قیمت سنگ آهن دانه بندی 0-10 (iron ore fine)

 

قیمت سنگ آهن دانه بندی مگنتیت و هماتیت با دانه بندی 0-10 کاملا وابسته به درصد Fe tatal که گویای خلوص آهن سنگ است، همچنین درصد عناصری نظیر سولفور (گوگرد (S همجنین فسفر، آلومینا، سیلیس و … می باشد. نمونه آنالیز سنگ آهن مگنتیت 67.4 و 61 درصد دانه بندی 0-10 که آماده عرضه ماهانه 15000 تن توسط شرکت آهن و فولاد سیمرغ است در ابتدای مقاله قرار داده شده است.

کارخانه کانه آرایی آهن سنگ آهن در کارخانه کانه آرایی پس از استخراج با هدف تغلیظ یعنی افزایش خلوص و کاهش ناخالصی ها به منظور ایجاد قابلیت در فرآورده برای استفاده از آن در فرآیندد فولادسازی مورد عملیات کانه آرایی قرار می گیرد. کارخانه کانه آرایی شامل بخش های خردایش، سرند، آسیاب، جدایش که بصورت فیزیکی یا مغناطیسی انجام می گیرد، می باشد. خردایش جداسازی با دستگاه های بال میل و سپراتور برای تغلیظ و دانه بندی انجام می شود.

سنگ آهن دانه بندی شده ریز و کلوخه جدایش و دانه بندی سنگ آهن توسط معدن داران در واحدهای کانه آرایی از طریق سرند در دو گروه دانه بندی ریز که سایز صفر الی ده میلی متر را شامل می شود و سنگ آهن دانه بندی درشت با سایز 10 الی سی میلی متر که کلوخه نامیده می شود، انجام می گیرد.

فروش سنگ آهن مگنتیت سنگ آهن دانه بندی علاوه بر سایز از نظر نوع آن که در فرمول شیمیایی لذا خصوصیات فیزیکی و شیمیایی متفاوت هستند، دسته بندی می شود. دو نوع از مهمترین نوع کانی آهن که برای استخراج آهن و بهره گیری در فولادسازی استفاده می شود، سنگ آهن هماتیت و مگنتیت می باشد.

قیمت سنگ آهن دانه بندی نوع مگنتیت نسبت به هماتیت به دلیل آزادسازی انرژی در مراحل تبدیل از مگنتیت به هماتیت و سپس احیاء و دست یابی به آهن که حین فرآیند ذوب اتفاق می افتد، بالاتر است. در حقیقت قیمت فروش سنگ آهن مگنتیت در شاخص های جهانی بالاتر از قیمت سنگ آهن دانه بندی هماتیت اعلام می گردد.

قیمت فروش سنگ آهن مگنتیت با خلوص در محدوده 54 الی 62 درصد در شاخص های جهانی اعلام می شود. اگرچه خلوص تا 68 درصد نیز در بازارهای جهانی عرضه می گردد. فروش سنگ آهن مگنتیت با خلوص 67.4 درصد با ظرفیت تامین بیست هزار تن ماهانه که آنالیز محصول قابل رویت و بررسی در ابتدای مقاله و سنگ آهن عیار ۶۰-۶۱ درصد که آنالیز آن در زیر قرار داده شده است، توسط شرکت آهن و فولاد سیمرغ آذربایجان انجام می گیرد.

فروش سنگ آهن هماتیت فروش سنگ آهن هماتیت نیز همانند نوع مگنتیت در محدوده عیار 54-56 درصد انجام می گیرد. البته در شاخصهای جهانی عیار 52 درصد نیز برای هماتیت ذکر می شود. در عین حال بیان این نکته ضروری است که سنگ آهن نوع هماتیت در معدود موارد در خلوص بالا مانند عیار 60 درصدبالاتر، نموجود بوده و عرضه می شود.

این محصول مدل های زیادی دارد و از زمان های گذشته وجود داشته هست در ادامه ی این متن شما را با سنگ آهن دانه بندی شده چیست؟ آشنا می کنیم

تولید کنسانتره سنگ آهن در خصوص سنگ آهن دانه بندی شده موارد و توضیحات مورد نیاز و حائز اهمیت را در بخش های فوق از مقاله، مورد اشاره قرار دادیم. مهمترین کارببرد و محل مصرف سنگ آهن دانه بندی شده، ذوب آن در کوره بلند برایفولادسازی می باشد. همانطور که می دانیم علاوه بر کوره بلند، استفاده از انواع کوره های القایی و قوس الکتریکی نیز در فولادسازی متداول است. ولی مصرف سنگ آهن دانه بندی شده در این کوره ها ممکن نیست. چراکه سنگ آهن دانه بندی برای استفاده در آنها مناسب نبوده و پایین است. از طرفی سنگ آهن دانه بندی شده قابلیت احیاء نیز ندارد.

اینجاست موارد مصرف کنسانتره سنگ آهن و لزوم تولید آن آشکار می شود. فروش کنسانتره سنگ آهن سنگ آهن استخراج شده از معادن که خلوص پایین تری داشته و پر فسفر هستند وارد پروسه کانه آرایی پیچیده تری نسبت به تولید سنگ آهن دانه بندی شده یعنی وارد واحد کنسانتره سازی می شوند. کنسانتره سنگ آهن قابلیت احیاء پس از تبدیل شدن به گندله سنگ آهن را که در واحد احیاء مستقیم انجام می گیرد، دارد.

فرآورده واحد احیاء مستقیم به دلیل خلوص بالایی آهن در آن و درصد متالیزاسیون بالا، ممناسب برای استفاده در واحدهای احیاء مستقیم است. قیمت کنسانتره سنگ آهن قیمت کنسانتره سنگ آهن نیز طبق خلوص و عیار آن که در محدوده 65 الی 69 درصد قرار می گیرد و البته مقادیر عناصر مضر نظیر آلومینا، سولفور، سیلیس و … تعیین می شود. در حقیقت قیمت پایه شاخص در نظر گرفته شده ولی در نهایت پنالتی و پاداش ها بر قیمت طبق آنالیز شرکت بازرسی مورد تایید طرفین نظیر SGS اعمال می شود.

قیمت سنگ آهن دانه بندی 0-10 (iron ore fine)

سنگ آهن دانه بندی شده چیست؟

سنگ آهن دانه بندی شده چیست؟ فرآوری سنگ آهن دانه بندی شده در قالب یک فرآیند بدون آب است. ماده اولیه یا به اصطلاح خوراک این فرآیند، سنگ آهن با عیار ۵۰ درصد است و محصول خروجی آن سنگ آهن‌ هایی با عیار ۶۸-۶۰ درصد است.

در مورد مراحل تولید سنگ آهن دانه بندی شده به بررسی انواع آن که شامل سنگ آهن دانه ریز (Fines) و سنگ آهن دانه درشت (Lumps) است، می‌پردازیم.

اندازه دانه‌های سنگ آهن دانه ریز حدود ۱۰-۰ میلی متر و اندازه دانه‌های سنگ آهن های دانه درشت حدود ۳۰-۱۰ میلی متر است. بعد از جدا کردن سنگ آهن‌ ها بر اساس اندازه آن‌ها به دو گروه، نوبت به جدا کردن سنگ آهن پر عیار از کم عیار یا همان باطله به روش فیزیکی و به شیوه مغناطیسی می‌رسد.

سنگ آهن دانه بندی شده بیشتر در تولید کنسانتره به کار می‌رود اما در چند سال اخیر به علت خاصیت احیا پذیری کم این نوع سنگ آهن استفاده از آن کاهش یافته است.

سنگ آهن دانه بندی شده فقط در کوره‌های بلند مورد استفاده قرار می‌گیرد چون عیار آن پایین است. عیار سنگ آهن مورد نیاز این روش، سنگ آهن با عیار بالای ۵۰ درصد می‌باشد.

محصول تولید شده توسط این روش، با عیار ۶۰ الی ۶۸ درصد می‌باشد که مناسب کوره بلند جهت تولید فولاد می‌باشد. در این روش، طی ۲ الی ۳ مرحله، عملیات خردایش انجام می‌شود و توسط سرند ارتعاشی، وابسته به اندازه آن‌ها به ۲ گروه تقسیم می‌شوند.

انواع سنگ آهن دانه بندی تولید شده بر اساس اندازه را می توان به دانه ریز (Fines) و دانه درشت یا کلوخه (Lumps) اشاره کرد. در نوع ریز دانه یا (Fines) ابعاد دانه‌ها بسیار کوچک بوده و اندازه آنها بین ۰ تا ۱۰ میلیمتر می‌باشد. ولی در نوع دانه درشت(Lumps) دانه‌ها درشت‌تر بوده و اندازه آنها، بین ۱۰ الی ۳۰ میلیمتر می‌باشد.

عیار آن ها هم بین ۵۷ الی ۶۳ درصد می‌باشد ولی عیار ۴۲ درصد هم برای آن مشاهده شده است. بعد از جداسازی بر اساس اندازه، نوبت به جداسازی آهن پر عیار از بخش کم عیار می‌باشد.

این جدایش توسط روش‌های مغناطیسی انجام می‌شود. اکنون سنگ آهن ها در دو کلاس ابعادی آماده شده و آماده بهره‌ برداری در کوره بلند می‌باشد.

لازم به ذکر است که برای تولید سنگ آهن، جهت استفاده در روش احیای مستقیم و کوره‌های قوس، باید از فرآوری سنگ آهن از روش کنسانتره استفاده کنیم و سپس به گندله سنگ آهن تبدیل کرده و به آهن اسفنجی تبدیل کنیم.

سنگ آهن چه کاربرد هایی دارد؟

سنگ آهن چه کاربرد هایی دارد؟ کاربرد سنگ آهن به دلیل استحکام بالای آن و در دسترس بودن و ارزان بودن در بسیاری از کار ها و ساخت و ساز انسان ها بی شمار است.

برخی از کاربرد های سنگ آهن در زندگی ما انسان ها شامل این موارد می باشد : از آهن در ساخت انواع ماشین های سبک و سنگین استفاده می شود. در کشتی ها سنگ آهن به کار می رود.

در راه آهن عنصر اصلی آهن می باشد. در پل ها برای استحکام بیشتر از آهن استفاده می شود. در سدها برای نگه داری آب از آهن استفاده می کنند.

در ساختمان سازی خانه ها برای بدنه از آهن مصرف می شود. در تهیه ادوات جنگی مانند تفنگ ها و فشنگ ها از آهن ساخته می شود. در لوازم خانگی که نیاز به استحکام دارند از آهن مصرف می کنند. در ساخت کارخانه ها حتما نیاز به آهن وجود دارد.

معرفی سنگ آهن مگنتیت و هماتیت

معرفی سنگ آهن مگنتیت و هماتیت وجود انواع سنگ آهن سبب شده تا بتوان از این ماده معدنی منحصر به فرد و مقاوم در صنایع مختلف بهره مند گردید و محصولات متنوعی تولید کرد.

آهن یکی از عناصر جدول تناوبی می باشد که در سنگ آهن عنصر آهن وجود دارد. سنگ آهن یکی از انواع سنگ معدنی می باشد. لازم به ذکر است که نماد آهن هم در جدول تناوبی Fe می باشد.

معدن های بسیار مختلفی وجود دارد که سنگ آهن را می توانیم از این معادن سنگ آهن استخراج کنیم. خود آهن کمی نرم و آسیب پذیر است و لازم است با دیگر مواد مانند کربن و غیره ترکیب شود و تا حدی مقاوم باشد.

با افزودن کربن و عنصر دیگری، آهن به فولاد تبدیل می شود و فولاد نسبت به آهن مقاوم تر است. در حال حاضر جایگزینی برای آهن نیست. بنابراین صنعت استخراج و پردازش آهن و فولاد همیشه می تواند وجود داشته باشد.

البته گاهی آلومینیوم را می توان با آهن جایگزین کرد، اما آهن و فولاد مخصوصا فولاد باید استفاده شود. سنگ آهن استخراج شده از معادن پردازش می گردد.

دلیل پردازش این است که سنگ معدن استخراج شده خالص نیست و ترکیبات مضر در آن وجود دارد. از سوی دیگر عیار آن را پایین می آورد و نمی تواند مورد استفاده قرار گیرد.

سنگ آهن نوعی ماده معدنی است که در صورت مذاب شدن، آهن فلزی (Fe) حاصل می شود. سنگ آهن اغلب از اکسیدهای آهن تشکیل شده است که اشکال اولیه آن مگنتیت (Fe304) و هماتیت (Fe203) است. این ماده منبع اولیه آهن و فولاد در جهان می باشد، بنابراین برای تولید فولاد ضروری و لازم است.

فروش سنگ آهن دانه بندی شده

فروش سنگ آهن دانه بندی شده فروش سنگ آهن هماتیت نیز همانند نوع مگنتیت در محدوده عیار 54-56 درصد انجام می گیرد. البته در شاخصهای جهانی عیار 52 درصد نیز برای هماتیت ذکر می شود. در عین حال بیان این نکته ضروری است که سنگ آهن نوع هماتیت در معدود موارد در خلوص بالا مانند عیار 60 درصدبالاتر، نموجود بوده و عرضه می شود.

سنگ آهن استخراج شده از معادن که خلوص پایین تری داشته و پر فسفر هستند وارد پروسه کانه آرایی پیچیده تری نسبت به تولید سنگ آهن دانه بندی شده یعنی وارد واحد کنسانتره سازی می شوند. کنسانتره سنگ آهن قابلیت احیاء پس از تبدیل شدن به گندله سنگ آهن را که در واحد احیاء مستقیم انجام می گیرد، دارد. فرآورده واحد احیاء مستقیم به دلیل خلوص بالایی آهن در آن و درصد متالیزاسیون بالا، ممناسب برای استفاده در واحدهای احیاء مستقیم است.

سنگ آهن دانه بندی علاوه بر سایز از نظر نوع آن که در فرمول شیمیایی لذا خصوصیات فیزیکی و شیمیایی متفاوت هستند، دسته بندی می شود. دو نوع از مهمترین نوع کانی آهن که برای استخراج آهن و بهره گیری در فولادسازی استفاده می شود، سنگ آهن هماتیت و مگنتیت می باشد.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: خانم لیلا نعمت زاده

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 02147623014

phone icon شماره تماس: 04133660491

phone icon شماره تماس: 09120169267

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ(اسکایپ): کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: simurgh_steel_company@

email icon ایمیل: info@simurghsteelco.com

email icon ایمیل: ironore110@gmail.com

instagram icon فیسبوک: ironore110@

instagram icon لینکدین: simurgh-iron-and-steel-company-a68295180@

instagram icon توییتر: CoSimurgh@

تماس با ما