صادرات ویژه انواع شمش بلوم باکیفیت

شمش بلوم در واقع همان شمش بلیت است. عرض آن ۱۵۰ سانتی متر است. صادرات شمش بلوم در ایران طی سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است.  استفاده شمش فولادی در تمامی صنایع روند افزایشی دارد. زیرا بشر تا حدودی با پیشرفته شدن نیاز شدیدی به آهن خواهد داشت.

صادرات ویژه انواع شمش بلوم باکیفیت

همه چیز درباره شمش بلوم

همه چیز درباره شمش بلوم شمش بلوم به طور کلی همان بیلت است که به روش های ccm در تمامی جهان ساخته و تولید می شود. شمش ها در واقع از جنس فولاد می باشند،.شکل ظاهری بلیت ها مربعی شکل است. و کاربرد آن ها بیشتر برای تولید، سیم و میله گرد استفاده می شود. شمش بلوم از کنار اسلب تولید شده و به علت سایز این شمش ها که ۱۵۰ سانتی متر است آن را بلوم می نامند. 

تولید تمامی فولاد ها به یه شکل هستند، و تفاوتی در روش فرایند ساخت آنها وجود ندارد . برای ساخت شمش باید از سنگ آهن استفاده شود. این سنگ های آهن، بعد از مراحل پیش ساخته، به همراه کک، و آهک داخل کوره ریخته شده و در آخر آهن خام یا چدن تولید می شود. آهن خام را در به فولاد مذاب تبدیل می کنند، و در طی مراحلی با ترکیب ، اکسیژن ناخالص، کربن را از آن خارج می کنند. به این محصول نهایی ، فولاد خام می گویند. این فولاد خام به شکل مذاب است که بخش ریخته گری انتقال  داده می شود. ناخالصی هایی را از آن جدا می کنند، و درون قالب هایی می ریزند، و غلطک هایی را روی آن ها قرار داده و مقداری آب به روی آن ها می پاشند، تا خنک شود.در انتها این شمش های فولادی با توجه به نوع استفاده شده آن ها، برش داده می شوند. مثلا مثل، بیلت و بلوم و غیره، محصولات شمش فولاد هستند. 

به شکل کلی این فولاد ها با توجه ، به استفاده ای که در آن ها می شود ، برش داده می شود. مقدار ضخامت و اندازه هر کدام از این فولاد ها متفاوت است. زیرا کاربرد هر کدام از آن کاملا متفاوت است. 

کاربرد اصلی شمش بلوم

جهت تولید شمش بلوم با کیفیت باید به میزان کربن وجود در آن توجه کرد. کربن موجود در تمامی شمش های فولادی بسیار مهم است. مثلا اگر برای شمش های که نیاز است، انعطاف پذیری بالایی داشته باشند، باید از کربن کمتری تولید شوند. اما اگر این فولاد ها نیاز به استحکام بالایی داشته باشند میزان کربن آن ها باید کمتر باشد. 

بلوم ها با توجه به طراحی خط برای تولید میلگرد ها نیز استفاده می شوند . اگر میلگرد ها نیاز به انعطاف داشته باشند، از شمش های ۳۰ تا ۳۵ درصد کربن استفاده می کنند. سایز این میلگرد ها ۱۴ تا ۴۰ می باشد. اما سایز های پایین تر که نیازمند نرمی هستند از شمش هایی با کربن های پایین استفاده می شود. 

در تولید میلگرد از بلوم با توجه به تکنولوژی های مدرن، از شمش های بلوم ۱۲۰ یا ۱۳۰ برای میلگرد های ریز ، و برای میلگرد های درشت از شمش های ۱۵۰ استفاده می کنند. البته طراحی بعضی خطوط تولید برخی از برند ها به گونه است که برای تولید میلگرد های ریز از ، شمش های ۱۵۰ نیز استفاده می شود. 

البته تولید میلگرد در کشور ما، به شکل خط تولید قدیمی می باشد. و فقط شمش بلوم، ۱۳۰ و۱۲۰ تولید می شود و قابلیت تولید، میلگرد در شمش ۱۵۰ وجود ندارد. کاربرد شمش بلوم بدین گونه است که در ساخت ریل، میله گرد، ناودان، سپری، قوطی استفاده می شود. 

فرآیند تولید شمش بلوم

فرآیند تولید شمش بلومدرباره شمش بلوم باکیفیت باید گفت که کاملا روند تولید آن با شمش های فولادی دیگر یکی می باشد و هیچ گونه تفاوتی ندارد. در واقع تفاوت آن ها بیشتر در نوع برش زدن  آنها است. برای بهتر فهمیدن تولید شمش بلوم باید آن را با دیگر شمش های فولادی مقایسه کنیم مثلا تفاوت شمش بلوم با بیلت به گونه است که شمش بلوم و بیلت درست که در فرایند تولید یه نوع حساب می شوند اما کارکرد های متفاوتی دارند. 

شمش های بلوم بیشتر برای مصرف و تولید میلگرد های ریز استفاده می شود. دربعضی از کشور های مثل چین به دلیل توزیع بالای شمش های فولاد، بلوم در سایز های ۱۸۰ تولید شده و طی فرایند های تولیدی دیگر به شمش بلیت۱۲۰ تبدیل می شوند. شمش های بلیت دارای کربن های متفاوتی هستند، هم پر کربن ، و هم کم کربن تولید می شوند. برای تولید ناودانی و بعضی از میلگرد ها نیز از این فولاد استفاده می شوند.

تولید شمش های بلوم به چهار مرحله تقسیم بندی می شود. مرحله اول تولید کنندگان تراز اول صنعت فولاد سازی  ، که دارای ورودی های آهنگ و خروجی سنگ آهن ،گندله آهن، آهن اسفنجی ، و …. می باشند. تولید کنندگان شمش فولاد که دارای قرضه و خروجی شمش های فولادی مثل، بلیت ، بلوم، و دیگر شمش ها هستند. سطح ۳ شامل ورودی ، تولیدکنندگان محصول های نهایی هستند که ورودی های شمش های فولادی را دارند و خروجی آن ها شامل : میلگرد، ناودانی، تیرآهن غیره می باشند. سطح های ۴ شامل توزیع کنندگان و صاحبان انبار ها می باشند. که ورودی آنها تولیدات سطح ۳ است . و خرجی آن ها فروش این محصولات و راه حل هایی برای افزودن سرمایه می باشد. 

آشنایی با قوانین صادرات شمش بلوم

شمش بالاترین و پر استفاده ترین ، کالاهای فولادی هستند. این شمش های فولادی کاربرد های زیادی را دارند و برای بسیاری از مصارف از شمش های فولادی استفاده می شود. 

شمش های فولادی به دلیل استفاده زیادی که در جهان دارد، باعث می شود تا کارخانه های زیاد فولاد سازی در سطح جهان به وجود بیاید. شمش درجه یک معمولا دارای یک سری مواد و پخت خاصی است تا باعث بالا رفتن کیفیت آن شود. صادرات شمش فولادی هر نوعی که باشد که بلوم و بلیت و غیره دارای سود دهی بالایی است. معمولا در سطح جهان این شمش های فولادی به شکل ‌سعی صادر و وارد می شوند. این نیاز باعث تا در سطح جهانی تولیدات شمش های فولادی به شکل چشمگیری افزایش پیدا کنند. این افزایش تاثیر زیادی نسبت به بالا رفتن کیفیت آن شده. در ایران شمش های فولادی به علت کیفیت بالایی که دارند علاوه بر عرضه در بازار های داخلی ، در سطح جهانی نیز صادر شده است. بیشترین صادرات ایران به کشور های خاورمیانه و کشور های عربی می باشد. 

در گذشته قیمت گذاشتن برای شمش های فولادی در سطح بازار جهانی و  داخلی بسیار دشوار و تا حدی با بی عدالتی رو به رو بود. امروز به دلیل رشد تکنولوژی ، و رشد صنعت فولاد سازی در جهان امکان قیمت گذاری برای تمامی شمش های فولادی وجود دارد. و قیمت هایی که رو این فولاد ها گذاشته می شود، با توجه به مواد اولیه و کیفیتی که دارند ، برسی شده و کاملا عادلانه است. 

در بالا چهار مرحله تولید شمش های فولادی را دسته بندی کردیم، باید به این نکته توجه کرد، که قیمت گذاری باید در تمامی این چهار مرحله یکسان باشد تا قیمت فولاد نیز به شکل عادلانه محاسبه شود. اگر هر لایه یا هر مرحله تغییری ایجاد کند، برای مرحله دیگر نیز باعث ایجاد تغییر خواهد شد و این زنجیره هیچ نوع تناسبی در قیمت نخواهند داشت. 

یکی دیگر از مواردی که در قیمت شمش های فولادی تاثیر میگذارد، قیمت قراضه در شمش ها می باشد. قراضه ها در تولیدات شمش نیز بکار میروند. اما تاثیر آن ها بر قیمت شمش های فولادی چگونه است؟. 

قراضه برای تولید شمش به روش های احیای مستقیم استفاده می شوند. اما با توجه به محدودیت قراضه، از آهن های اسفنجی نیز در تولیدات شمش های فولادی می توان استفاده کرد. اگر قیمت قراضه با روند تولیدی شمش یکی نباشد بالاتر از باشد، به شکل کلی، قیمت شمش فولاد افزایش می باید. 

برای داشتن یک شمش فولادی درجه یک باید کوره ای که در آن سنگ آهن ذوب میشود و شمش ها پخته می شوند, توجه کرد. معمولا کوره های القایی شمش هایی با کیفیت بهتری تولید می کنند که دارای چندین نوع درجه کربن هستند. 

شرکت های بزرگ صادرات شمش بلوم

شرکت های بزرگ صادرات شمش بلومکارخانه های زیادی در ایران هستند که بهترین تولیدات شمش های بلوم را در ایران انجام می دهند که عبارت اند از: ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد خراسان، فولاد هرمزگان، گروه ملی صنعتی فولادی ایران، شرکت فولادی آلیاژی ایران و…. این شرکت ها بهترین تولیدات شمش های فولاد را در بازار عرضه کرده و صادرات نیز دارد. 

ذوب آهنگ مادر فولاد ایران می باشد. کیفیت فولاد این شرکت بسیار زیاد است. ذوب آهن بزرگ ترین و اولین شرکت تولید آهن در ایران است. این شرکت در خاورمیانه نیز جزیی از بزرگ‌ترین کارخانه های تولیدی بعضی از محصولات فولادی می باشد. محصولات شرکت ذوب آهن اصفهان به ۲۳ کشور از جمله کشور های آسیایی، آفریقایی، و اروپایی صادر می شود. 

فولاد مبارکه اصفهان دومین شرکت تولید آهن و فولاد در ایران است. این کارخانه اولین کوره قوس الکتریکی را در ایران راه اندازی کرد. و بسیاری از محصولات آن حدودا ۱۲ درصد از بازار داخلی را پوشش می دهد. 

فولاد خوزستان روش احیای مستقیم توسط کوره قوس دار را در ایران پایه ریزی کرد. این شرکت به عنوان دومین قطب شمش های فولادی در ایران می باشد و حدود ۳ میلیون تن ، محصولات فولادی را در سال تولید می کند. 

تولید شمش بلوم باکیفیت و درجه یک

به شکل کلی دو روش برای تولید شمش های فولادی وجود دارد . این دو روش در واقع نوع کوره های آن ها می باشند. 

دو نوع کوره در تولید شمش های فولادی وجود دارد: کوره القایی، کوره  قوس الکتریکی . 

کوره القایی: کوره های القایی به دلیل داشتن خاصیت قلیانی که دارد، مشکل های همگنی ذوب را نخواهند داشت. اما این کوره دارای مشکلات دیگری نیز دارند مثلا به دلیل داشتن سطح اکسیژن بالایی که  در مواد مذاب به دلیل غلیانی بودنشان است، باعث اکسید شدن مواد می شوند. زیرا به صورت طبیعی فولاد در مجاورت اکسیژن باعث یک فرایندی به عنوان اکسیدشدن و یا همان زنگ زدگی می شود . اگر میزان اکسیژن موجود در مواد را اندازه گیری و کنترل کنند این مشکل کاملا رفع خواهد شد. اما به دلیل سخت بودن این کار بسیاری از تولید کنندگان این اکسیژن ها را کنترل نکرده و باعث بی کیفیت شدن شمش های تولیدی می شود. از دیگر مشکلاتی که کوره های قلیانی دارند این است که، هنگام فسفر زدایی و یا گوگرد زدایی ، چه در دمای بالا و چه در دمای پایین، در صورتی میزان این دو مواد بالا باشد، امکان پایین آوردن آن تقریبا غیر ممکن یا سخت می باشد. مشکل دیگر کوره القایی در آنالیز سازی آن است. البته اگر بعد از استفاده از این نوع کوره برای از بین بردن عیوب آن از، کوره تصفیه پاتیلی استفاده شود, محصولات نهایی هیچ فرقی با کوره قوس دار ندارد و کاملا با کیفیت و استاندارد می باشد. اما به دلیل هزینه بالا بعضی از این تولیدکنندگان برای سود بیشتر این نکات را هیچ گونه رعایت نمی کنند. 

کوره قوس الکتریکی : این کوره ها کاملا شمش های فولادی با کیفیتی را تولید می کنند که با استاندارد های جهانی هماهنگی لازم را دارند. ظرفیت این کوره ها از یک کیلوگرم تا ۲۰ تن کاملا وجود دارند. این کوره ها در فرایند های ریخته گری بسیار پر استفاده می باشند. و تمامی مواد مثل فسفر، و گوگرد را در فولاد به حداقل میرسانند. شمش های فولادی کم کربنی را تولید و آنالیز سازی را در یک رنج بسیار خوبی می رسانند. همه این مسائل باعث تولید یک شمش فولادی بسیار با کیفیت و استاندار می شود. 

صادرات انبوه شمش بلوم با شرایط ویژه

صادرات انبوه شمش بلوم با شرایط ویژهصادرات فولاد در سال های اخیر دارای یک سری شرایط می باشد که از جمله شرایط گمرک است. از دیگر مشکلات صادرات این است که با توجه به تحریم های جدید، از سوی آمریکا ، باعث شده تا بسیاری از کشور های که طرف معامله با ایران بوده اند، به دلیل سلطه ای که امریکا از طریق معاملات خود دارند، هیچ گونه رابطه تجاری شکل نگیرد و یا سخت شکل بگیرد. 

اما به شکل کلی صادرات فولاد در ایران دارای بازار خوبی است زیرا ایران دارای معادن فولاد با کیفیت بسیار زیادی است. این کیفیت باعث شده تا بسیاری از کشور ها با توجه به این شرایط ویژه باز هم اقدام به ایجاد رابطه ی تجاری با ایران کنند و سود خوبی به این صنعت در ایران وارد شود. واردات سنگ و محصولات فولادی نیز در سال های اخیر روند افزایشی پیدا کرده است زیرا منابع ایران با بحران کمبود مواجه شده و برای جایگزینی آن نیاز به اکتشافات است. 

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: خانم لیلا نعمت زاده

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 02147623014

phone icon شماره تماس: 04133660491

phone icon شماره تماس: 09120169267

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ(اسکایپ): کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: simurgh_steel_company@

email icon ایمیل: info@simurghsteelco.com

email icon ایمیل: ironore110@gmail.com

instagram icon فیسبوک: ironore110@

instagram icon لینکدین: simurgh-iron-and-steel-company-a68295180@

instagram icon توییتر: CoSimurgh@

تماس با ما