خریدار آهن اسفنجی در ایران

آهن اسفنجی در ایران و در کشور هایی همچون هندوستان دارای تولید چندین میلیون تنی است. میزان تولید و تعداد خریدار آهن اسفنجی با توجه به توسعه فولادسازی های مجهز به کوره های القایی و قوس الکتریکی، توسعه یافته است.

تولید آهن اسفنجی

آهن اسفنجی ماده ای است که در اثر حذف اکسیژن سنگ آهن به شیوه احیاء مستقیم بدون ذوب آن، تولید می شود . در حقیقت سنگ آهن پس از طی نمودن مراحل کانه آرایی، کنسانتره سازی و سپس تبدیل شدن به گندله، حت فرآیند احیاء مستقیم (direct reduction) قرار می گیرد. این محصول دارای شکل ظاهری متخلخل با درصد تخلخل بالاست. اغلب نیز به شکل گلوله های 6 الی 25 میلی متری تولید می شود. تلاش می شود ابعاد بزرگ تر از 9 میلی متر و در بازه 9 الی 18 میلی متر باشد.

سنگ آهن تبدیل شده به گندله بعد از پر عیار سازی مناسب برای استفاده در کوره بلند است. ولی برای تبدیل شدن به ماده مناسب برای کوره های القایی و قوس الکتریکی نیاز به یک فرآیند احیاء دارد. لطفا به تصویر زیر دقت کنید.

تولید آهن اسفنجی

 

البته شیوه های تولید آهن اسفنجی متنوع و متفاوت است. هم اکنون دو شیوه پر استفاده میدرکس و پرد در ایران برای تولید آهن اسفنجی، مورد استفاده می باشد.

تولید آهن اسفنجی به روش میدرکس

مهمترین روش تولید آهن اسفنجی که در دنیا برای تولید آهن اسفنجی مورد استفاده قرار گرفته است، تولید آهن اسفنجی به روش میدرکس است. خلاصه تولید آهن اسفنجی به شیوه میدرکس را به طور خلاضه در شماتیک زیر مشاهده می نمایید.

تولید آهن اسفنجی به روش میدرکس

تولید آهن اسفنجی به روش میدرکس

 

ویدو تولید آهن اسفنجی به شیوه میدرکس را نیز می توانید در ویدئو قرار داده شده در زیر، مشاهده نمایید.

تولید آهن اسفنجی به روش پرد

تکنولوژی پرد، کاملا ایرانی است. این شیوه توسط متخصصان ایرانی طراحی شده است. البته فقط در سطح آزمایشگاهی نبوده است. بلکه صنعتی سازی شده و هم اکنون تعدادی از کارخانه های مهم تولید آهن اسفنجی در حال تولید آهن اسفنجی به روش پرد هستند. کلمه پرد مخفف عبارت Persian Reduction می باشد.

تولید آهن اسفنجی به روش پرد

تولید آهن اسفنجی به روش پرد

فروش آهن اسفنجی

از آهن اسفنجی عموماً در کوره های قوس الکتریکی و القایی برای تولید فولاد استفاده می شود. آهن اسفنجی توأم با قراضه مورد استفاده قرار می گیرد. آهن اسفنجی با هدف کاهش هزینه های تلیو د جبران کمبود دسترسی به قراضه آهن با توجه به توصعه استفاده از کوره های القایی و قوس الکتریکی به وجود آمده است.

صادرات آهن اسفنجی

تولید آهن اسفنجی ایران بیش از ظرفیت مصرف است. یعنی مازاد بر ظرفیت خرید داخلی است. لذا صادرات آهن اسفنجی سالانه چندین صد هزار تن و گاهها میلیون تن از ایران به کشورهای دیگر از جمله عراق، ترکیه و …، انجام می گیرد. صادرات در بسته بندی های جامبوبگ یک تنی که نمونه آن را در زیر مشاهده می نمایید، انجام می گیرد.

صادرات آهن اسفنجی

البته چنانچه آهن اسفنجی در نوع بریکت آن صادرات شود، دیگر نیازی به بسته بندی جامبو بگ برای آن نیست. می توانیم با کشتی های فله بر این محموله را صادرات نماییم. که در این صورت هزینه های حمل و نقل نیز بسیار کاهش پیدا خواهد نمود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص موجودی، قیمت روز و شرایط معامله محصول می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر با ما تماس بگیرید.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: خانم لیلا نعمت زاده

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 02147623014

phone icon شماره تماس: 04133660491

phone icon شماره تماس: 09120169267

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ(اسکایپ): کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: simurgh_steel_company@

email icon ایمیل: info@simurghsteelco.com

email icon ایمیل: ironore110@gmail.com

instagram icon فیسبوک: ironore110@

instagram icon لینکدین: simurgh-iron-and-steel-company-a68295180@

instagram icon توییتر: CoSimurgh@

1

  1. سلام و احترام. جهت تصمیم گیری بموقع و صحیح مشتریانتان لطفا منبعی برای قیمت های بروز ارسال بفرمائید.
    با تشکر

تماس با ما