قیمت پلت سنگ آهن – iron ore pellet

قیمت پلت سنگ آهن iron ore pellets یا همان گندله سنگ آهن را ما بر اساس شاخص های جهانی در قراردادها اعلام می کنیم. در حقیقت در قرارداد خرید و فروش گندله آهن و سنگ یا کنسانتره٬ نرخ قیمت ثابت تعیین نمی شود بلکه معامله مطابق با قیمت شاخص انحام می گیرد.

سایت پلت سنگ آهن دو شاخص جهانی برای قیمت پلت سنگ آهن و کنسانتره در جهان اعتبار بالایی دارند و اغلب معیار معاملات قرار می گیرند. در حقیقت در خرید و فروش این محصولات اغلب به این شاخص ها استناد می شود.

  • سایت پلتس
  • متال بولتن

قیمت روز سنگ آهن در این دو شاخص به صورت مداوم آپدیت شده و فعالین صنعت آهن و فولاد به این شاخص ها استناد می کنند. آخرین مجله منتشر شده که حاوی قیمت های روز و تحلیل بازار سنگ آهن و محصولات معدنی است را در زیر قرار می دهیم. می توانید مطالعه نمایید.

گزارش هفتگی پلتس – SD_2019.07.12

متال بولتن – mbdaily 2019.07.12

قیمت هر تن سنگ آهن قیمت هر تن سنگ آهن بر اساس آنالیز محصول تعیین و طبق آخرین بازرسی که پس از تولید و حین تحوبل به خریدار انجام می گیرد٬ تنظیم می شود. تنظیم قیمت سنگ آهن برای هر سه نوع سنگ آهن دانه بندی شده٬ گندله سنگ آهن و کنسانتره سنگ آهن٬ با اعمال پنالتی و پاداش در صورت وجود تفاوت در آنالیز نهایی محصول با مقادیر توافق شده در ابتدای معامله٬ انجام می گیرد. این موضوع نه تنها در قراردادها ذکر می شود حتی در شاخص پلتس نیز این جزئیات به وضوح اعلام می گردد. نمونه آن را در زیر مشاهده می نمایید. همچنین نمونه پیش قرارداد فروش سنگ آهن مجتمع آهن و فولاد سیمرغ را نیز مز توانید از لینک زیر دانلود و شیوه تنظیم قیمت در آن را بررسی نمایید.

Iron Ore draft Fe

پلت سنگ آهن قیمت پلت سنگ آهن و کنسانتره نیز به روز طبق شاخص تعیین می شود. به عنوان مثال در قراردادها قیمت یک عدد نیست بلکه شاخصی است که برای تاریخ مشخص شده به عنوان مثال زمان بارگیری در بندر مبدا یا تخلیه بار در پورت مقصد٬ به آن استناد می شود.

قیمت روز سنگ آهن و کنسانتره بررسی قیمت روز سنگ آهن و کنسانتره در بازار جهانی حکایت از تداوم رشد قیمت ها از ابتدای سال میلادی 2019 دارد. که به دلیل کاهش قابل توجه عرضه این محصولات علیرغم رشد تقاضا به دلیل افزایش میزان مصرف با رسیدن فصول گرم سال یعنی بهار و تابستان، اتفاق افتاده است. مهمترین دلیل کاهش عرضه سنگ آهن همانطور که در مقالات قبل اشاره کردیم، بروز حادثه شکستن سد باطله معادن شرکت واله برزیل همزمان طوفان ورونیکا که میزان عرضه سنگ آهن سرمت های ریوتینتو و BHP را تحت تاثیر قرار داد در کنار آغاز تعمیرات برخی از معادن و مجتمع های صنعتی بزرگ از جمله در روسیه و … بوده است.

هم اکنون که ژولای ۲۰۱۹ قرار داریم٬ شاخص قیمت سنگ در بورس دالیان همچنین در شاخص های متال بولتن و پلتس رقم بیش از ۱۲۰ دلار نشان می دهد.

قیمت هر تن گندله آهن در سایت پلت قیمت هر تن گندله آهن در سایت پلت در 5 ژولای 2019 برابر 147 دلار اعلام شده است. نرخ قیمت سنگ آهن عیار 62 درصد نیز برابر 119.37 دلار بر تن تحویل cfr بنادر اصلی چین می باشد.

قیمت گندله در بورس قیمت گندله آهن برابر 21 درصد قیمت شمش فولاد خوزستان است. قیمت شمش بلوم در بورس برای تاریخ امروز 22 تیر ماه برابر با 31479 ریال اعلام شده است.

قیمت پلت سنگ آهن – iron ore pellet را مشتریان می توانند به راحتی از فروشگاه های معتبر آنلاین استعلام نمایند و همچنین کبفیت و قیمت محصولات عرضه شده را مورد بررسی و مقایسه قرار دهند و با انتخاب بهترین فروشندگان این محصول را با کمترین هزینه سفارش و خریداری نمایند، ضمن اینکه ارسال محصولات در اسرع وقت انجام می گیرد و عرضه اینترنتی این محصول سبب می شود تا مصرف کنندگان بتوانند در نقاط مختلف کشور به راحتی و به صورت مستقیم این محصول را تهیه نمایند.

قیمت پلت سنگ آهن - iron ore pellet

صفر تا صد پلت سنگ آهن

صفر تا صد پلت سنگ آهن

پلت سنگ آهن برای تولید آهن خام مصرف می شود و در واقع این محصول از گلوله های کوچکی تشکیل شده است که طی فرآیندی سنگ آهن و مواد افزودنی ترکیب و پخته می شود و به پلت سنگ تبدیل می گردد، که با توجه به روش تولید دارای عیار مختلفی می باشد.

در واقع این محصول در خلوص مختلفی تولید می شود که توسط کارخانه های ذوب آهن و تولید فولاد به کار گرفته می شود و مصرف آن به دو صورت احیای مستقیم و کاربرد در کوره های بلند انجام می گیرد و این دو گندله را با عیار متفاوتی به کار می گیرند.

پلت سنگ آهنی که در روش احیای مستقیم مورد استفاده قرار می گیرد دارای عیار بالایی می باشد و ناخالصی های کمتری نسبت به پلت سنگ آهن مصرفی در کوره های بلند می باشد و در حقیقت این محصول با تخلخل و استحکام متفاوتی تولید می شود و با توجه به میزان خلوصی که دارد در موارد مختلفی مصرف می شود.

این محصول در بهترین کیفیت دارای استحکام بالایی می باشد و همچنین فاقد شکستگی و یا ناخالصی است و همچنین پوششی از سیمان دارد که مانع هوازدگی و اکسید شدن آن می شود.

فرآیند گندله سازی سنگ آهن

فرآیند گندله سازی سنگ آهن برای تولید گندله از ذرات بسیار ریز سنگ آهن استفاده می شود و این ذرات طی فرایندی با غلتاندن به گلوله های کوچکی تبدیل می شوند و برای تولید این گلوله ها علاوه بر سنگ آهن مواد دیگری نیز به کار برده می شود که با پودر سنگ آهن ترکیب می شوند.

تولید این محصول طی مراحل مختلفی مانند مخلوط سازی پودر سنگ آهن و مواد افزودنی، تولید گندله خام، پخت گندله، سرند کردن و پوشش دهی آنها می باشد و سپس گندله های ریز پودر می شوند تا دوباره وارد چرخه تولید شوند.

تولید گندله توسط دستگاه استوانه ای انجام می گیرد که در طی مراحل مختلف پودر سنگ آهن ابتدا خشک می شود و رطوبت آن را وسیله گرما می گیرند و سپس به شدت داغ می شود که در این مرحله پودر سنگ آهن پخته می شود و پس از پخته شدن به گندله که همان توپ های کوچک هستند تبدیل می گردد و در مرحله آخر گندله های تشکیل شده سرد می شوند.

در واقع برای تولید گندله علاوه بر پودر سنگ آهن مواد افزودنی دیگر نیز به کار می رود که شامل بنتونیت، آهک، سیمان، آب و غیره می باشند و کاربرد این مواد تخلخل گندله تولیدی را افزایش می دهد و به آن استحکام بالایی می بخشد و همچنین باعث می شوند فرآیند خشک شدن آن را به آسانی انجام گیرد.

موارد استفاده از گندله سنگ آهن

موارد استفاده از گندله سنگ آهن گندله سنگ آهن توپ های کوچکی هستند که در کارخانه تولید فولاد به کار برده می شوند و با کاربرد آنها فرایند تولید فولاد به راحتی انجام می گیرد و با وجود این محصول، آهن قراضه کمتری برای تولید فولاد به کار گرفته می شود.

گندله از پودر حاصل از استخراج سنگ آهن تولید می شود و در گذشته این نوع پودر به عنوان ماده زائد تلقی می شد و هیچ کاربردی نداشت اما با پیشرفت تکنولوژی این ماده در تولید گندله مورد استفاده قرار گرفت.

گندله امروزه به فراوانی در کارخانه ریخته گری مصرف می شود و در کوره های بلند و روش احیای مستقیم برای تولید فولاد کاربرد دارد و با کاربرد این محصول تولید فولاد با هزینه کمتری انجام می گیرد.

در حقیقت مصرف اصلی این محصول در صنعت تولید فولاد می باشد که جایگزینی مناسب برای اهن قراضه می باشد و با مصرف این محصول نیاز به اهن قراضه در صنعت ریخته گری به میزان زیادی کاهش یافته است، این محصول در کوره های القایی به کار برده می شود که در این کوره ها به میزان 70 درصد جایگزین آهن قراضه می شود و در واقع تولید گندله و کاربرد آن در صنعت تولید فولاد تحولی بزرگ در این صنعت ایجاد کرده است و تولید این محصول را آسان کرده است.

گندله تولید شده در کشومان به صورت انحصاری در تولید ورق های فولادی، میلگرد، تیر آهن و غیره به کار برده می شود و این محصول در موارد دیگر کارایی ندارد و بر این اساس مصرف کنندگان این محصول تنها کارخانه های ذوب آهن و تولید فولاد هستند.

صادرات پلت سنگ آهن ایران

صادرات پلت سنگ آهن ایران صادرات پلت سنگ آهن ایران به سبب کیفیت مطلوب این محصول انجام می گیرد و با توجه به بازار خارجی مناسبی که برای این محصول وجود دارد تاجران به دنبال تهیه آن با بهترین قیمت و کیفیت مطلوب هستند تا با صادرات آن بتوانند سود مناسبی را به دست آورند.

در حقیقت این محصول با کیفیت مطلوبی در کشور ما تولید می شود و صادرات آن ارز آوری خوبی برای کشورمان دارد و همچنین این محصول برای صادر کنندگان نیز سود بسیار عالی به همراه دارند و به همین دلیل تاجرانه به دنبال خرید محصولات باکیفیت و ارزان هستند تا بتوانند آنها را با قیمت مناسب به خارج از کشور صادر نمایند.

این محصول به صورت مستقیم و از طریق اینترنت در اختیار خریداران قرار می گیرد تا مشتریان عمده و تاجران بتوانند به آسانی و بدون مراجعه حضوری از کیفیت محصولات اطلاع یابند و همچنین قیمت روز آنها را استعلام نمایند و پس از انجام ارزیابی های مناسب در صورت تمایل این محصول را ثبت سفارش نمایند تا با حداقل هزینه برای آنها ارسال گردد و خریدی راحت و به صرفه داشته باشند.

در واقع خریداران این محصول می توانند با مشاورین فروش تماس گرفته و از کیفیت محصولات اطلاع یابند و همچنین قیمت روز این محصول را استعلام نمایند و همچمین و قیمت محصولات ارائه شده توسط تولید کنندگان و عرضه کنندگان مختلف را مورد بررسی و مقایسه قرار دهند و در صورت تمایل با مدیریت فروش تماس گرفته و محصولات مورد نیاز را ثبت سفارش نمایند.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: خانم لیلا نعمت زاده

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 02147623014

phone icon شماره تماس: 04133660491

phone icon شماره تماس: 09120169267

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ(اسکایپ): کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: simurgh_steel_company@

email icon ایمیل: info@simurghsteelco.com

email icon ایمیل: ironore110@gmail.com

instagram icon فیسبوک: ironore110@

instagram icon لینکدین: simurgh-iron-and-steel-company-a68295180@

instagram icon توییتر: CoSimurgh@

تماس با ما