، جهت زدودن ناخالصی هایی نظیر فسفر، گوگرد، آلومینا، سیلیس و …، همچنین افزایش خلوص و عیار سنگ آهن، ضروری است. مرحله فرآوری بر اساس فرآورده به دست آمده از فرآوری به دو دسته تولید سنگ آهن دانه بندی شده و تولید کنسانتره آهن دسته بندی می شود.

1) تولید سنگ آهن دانه بندی شده فرآیند تولید سنگ آهن دانه بندی شده، فرآیندی خشک و بدون رطوبت است. ماده اولیه و در حقیقت خوراکی که برای تولید سنگ آهن دانه بندی شده مورد استفاده قرار می گیرد، سنگ آهن با عیار در محدوده 50 درصد است. فرآورده به دست آمده سنگ آهن عیار بالا در حدود 60-62 درصد می باشد که در دو یا سه کلاسه از نظر سایز قرار می گیرد. فرآیند خردایش در فرآیند تولید سنگ آهن دانه بندی شده در سه مرحله انجام می گیرد و سرند می شود. سپس فرآیند پر عیارسازی با شیوه هایی فیزیکی عمدتا مغناطیسی انجام گرفته و محصول پرعیار از سنگ های باطله جدا می شود. مهمترین و تنها مورد مصرف سنگ آهن دانه بندی شده، کوره بلند است. چراکه این محصول قابلیت استفاده برای احیاء مستقیم را ندارد. البته فرآیند فرآوری و تولید سنگ آهن دانه بندی و تقدم و تاخر مراحل یاد شده فوق کاملا وابسته به خوراک هر کارخانه و واحد کانه آرایی می تواند متفاوت باشد.

2) تولید کنسانتره سنگ آهن (کنسانتره سازی)

در مواردی که عیار کانسار پایین و درصد ناخالصی ها بیش از حد قابل قبول است، برای پرعیارسازی نیاز به انجام فرآیندهای پیچیده تر بر روی محصول می باشد. در حقیقت سنگ آهن عیار پایین پر فسفر به مرحله کنسانتره سازی انتقال داده می شود. در حالیکه سنگ آهن و کانسار استخراج شده که کم فسفر بوده و عیار بالا دارد برای تولید سنگ آهن دانه بندی شده استفاده می گردد.

مجموع فرآیند و پروسه تولید کنسانتره سنگ آهن فرآیندهایی که مجموعا فرآیند کنسانتره سازی نامیده می شود شامل مراحل خردایش، آسیا، پرعیارسازی و در مرحله نهایی آبگیری می باشد. واحدهای حمل و نقل و تامین آب برای کارخانه کنسانتره سازی در دسته واحدهای جانبی کارخانه فعالیت می کنند. فرآیند کنسانتره سازی را با جزئیات بیشتر در زیر مورد مطالعه قرار می دهیم:

  1. در مرحله نخست خوراک واحد در سنگ شکن ژیراتوری تا ابعاد زیر 20-25 سانتی متر، خردایش پیدا می کند. البته در این مرحله از ورود سنگ آهن داخل خوراک با ابعاد کوچک یا برابر محصول خروجی جلوگیری می شود تا این ابعاد وارد سنگ شکن نشده و ابعاد ریزتر نشوند. در حقیقت خروجی این بخش از نظر دانه بندی و سایز به دقت کنترل می شود.
  2. مرحله دوم انتقال محصول خروجی مرحله اول با نوار نقاله به مرحله دوم خردایش است. این مرحله وابسته به خصوصیات ماده معدنی تنظیم می شود. ممکن است شامل دو مرحله خردایش خشک باد. ماده و محصول خروجی این مرحله سنگ با ابعاد تا حدود 30 میلیمتر است. البته گاهی فرآیند خردایش طی چند مرحله با هدف کنترل بیشتر بر روی دانه بندی انجام می گیرد.
  3. مرحله سوم، فرآیند آسیاکنی است. خوراک (ماده معدنی) با ابعاد زیر 30 میلیمتر وارد دستگاه آسیاکنی می شود. این مرحله به صورت تر می باشد. فرآورده این فرآیند ماده معندی با ابعاد در محدوده 0.5-1 میلی متر است. فرآورده به دست آمده سپس با آسیاهای گلوله ای به ابعاد ریزتر تبدیل می شود. این مرحله به صورت تر انجام می شود. در این بخش کنترل دانه بندی توسط هیدروسیلیکون ها انجام می شود. مواد شناور در آب (ترکیب دوغاب = اسلاری) توسط پمپ هدایت می شوند.
  4. حال ماده معدنی پس از فرآیند آسیاکنی به اندازه کافی خردایش یافته و ریز شده است. در این مرحله محصول وارد فرآیند پرعیارسازی با هدف جدایش باطله و ناخالصی ها از اسلاری، می شود. برای این منطور اسلاری به دست آمده از فرآیند قبل به مرحله جدایش مغناطیسی با جداکننده های مغناطیسی تر از نوع درام، هدایت می شود. این کار از طریق پمپاژ انجام می شود. با عبور اسلاری از روی درام ها، ذرات آهن دار جذب درام ها شده و باطله ها از ته ریز خارج می گردد.
  5. آخرین مرحله فرآیند آبگیری است. کانسار پرعیار شده دارای رطوبت بیش از حد مجاز است. لذا نیاز است فرآیند آیگیری بر روی آن انجام گیرد تا رطوبت آن در محدوده 9-10 درصد قرار بگیرد. این فرآیند با فیلترهای آبگیری انجام می گیرد و محصول خروجی به عنوان کنسانتره سنگ آهن به انبار دپو انتقال داده می شود.باطله های نیز به سمت تجهیزات تیکنر انتقال داده می شوند.

فروش کنسانتره سنگ آهن 67 درصد مگنتیت کنسانتره سنگ آهن علاوه بر اینکه از نظر خلوص و عیار آهن آن مورد توجه و بررسی قرار می گیرد، از نظر نوع سنگ آهن استفاده شده در تولیدش نیز مورد دسته بندی قرار می گیرد. کنسانتره سنگ آهن یا از سنگ آهن مگنتی به دست آمده اس یا از سنگ آهن هماتیت. و البته در مواردی نیز با وجه به اینکه کانسار استخراجی دارای درصدی مگنتیت و درصدی هماتیت است، لذا کنسانتره سنگ آهن نیز به طور تلفیقی از سنگ هماتیت و مگنتی به دست می آید. گاهی اوقات این درصدها در حین اعلام آنالیز کنسانتره سنگ آهن، اعلام می گردد. البته درصد اکسید آهن (FeO) موجود در آنالیز کنسانتره سنگ آهن می تواند گویای این موضوع باشد.

قیمت کنسانتره سنگ آهن در ایران کنسانتره سنگ آهن جزء محصولات بالادستی است که گاها توسط کارخانه های تولیدکننده علاوه بر فروش مزایده ای و یا عرضه در بازار آزاد، در بورس فولاد نیز مورد عرضه قرار می گیرد. بنابراین قیمت کنسانتره سنگ آهن در ایران در بازار آزاد و در بورس تعیین می شود. چنانچه دخالتی از سوی ارگان های مربوطه بر نرخ قیمت سنگ آهن کنسانتره با هدف کنترل بازار وجود نداشته باشد، اغلب نرخ قیمت کنسانتره سنگ آهندر بازار آزاد و در بورس، نزدیک به هم است. ولی در صورت کنترل و اعمال محدودیت اغلب اخلاف نرخ بین قیمت کنسانتره سنگ آهن در بازار آزاد با نرخ بورسی مشاهده می شود.

البته هم اکنون میزان عرضه کنسانتره سنگ آهن یا سنگ آهن همچنین گندله سنگ آهن در بورس فولاد بسیار اندک و محدود انجام می گیرد.

فروش کنسانتره سنگ آهن به چین بازار مهم فروش کنسانتره سنگ آهن کشورمان ایران، کشور چین است. کشوری که مهمترین خریدار و مصرف کننده محصولات بالادستی فولاد در جهان به شمار می آید. به عبارتی میتوانیم بیان کنیم که طبق آمار موجود، کشور چین بزرگترین واردکننده سنگ آهن و کنسانتره سنگ آهن در جهان است.در لیست مقاصد صادرات کنسانتره و سنگ آهن ایران نیز، کشور چین در صدر جدول خریداران قرار گرفته است. آمار سالانه در سایت رسمی شرکت آهن و فولاد سیمرغ با استناد به آمار اتاق بازرگانی تهران، اعلام و به روز رسانی می شود.

بارگیری کنسانتره سنگ آهن در کشتی های فله بر صادرات کنسانتره سنگ آهن اغلب بصورت فله و با کشتی های فله بر با ظرفیت های سی هزار تنی یا پنجاه و پنج هزار تنی انجام می گیرد. صادرات با کشتی های فله بر پنجاه و چنج هزار تنی صرفه اقتصادی بیشتری برای خریدار با توجه به هزنیه های لجستیکی پایین تر دارد. لذا اغلب قراردادهای چندین صد هزار تنی در پارت های بیش از 50 هزار تنی بر اساس ظرفیت کشتی آماده حمل، تحویل داده می شود.

همانطور که با استناد به آمار در بالا اشاره کردیم، کشورمان ایران یکی از تولیدکننده و صادرکنندگان کنسانتره سنگ آهن در جهان است. سالانه چندین میلیون تن سنگ آهن در قالب سنگ آهن دانه بندی شده، کنسانتره سنگ آهن یا گندله آهن از بنادر کشورمان نظیر بندرعباس به کشورهای مختلف منجمله چین، صادرات می شود. جهت اطلاع از موجودی های روز شرکت آهن و فولاد سیمرغ و کسب اطلاع از شیوه معامله و قرارداد می توانید از ظریق مسیرهای ارتباطی زیر با واحد فروش یا مدیر بازرگانی شرکت در ارتباط باشید.

بازارهای جهانی اولین مرکز اعلام قیمت برای کنسانتره آهن به شمار می روند. کنسانتره های شهرهای مختلف با قیمت های مختلف عرضه می شوند. از آنجایی که کنسانتره های از جمله مواد معدنی بسیار مهمی در کشور به شمار می روند، دولت در ارزش گذاری آنها تاثیر مستقیمی دارد. اصلی ترین عوامل تاثیر گذار روی قیمت کنسانتره های آهن ارائه مزایده هایی است که از طریق شرکتهای تولید کننده کنسانتره های آهن صورت می گیرد می باشد.

قیمت فروش هر تن کنسانتره سنگ آهن 67 درصد صادراتی در ایران

کنسانتره سنگ آهن را بشناسید

کنسانتره سنگ آهن را بشناسید کنسانتره آهن یکی از محصولات ثانویه تولید شده از سنگ آهن می باشد و هدف از تبدیل سنگ آهن های کم عیار و بی کیفیت به سنگ آهن باعیار بالا و کیفیت دار می باشد تا از این طریق سنگ آهن های باطله و بدون استفاده را مجددا به چرخه تولید بازگردانند و آنها را در مرکز های دیگر به عنوان مواد اولیه استفاده کنند.

کنسانتره آهن ماده ی اولیه ی تولید فولاد است که از تبدیل سنگ آهن به دست می آید. سنگ آهن مگنتیت در فرآیندی بهره وری آن را به کنسانتره سنگ آهن تبدیل و تولید می کنند و بیشتر در صنایع فولاد به کار برده می شود. برای تولید گلوله برای کوره های بلند و پخت استفاده می شود. کنسانتره ها غیر سمی، غیر قابل اشتعال و غیر قابل انفجار هستند.

کنسانتره سنگ آهن – یک محصول غنی شده، محتوای عناصر و ترکیب معدنی آن نیازهای فرآوری متالورژی بیشتر را برآورده می کند. کنسانتره به عنوان یک محصول تجاری عرضه می شود و به عنوان یک محصول نیمه تمام برای ساخت گلوله در کوره بلند استفاده می شود و همچنین می تواند برای ساخت بریکت حاوی آهن استفاده شود.

توسعه فن آوری های تزریق کنسانتره سنگ آهن به کوره ها از طریق توآیر (در ترکیب با زغال پودر شده یا به طور مستقل) می باشد.

اصلی ترین عامل تاثیر گذار ذر قیمت گذاری کنسانتره سنگ آهن مربوط به قیمتهای جهانی است. هزینه های لجستیک عامل تاثیر گذار بعدی در ارزش گذاری کنسانتره ها عنوان شده است.

در ادامه موضوع را با جزئیات بیشتر مورد بررسی قرار می دهیم. همچنین ویدئو و عکسی از فرآیند تولید کنسانتره را در زیر قرار می دهیم.

فاکتورهای مهم در تعیین قیمت هر تن کنسانتره سنگ آهن صادراتی همانطور که در ابتدای متن هم اشاره کردیم، دو مورد است:

کنسانتره آهن قیمت جهانی دارد: نوسان نرخ جهانی کنسانتره سنگ آهن متعاقبا بر روی نرخ قیمت اعلام شده در بازار کشورهای صادرکننده تاثیر می گذارد. بازار چین در حوزه بین الملل بیشترین تاثیر را بر نرخ قیمت روز کنسانتره سنگ آهن یا (در مجموع محصولات بالادستی یا حتی محصولات میانی و نهایی صنعت فولاد) دارد.

چرا که این کشور بزرگترین واردکننده سنگ آهن و از صادرکنندگان و مصرف کنندگان بزرگ محصولات فولادی در جهان است. هر تغییری در موجودی انبار بنادر کشور چین یا میزان تقاضای بازار آن متعاقبا تاثیر خود را بر قیمت های جهانی سنگ آهن خواهد گذاشت.

مهمترین مقصد صادرات سنگ آهن و صادرات کنسانتره آهن کشورمان ایران نیز، چین است. قیمت های دلاری تحویل بنادر ایران برای سنگ آهن بر اساس نرخ های جهانی این محصولات تعیین می شود.

نوسان نرخ سبب نوسان نرخ قیمت در بنارد ایران خواهد شد. برای دریافت قیمت روز سنگ آهن، گندله و کنسانتره سنگ آهن لطفا به صفحه جدول قیمت سنگ آهن ها مراجعه کنید.

مورد بعدی هزینه کشتیرانی از بنادر ایران تا کشور مقصداست: هزینه ها و شرایطی که برای کشتیرانی و انتقال بار از ایران به دیگر کشورها وجود دارد تحت تاثیر شرایط سیاسی و تحریم های اقتصادی موجود می باشد.

هم اکنون نرخ هزینه حمل فله در کشتی های فله از بندرعباس تا بنادر اصلی چین در محدوده 27 الی 35 دلار می چرخد و قیمت با حمل کانتینری در محدوده 50 دلار می باشد.

نوسان نرخ قیمت در هزینه های حمل و نقل، و فرآیند لجستیک نیز تاثیر خود را بر قیمت نهایی البته تحویل cfr می گذارد. البته نوسان نرخ هزینه های لجستیک نیز همانند قیمت دیگر محصولات و خدمات، محتمل است به همین دلیل برای نرخ قیمت هزینه ها محدوده اعلام شده است.

البته عوامل موثر تنها این دو مورد نیستند. پارامترهای متعدد دیگری که می توانیم به عواملی نظیر وجود تحریم های یک جانبه علیه ایران و متاسفانه عدم همکاری شرکت های کشتیرانی بین المللی با کشورمان اشاره کنیم، از موارد مهم است. این مورد بر قیمت پیشنهادی صادرکنندگان و موفقیت آنها در ارائه قیمت مناسب به مشتریانشان تاثیر گذاشته است.

اعلام مثالی در این خصوص می تواند زمینه درک بیشتر را برایمان فراهم نماید. این دو موضوع را در سرتیتر های زیر با جزئیات بیشتر مورد اشاره قرار می دهیم. صادرات کنسانتره سنگ آهن امکان همکاری با شرکت های کشتیرانی بین المللی بزرگ جهت حمل مواد اولیه خام فولاد از بنادر کشورمان به دیگر نقاط جهان جهت موفقیت در صادرات کنسانتره سنگ آهن و دیگر محصولات خام فولاد، ضروری است.

متاسفانه اعمال تحریم شدید علیه ایران و کنترلی که از سوی دولت آمریکا برای جلوگیری از دور زدن جهانی تحریم ها وجود دارد، سبب شده است کشتی های بین المللی امکان لنگر اندازی در بنادر ایران را نداشته باشند. قبلا کشتی ها با خاموش کردن gps اقدام به ورود به بنادر تجاری ایران نموده و مبادلات خود را با ایران داشتند، ولی اخیرا با وجود ناوگانی از آمریکا در خلیج فارس متاسفانه این امکان وجود ندارد.

این موضوع سبب افت قیمت نسبی کنسانتره سنگ آهن ایران در بازار جهانی شده است. چراکه صادرکنندگان نمی توانند ارتباط موثری با خریداران خود برقرار نمایند. قیمت جهانی کنسانتره سنگ آهن آخرین تغییرات قیمت جهانی کنسانتره سنگ آهن، افزایش شاخص قیمت این محصول را در بنادر چین نشان می دهد. (تاریخ 2 فوریه 2019).

میزان افزایش قیمت هر تن کنسانتره ها در چین در حدود +9.4% بوده و به حدود 103 دلار به ازای هر تن رسیده است. همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم از مهمترین دلایل تحریک بازار و روند صعودی قیمتها، کاهش عرضه از سوی شرکت واله برزیل می باشد.

آخرین تغییر قیمت ها در صفحه مربوط به اخبار روز جهانی در سایت قرار داده شده است. لطفا به این صفحه مراجعه کنید. اخیرا (به روز رسانی مربوط به 20 مارس 2019) محدودیت های عرضه شرکت های bhp و ریوتینتو در کنار افزایش حجم تقاضای خرید کشور چین سب تشدید نوسان صعودی قیمت کنسانتره سنگ آهن و سنگ آهن شده است.

فرآیند تولید کنسانتره سنگ آهن

فرآیند تولید کنسانتره سنگ آهن در کانسارها عیار متوسط سنگ‌آهن پایین است. مقدار عناصر بیش از حد مورد قبول است. به همین دلیل برای پرعیارسازی از روش‌های پیشرفته‌تر و مدار پیچیده‌تری اقدام به تولید کنسانتره می‌شود.

فرآیند تولید کنسانتره سنگ آهن به ترتیب زیر است:

مرحله اول تولی خردایش است، در این مرحله کلوخه و پاره سنگ هایی که در معدن سنگ بلا استفاده و ضایعات له به حساب می آیند به کارخانه کنسانتره ها منتقل شده و پس از ورود آنها به این کارخانه ها با استفاده از دستگاه خردایش که از نام آن پیداست کار خرد کردن کلوخ را بر عهده دارد. پاره سنگ ها را خرد کرده و آن ها را به قطعات کوچکی به اندازه 20 تا 100 سانتی تبدیل می کند.

مرحله دوم فرآیند سایش پس از طی شدن مرحله خردایش به مرحله سایش می رسیم در این مرحله سنگ های ریز آسیاب می شوند یعنی تقریبا به شکل پودر و آماده پر عیارسازی می گردد.

مرحله سوم پر عیار سازی، که به کمک دستگاه الکترومغناطیس مواد زائد و مضری همانند گوگرد، فسفر و … از کنسانتره ها جدا شده و از این بابت الکترومغناطیس در جداسازی مواد مضر کاربرد دارد.

مرحله چهارم فلوتاسیون، در این مرحله با کمک فرآیندهای شیمیایی و فیزیکی برای جدا سازی و خالص سازی به بالاترین درجه خلوص کنسانتره سنگ آهن دست یافته و با کمک فرآیندهای شیمیایی و تولید حباب خالص سازی کامل انجام می پذیرد.

مرحله پنجم آبگیری کنسانتره سنگ آهن، که با آبگیری محصول نهایی و خشک کردن آنها، فرآیند تولید به پایان می رسد و در این مرحله از تولید رطوبت محصول نهایی حدود 10 درصد شده و سپس محصول نهایی به انبارهای کارخانه برای فروش انتقال داده می شوند.

کاربردهای کنسانتره سنگ آهن

کاربردهای کنسانتره سنگ آهن کاربرد کنسانتره سنگ آهن در صنعت بسیار متفاوت است. در حقیقت کنسانتره سنگ آهن ماده اولیه واحد های تولید فولاد و گندله به حساب می آیند. کنسانتره آسیاب شده همانند پودر می باشد که از سنگ آهن ساخته شده و رنگ آن سیاه و در صنعت های گوناگونی در رابطه با ذوب آهن بکار برده می شود.

همچنین می توان در تولید انواع گندله آهن، آهن اسفنجی و یا سایر دیگر فلزات به کار برده شوند. کنسانتره آهن برای صنایع ذوب از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است چرا که باعث کاهش هزینه آنها می شود. زیرا مواد زاید از آنها گرفته می شود. از این رو هزینه، انرژی و زمان کمتری از کارخانجات صرف فرآیند ذوب می شود.

یکی از مهم ترین کاربردها این کالا در صنایع فولاد سازی است. مصرف بسیار سنگ آهن برای تولید فولاد است. فولاد تولید شده مهمترین محصول حاصل شده از سنگ آهن است که از آن در موارد مختلفی بهره گرفته می شود. از مهم ترین موارد استفاده از فولاد می توان به ساختن سیم، ورق و لوله فولادی، ریل، دیگ بخار، قطعات ساختمانی، ابزارآلات، فنر، کارد و چنگال اشاره داشت.

و کاربرد های دیگر این سنگ آهن در کشتی ها و پل ها و سدها فراوانی می باشد و مخاطبان بسیاری را به خود جذب نموده است. حتی کنسانتره سنگ آهن در ساختمان سازی نیز بسیار پرکاربرد می باشد.

کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن صادراتی

کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن صادراتی به دلیل تخریب امکانات محیطی، طبیعت، و منطقه ای خاص و همچنین نیاز به مصرف آب و انرژی زیاد، تعداد کارخانه های تولید کننده کنسانتره های سنگ آهن بسیار محدود می باشند. چرا که هزینه خط تولید کنسانتره سنگ آهن را بسیار بالا می برد.

برای خرید و فروش و تولید انواع محصولات جانبی کنسانتره سنگ آهن با کیفیت و قیمت عالی می توانید با بخش بازرگانی کارخانه کنسانتره آهن از این گروه صنعتی با شماره تلفن های مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید.

برای آگاهی از تولید کارخانه کنسانتره سنگ آهن صادراتی می توان با مراجعه به سایتهای معتبر اینترنتی، لیست کارخانه های فعال در این زمینه را به دست آورید. معمولا کالاهای صادراتی کنسانتره های سنگ آهن به صورت کالای فله ای از طریق راه آهن و با استفاده از اجاره نورد و از طریق دریا حمل و نقل می شود. به مراجعه به سایت می توانید از جزئیات انتقال با خبر شوید.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: خانم لیلا نعمت زاده

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 02147623014

phone icon شماره تماس: 04133660491

phone icon شماره تماس: 09120169267

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ(اسکایپ): کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: simurgh_steel_company@

email icon ایمیل: info@simurghsteelco.com

email icon ایمیل: ironore110@gmail.com

instagram icon فیسبوک: ironore110@

instagram icon لینکدین: simurgh-iron-and-steel-company-a68295180@

instagram icon توییتر: CoSimurgh@

3

  1. با سلام و درود فراوان،توضیحات کامل و دقیقی رو ذکر فرمودین ،امیدوارم در این سال جدید ،کسب و کارتون پر برکت و رونق زیادی داشته باشه ،موفق باشید

  2. واقعا ممنون از سایت خوبتون توضیحات کامل و به درد بخور در مطالبتون مطالعه کردم

  3. سلام
    در ضمینه صادرات این نوع کنسانتره سنگ اهن به کشورهای همسایه من جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس همکاری کنم

تماس با ما