شیوه نامه فولاد قیمت شمش فولاد

اصلاحات فولاد شیوه نامه
نتیجه جلسه تشکیل شده فولادسازان و صمت در ساعت ۱۶ شنبه ۸ آذر ۹۹:
با ایجاد چندین اصلاحیه در این نشست به نظر میرسد بخشی از گلایه ها از شیوه نامه برطرف شده باشد، اصلاحات شامل موارد زیر است:

  1.  شاخص برای تعیین پایه قیمت ها در #بورس بصورت هفتگی از روی شاخص CIS گرفته خواهد شد. این تغییر از ماهانه به هفتگی می تواند قیمت های داخلی را به واقعی نزدیک تر کند.
  2.  عرضه سنگ آهن در بورس کالا منوط به بررسی در یک کمیته و اعلام نتیجه آن به معاون اقتصادی رییس جمهور شد. در حقیقت دولت به دنبال افزایش حقوق دولتی واریزی به خزانه از طریق عرضه در بورس کالا است نه انتقال سود از فولاد به سنگ.
  3.  با در نظر گرفتن سهمیه برای صادرات با رویکرد حفظ عملکرد شرکت‌ها بدون کاهش نسبت به سال قبل، خوشبختانه موضوع محدودیت بازار داخل با توجه به رشد تولید نیز تا حدودی پوشش داده می شود.
  4. یکی از مهمترین موضوعات مطرح در شیوه نامه، الزام به عرضه صد درصدی در بورس کالا قبل از صادرات بود. این مسئله برای محصولاتی که بازار مازاد عرضه داخلی داشتن، به معنی ماندن قیمت در کف ۸۰% و یا ۷۵% قیمت CIS با نرخ دلار/ریال پایین (میانگین موزون سنا) بود. با تعریف کف عرضه و سهمیه صادراتی و البته ایجاد یک ارتباط هوشمند بین این دو، میتوانیم شاهد رقابت در قیمت پایه بورس باشیم.
  5.  افزایش نقش بورس کالا در صدور گواهی مازاد عرضه (عدم مشتری) در بازار داخلی، می تواند موثر در حل موضوع چالشی مجوز صادرات باشد.
  6. موضوع واحدهای کوچک فولاد القایی نیز مطرح شد. برخی از این واحدها بدلیل تناژ تولید کم یا موضوعاتی نظیر استاندارد و کیفیت تولیدات و بعضاً تضامین مورد درخواست جهت ورود به عرضه در بورس کالا، امکان ورود به بورس را ندارند. لذا، راه حلی برای این مورد نیز باید در نظر گرفته شود.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: خانم لیلا نعمت زاده

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 02147623014

phone icon شماره تماس: 04133660491

phone icon شماره تماس: 09120169267

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ(اسکایپ): کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: simurgh_steel_company@

email icon ایمیل: info@simurghsteelco.com

email icon ایمیل: ironore110@gmail.com

instagram icon فیسبوک: ironore110@

instagram icon لینکدین: simurgh-iron-and-steel-company-a68295180@

instagram icon توییتر: CoSimurgh@

تماس با ما