کنسانتره سنگ آهن اندیمشک

کارخانه کنسانتره سنگ آهن اندیمشک با ظرفیت اسمی تولید 2.5 میلیون تن در سال در حال راه اندازی با همکاری فولاد اکسین خوزستان می باشد.

راه اندازی کارخانه فولاد اندیمشک و تولید کنسانتره سنگ آهن اندیمشک در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری فولاد اکسین خوزستان قرار دارد.

کارخانه کنسانتره سنگ آهن اندیمشک

کارخانه کنسانتره سنگ آهن اندیمشک واقع در جنوب غرب کشور با سرمایه گذاری بخش خصوص در ایران استارت راه اندازی را زد. خوشبختانه فاز یک این کارخانه در کمترین زمان ممکن حدود سه ماه به بهره برداری رسید. سرمایه صرف شده ا این مقطع زمانی در حدود بیست و 5 میلیون دلار بوده است. کارخانه کنسانتره سنگ آهن اندیمشک

تولید کنسانتره سنگ آهن

خوراک ورودی خط تولید و فرآوری کنسانتره سنگ آهن، سنگ آهن است. کنسانتره آهن از هر دو نوع سنگ آهن هماتیت و مگنتیت فرآوری می شود. در ارائه کنسانتره به نوع سنگ آهن استفاده شده برای تولید آن نیز دقت می شود. به عنوان مثال بیان می شود کنسانتره سنگ آهن مگنتیت، کنسانتره سنگ آهن هماتیت و یا درصد ترکیبی از هر کدام از آنها مشخص می گردد. سپس به ترتیب فرآیند های زیر انجام می گیرد:

  1. خردایش خشک
  2. آسیاب کنی
  3. پرعیارسازی
  4. در مرحله نهایی آبگیری

پس از استخراج کانسار از معدن، سنگ آهن می تواند به دو شکل فرآوری شود که محصول هر کدام متفاوت است. چنانچه تحت فرآیند خردایش و فرآوری خسک باشد فرآورده نهایی سنگ آهن دانه بندی شده است. فرآورده فرآوری تر سنگ آهن، کنسانتره آهن می باشد. فرآیند کنسانتره سازی اغلب بر روی سنگ آهن های با عیار پایین و پر فسفر انجام می گیرد. مراحل تولید کنسانتره سنگ آهن را به طور خلاصه در بالا دسته بندی کردیم. در ویدئو زیر می توانید به طور کامل فرآیند تولید کنسانتره را مشاهده نمایید.

فروش کنسانتره سنگ آهن

کارخانه کنسانتره سنگ آهن اندیمشک در شهرک صنعتی شماره دو اندیمشک واقع است. انتخاب موقعیت جغرافیایی مناسب برای احداث کارخانه کنسانتره سنگ آهن اندیمشک با توجه به دسترسی به منابع انرژی اولیه نظیر آب و برق و البته نزدیکی به بازار مصرف یعنی فولاد خوزستان، از نقاط قوت احداث این کارخانه بوده است.

فروش کنسانتره سنگ آهن

فروش کنسانتره سنگ آهن

کارخانه کنسانتره سنگ آهن اندیمشک با تولید سالانه سیصد هزار تن کنسانتره سنگ آهن در سال، توانسته بخش قابل توجهی از نیاز شرکت فولاد خوزستان به کنسانتره آهن را تامین و نقش مهمی در تولید فولاد کشور ایفا نماید. با این حال همکاری معادن دولتی با کارخانه های کنسانتره سازی های بخش خصوص در تامین سنگ آهن اولیه مورد نیاز این واحد ها، می تواند کمکی بیش از پیش به زنجیره تولید و صنعت فولاد بنماید.

خوشبختانه تولید و توسعه قابل توجه خطوط تولید این کارخانه، امکان صادرات کنسانتره سنگ آهن آن به بازار جهانی و حضور در سطح بین المللی را فراهم نموده است.

صادرات کنسانتره سنگ آهن

سالانه میلیون ها تن سنگ آهن به شکل کنسانتره به مناطق مختلف جهان از کشورمان ایران صادرات می شود. مهمترین مقصد صادرات کشور چین است. با این حال وجود واحدهای گندله سازی و تولید آهن اسفنجی فعال و البته فعالیت گسترده واحدهای فولادسازی در کشورمان، تولیدکنندگان سنگ آهن و کنسانتره را ملزم می کند بخشی از تولیدات خود را صرف بازار داخل نمایند. اولویت قطعا تامین خوراک و نیاز واحدهای تولیدی داخلی و در مرحله دوم صادرات می باشد.

کنسانتره سنگ آهن از اشکال سنگ آهن است که بعد از خردایش و با هدف پرعیارسازی بین شکل پودری در می آید. کنسانره سنگ آهن برای تولید گندله آهن استفاده می شود. گندله سنگ آهن هم کاربرد مستقیم در کوره بلند دارد و هم قابلیت احیاء مستقیم و تولید آهن اسفنجی را دارد. با توجه به فعالیت کارخانه های تولید گندله و آهن اسفنجی در سطح وسیع در کشورمان ایران، درصدی از کنسانتره تولید شده در واحد های کانه آرایی در واحدهای تولیدی داخلی مورد استفاده قرار می گیرد و درصد مازاد به عنوان سنگ آهن از طریق بنادری چون بندرعباس و چابهار به دیگر کشور ها صادر می شود. صادرات کنسانتره سنگ آهن به چین بیشترین میزان صادرات را در مقایسه با دیگر کشورها دارد. در حقیقت چین مهمترین مقصد صادراتی کنسانتره سنگ آهن ایران می باشد. کنسانتره سنگ آهن در عیار 65 الی 69 درصد ولید می شود. عیار بالاتر از 67 درصد به عنوان کنسانتره سنگ آهن پر عیار مورد عرضه قرار می گیرد.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: خانم لیلا نعمت زاده

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 02147623014

phone icon شماره تماس: 04133660491

phone icon شماره تماس: 09120169267

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ(اسکایپ): کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: simurgh_steel_company@

email icon ایمیل: info@simurghsteelco.com

email icon ایمیل: ironore110@gmail.com

instagram icon فیسبوک: ironore110@

instagram icon لینکدین: simurgh-iron-and-steel-company-a68295180@

instagram icon توییتر: CoSimurgh@

تماس با ما