پذیرش نمایندگی میلگرد در سراسر کشور

در بیشتر سازه های دست ساز، از بتن برای استحکام استفاده می شود. اگرچه بتن از مقاومت بالایی در برابر نیروهای فشاری برخوردار است و برای خرد کردن این ماده به مقاومت فشاری فوق العاده ای نیاز دارد، اما یک اشکال نیز دارد. مقاومت زیادی در برابر نیروهای کششی و چرخشی ندارد و میلگرد وارد میدان می شود. در این جا  به موضوع پذیرش نمایندگی میلگرد می پردازیم. 

پذیرش نمایندگی میلگرد در سراسر کشور

میلگرد و انواع مختلف آن

میلگرد و انواع مختلف آنمیلگرد یا آرماتور از فولادی است که در بتن برای جبران مقاومت کششی کم آن استفاده می شود. انواع میلگرد به طور گسترده وجود دارد.

در کشورهای مختلف، فولاد میلگرد با استانداردهای مختلفی تولید می شود و در هر استاندارد طبقه بندی خاصی در رابطه با خصوصیات مکانیکی فولادها وجود دارد.

در ایران اکثر فولادهای تقویت شده تولید شده توسط کارخانه فولاد اصفهان مطابق با استانداردهای روسیه است. از نظر تنوع قطر میلگرد، استانداردهای تولید کنندگان متفاوت است.

در سیستم روسی که در کارخانه های فولاد اصفهان مورد استفاده قرار می گیرد، میلگردهایی به قطر 40 میلی متر ساخته می شوند. البته این طبقه بندی طبق استاندارد روسیه است که در ایران متداول است.

انواع میلگرد:

  • آج نرم و بدون آج (A1): این میلگرد برای عملیات جعل و تغییر شکل و جوشکاری روی آن مناسب است و عموماً به عنوان میلگرد داکتیل شناخته می شود. 
  • میلگرد نیمه سخت با آج ساده (A2): این میلگرد برای عملیات ساختمانی خصوصاً خاموش و خاموش کردن مناسب است. عملیات جوشکاری روی آن در صورت لزوم امکان پذیر است، اما توصیه می شود در صورت امکان از جوشکاری خودداری کنید. 
  • میلگرد سخت با آج پیچیده (A3): این میلگرد، میلگرد مناسب برای عملیات غیرنظامی صنعتی است و این آج است که دارای ضخامت و عمدتاً نرم شده است، و برای جعل و بسیاری از تغییر شکل ها با زوایای تیز مناسب نیست. همچنین عملیات جوشکاری به هیچ وجه بر روی آن مجاز نیست. 
  • میلگرد سخت با آج پیچیده (A4): دارای یک آج چرخدار است. شکل می گیرند طبق شماره استاندارد 3132 سازمان ملی استاندارد ایران، میلگرد A4 یا میلگرد با 520 و 500 دنده انواع نوار کامپوزیتی هستند. بدین ترتیب، ردیف های دو طرفه ای شکل دو طرفه به شکل چهار مارپیچ نیمه به شکل هفت تا هشت و با زاویه 35 درجه تا و از جمله 75 درجه. استفاده از میلگرد A4 با تنش عملکرد 500 و 520 مگاپاسکال به ترتیب به ترتیب آج 500 و میلگرد آج 520 نامیده می شود، در طراحی و ساخت انواع سازه های (نه سازه های غیر سازه) بتن آرمه، به جز برای دیوارهای برشی در صورت رعایت شرایط زیر فریم های مخصوص خمشی.
    • میلگرد دارای آج های عرضی شکل دو طرفه در دو طرف آج طولی است.
    • قابلیت اصلاح میلگرد باید حداقل مطابق میل میلگرد A3 باشد، به طوری که افزایش نسبی طول بیش از 5 برابر قطر حداقل 16٪ باشد.
    • در تولید میلگرد از شمش کربن بالا استفاده نکنید. روش تولید میلگرد، فناوری ترمکس و کربن معادل میلگرد (CE) میلگرد حداکثر 0.5 است.
    • سازنده میلگرد گواهینامه سازمان ملی استاندارد را برای تولید میلگرد 500 و میلگرد 520 میلگرد به دست آورده است و نشان کارخانه و دسته میلگرد را روی آن حکاکی کرده است.

در حال حاضر، همه افزایش قیمت های بازار مشمول چنین استانداردی هستند.

وقتی نام آج را A2 می شنوید، می دانید که به معنی آج 340 آ است و آج A3 به معنی آج 400 متر است. فقط حروف یکسان باقی می مانند، اما تحلیل و استاندارد آنها کاملاً متفاوت است.

در این 3440، آج ها در زاویه 45 درجه و در یک مارپیچ قرار دارند. اگر مقدار نیرو افزایش یابد، میلگرد به حالت اولیه خود بر نمی گردد و برای همیشه تغییر شکل می یابد.

خاصیت برگشت پذیری “خاصیت الاستیک” نام دارد و خاصیت برگشت ناپذیر “خاصیت پلاستیکی” نامیده می شود. در طرح ها، معیار انتخاب میلگرد میزان استرس عملکرد است.

به همین دلیل است که به دلیل همین خاصیت بسیار مهم، میزان استرس بازده در نامگذاری میلگردها نقش دارد. در میلگرد میلگرد 3440، حداقل تنش عملکرد این میلگرد 340 مگاپاسکال است.

فروش فوق العاده میلگرد ارزان

فروش فوق العاده میلگردهای ارزان قیمت در بازار قیمت میلگرد به عوامل مختلفی بستگی دارد، بنابراین ثبات در قیمت این محصولات وجود ندارد و حتی بسته به شرایط کشور و ارز، ارزش آنها می تواند روز به روز تغییر کند.

توسط کارخانه فولاد اصفهان و مطابق با استانداردهای روسی تولید می شود. این محصولات به سه نوع A1، A2 و A3 تقسیم می شوند که از نظر قیمت و نوع متفاوت هستند.

نمایندگی پخش سراسری میلگرد در کشور

نمایندگی پخش سراسری میلگرد در کشورنمایندگی فروش میلگرد و پخش میلگرد در سراسر کشور وجود دارد. در طی فرایند نورد گرم، میله های گرد با استفاده از انواع مختلف فولاد تولید می شوند. 

اما گاهی اوقات از قراضه آهن برای ساخت میلگرد نیز استفاده می شود. مشخصات میلگردها با استفاده از اطلاعات شناسایی خاص قابل تعیین است. اطلاعات استاندارد هر میلگرد:

به عنوان مثال، حرف N به این معنی است که میلگرد از فولاد جدید ساخته شده است و حرف W بدین معنی است که میلگرد از فولاد چدنی ساخته شده است.

مخفف سازنده میلگرد. این علامت اغلب به شکل حرف اول نام تولید کننده است.

میلگردهای مقاومت کم با تنها سه علامت مشخص شده از رول نورد مورد استفاده در ساخت و ساز، اندازه میلگرد و نوع فولاد مورد استفاده مشخص می شوند. در میلگردهای فولادی با استحکام بالا، از خطوط مداوم برای تعیین درجه مقاومت میلگرد استفاده می شود.

دو خط موازی مداوم نشان می دهد که میلگرد زیر آسیاب نورد در هر اینچ مربع 75000 پوند ساخته شده است و یک خط علامت تولید میلگرد زیر 60 هزار پوند در هر اینچ مربع را نشان می دهد. فولادسازان ایرانی با تجهیزات مدرن، آزمایشگاه های کنترل کیفیت و متخصصان آنها توانسته اند در این زمینه بسیار موفق باشند.

پذیرش نمایندگی فروش میلگرد در شهرهای مختلف

در اینجا شما نیاز دارید که قبل از خرید میلگرد در مورد این محصول بدانید. شرایط لازم برای پذیرش آژانس فروش میلگرد:

  • تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران
  • داشتن شرایط اشتغال طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران
  • عدم داشتن سابقه کیفری
  • تأمین ضمانت مالی به شرکت
  • داشتن مکانی مناسب برای فعالیت
  • تهیه مجوزهای لازم مربوط به ملک مانند اسناد، اجاره نامه ها و غیره.

به طور کلی، نوردکاران میلگرد به دو روش کار می کنند:

آنها شمش دارند و بنابراین قیمت گذاری میلگرد مستقیماً توسط آنها انجام می شود. قیمت کالاها در این نوع فروش مشخص است. صاحب کالا معمولاً حاشیه سود ویژه ای را برای کانال های فروش خود (واسطه ها) در نظر می‌گیرد تا آنها نیز بتوانند فعالیت کنند.

شخص دیگری صاحب شمش است و در واقع آنها میلگردی را برای صاحب شمش به عنوان هزینه کار تولید می کنند، بنابراین قیمت گذاری توسط خود آنها انجام نمی شود.

در بازار مرسوم است که این افراد اجناس نورد شده خود را حداقل در 10 سبد خرید (220 تن) واسطه ها بفروشند. یکی از مهمترین ویژگی های این نوع فروش، عدم شفافیت قیمت در بازار است. برخی تعاریف قراردادی برای آن دسته از مخاطبان که کمتر با این اصطلاحات آشنا هستند:

  • گروه ذوبی ها: سازندگان انواع شمش فولادی
  • ورودی: سنگ آهن، قراضه، گلوله و آهن اسفنجی و برخی مواد اولیه دیگ
  • خروجی: کالاهای نیمه ساخته شده از جنس استیل مانند شمش، شکوفه و تخته سنگ
  • کوهنوردی گروهی: تولید کنندگان محصولات ماندگار با فولاد طولانی مدت مانند میلگردها، تیرها، گل میخ و زاویه ها

کاربردهای اصلی میلگرد در ساختمان سازی

کاربردهای اصلی میلگرد در ساختمان سازی بهترین میلگرد برای ساختمان به عوامل زیادی از جمله شرایط آب و هوایی ساختمان، نوع ساختمان، انتخاب نوع سیستم ساختاری مورد استفاده در ساختمان، نوع طراحی و همچنین توجیهات اقتصادی بستگی دارد.

استفاده از میلگرد در ساخت و ساز به قدری مهم و گسترده است که می توان با جسارت گفت: وی گفت که در چند دهه گذشته میلگرد بخشی جدایی ناپذیر در صنعت ساخت و ساز بوده و هنوز رقیبی جدی برای این پروفایل وجود ندارد. بدون استفاده از این بخش فولادی، ممکن است یک فکر برای ساختن آسمان خراش ها باشد.

عمده ترین کاربرد میلگرد ممکن است در صنعت ساخت و ساز باشد. میزان استفاده از این پروفیل به حدی است که قیمت میلگرد یکی از عوامل مؤثر در قیمت مسکن فولاد راه راه است.

بدون شک بیشترین استفاده از نوع میلگرد را دارد. این بخش فولادی که اندازه های مختلفی دارد، وظیفه تحمل فشار و انتقال فشار را بر عهده دارد.

برخلاف تصور عامه، از میلگردها نه تنها در ستون ها استفاده می شود، بلکه از پایین ترین نقطه ساختمان در فونداسیون تا بالاترین نقطه در ستون ها برای شکل گیری ساختمان نیز استفاده می شود.

مهمترین کاربرد میلگرد روبان را می توان در تولید بتن مسلح (بتن مسلح) در نظر گرفت. مقاومت کششی بتن بر خلاف مقاومت فشاری آن بسیار کم است، بنابراین با استفاده از مواد دیگر باید این ضعف برطرف شود.

بسیاری از مواد قابلیت بهبود مقاومت کششی بتن را دارند اما همین ضریب انبساط دمای بتن و فولاد باعث جلوگیری از فشارهای داخلی بتن آرمه در دماهای مختلف می شود و میلگرد را به عنوان بهترین گزینه برای بتن ریزی ساخته و از تخریب کوتاه مدت آن جلوگیری می کند. میلگرد کلافی به طور گسترده ای در صنعت و ساخت و ساز استفاده می شود.

علاوه بر ساخت  تیرها در ساختمانها، از این نوع میلگرد به طور گسترده ای در صنعت در ساخت سیم های خاردار، طناب های بکسل، توری، میخ و پیچ و مواد و قطر اینچنینی استفاده می شود.

صنعت بهار نیز یکی از صنایع بسیار پرکاربرد برای میلگردهای خودران است. میلگرد کافی همچنین در تولید فولادهای قابل تبدیل مورد استفاده قرار می گیرد و سیم های برش خورده از این نوع مواد ساخته می شوند.

راه های تشخیص میلگرد باکیفیت در بازار

هر محصول فولادی دارای کد مارک است. به عنوان مثال، میلگرد روبان مارپیچی با علائم J و L، میلگرد روبان پیوسته با علائم C و H و میلگرد روبان کامپوزیت با علائم S و F مشخص شده اند.

همچنین، اگر میلگردها با استفاده از روش ترمکس (روش خنک کننده و بازگشت تحت کنترل) تولید شوند، آنها T را علامت گذاری می کنند.

به طور کلی، روش مارک گذاری میلگردها به این صورت است که در سمت چپ یا نام کارخانه سازنده مشخص شده است. این مربوط به ویژگی و در آخر با کد مربوط به فرآیند تولید آن است.

به عنوان مثال، مخفف IAS CO در میلگرد، سه حرف IAS نمایندگی شرکت تولید فولاد آلیاژی ایران را نشان می دهد، حرف C نشانگر ویژگی میلگرد روبان 400 A است که همان میلگرد A3 است و حرف U نشان دهنده آن است.

تولید میلگرد به روشی غیر از تیر آهن مانند میلگرد دارای بازار گرم است و ممکن است در هنگام خرید متوجه شوید که قیمت پرتوی یک شرکت با وجود فنی از نظر یک شرکت معتبر پایین تر است.

بنابراین باید توجه داشته باشید که قیمت پرتاب بر اساس وزن و کیفیت آن محاسبه می شود و این امکان وجود دارد که با همان مشخصات فنی، پرتوی مورد نظر وزن کمتری داشته باشد و بنابراین نرخ کمتری داشته باشد.

تیرها بر اساس ظاهر به سه نوع تقسیم می شوند: IPE، INP و IPB. پرتوهای IPE در کشورهای اروپایی و ایران تولید می شوند و از نوع I هستند و ضخامت بال آنها بدون تغییر است.

اگر از دو انتهای تیر به آن نگاه کنید، ضخامت بالها در ابتدا و انتها کاملاً یکنواخت و یکسان است. تیرهای INP اغلب در بازارهای چین و روسیه تولید می شوند و هرچه ضخامت بال آنها کمتر باشد، ضخامت بال آنها پایین تر است. یعنی بالها در ابتدای پرتو نازک و در انتها ضخیم هستند.

پرتوهای IPB گسترده یا دارای بال های پهن هستند و طول بالها از نوع IPE بزرگتر است. علامت دیگر روی پرتو علامت های v و l است. علامت v به معنی سنگین بودن است و علامت l به معنای سبک بودن است.

پرتوی فولادی اصفهان یکی از معتبرترین و محبوب ترین محصولات کشور است و به همین دلیل نحوه تشخیص این محصول از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

باید بدانید که تیرهای کوتاه شرکت با مخفف esco حک شده و تولید کننده آهن IPE است. وزن این محصول استاندارد و مطابق جدول استال است و به همین دلیل از سایر کارخانه ها گران تر است. ممکن است سایر تیرها وزن کمتری از فولاد اصفهان داشته باشند. بنابراین توجه به وزن تیر هنگام خرید یکی از اصلی ترین عواملی است که باید به آن توجه کنید.

قطب تولید میلگرد در ایران

قطب تولید میلگرد در ایراندرست است که تحریم ها دیگر به ما اجازه نمی دهد که همچنان با افتخار از موضع ایران در صنعت فولاد جهان صحبت کنیم، اما یک زمان ما در بین 66 کشور تولید کننده فولاد در این زمین، با غرور و ماندگاری در رتبه یازدهم قرار گرفتیم. کشور ما قطب تولید میلگرد است. 


آماری که قدرت بالای ما را در صنعت فولاد نشان می دهد. علاوه بر پتروشیمی و نفت، فولاد یکی از صنایع مادر ایران است. به همین دلیل است که نام ایران در محافل فولادی جهان به همراه سایر افراد بزرگ استفاده می شود.

فولاد کشور ممکن است دیگر نتواند جای خود را فراتر از مرزها نگه دارد، اما نکته مهم این است که ما در این صنعت بسیار پیشرفته هستیم و در حال ساخت کارخانه های بزرگ فلزی هستیم.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: خانم لیلا نعمت زاده

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 02147623014

phone icon شماره تماس: 04133660491

phone icon شماره تماس: 09120169267

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ(اسکایپ): کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: simurgh_steel_company@

email icon ایمیل: info@simurghsteelco.com

email icon ایمیل: ironore110@gmail.com

instagram icon فیسبوک: ironore110@

instagram icon لینکدین: simurgh-iron-and-steel-company-a68295180@

instagram icon توییتر: CoSimurgh@

تماس با ما