فروش سنگ آهن مگنتیت معدن زنجان

فروش ده هزار تن سنگ آهن مگنتیت زنجان با عیار 57% با feo برابر 21.5% و منگنز دار با نرخ شاخص یومتال بر اساس شرایط روز بازار انجام می گیرد. درصد منگنز سنگ آهن طبق آنالیز های انجام شده که در زیر قابل دسترسی است برابر 0.1 درصد وزنی به دست آمده است.

LOI CaO TiO2 SO3 P2O5 Na2O MnO MgO K2O FeO Fe (T) BaO Al2O3 SiO2 Element
% % % % % % % % % % % % % % Unit
0.05 0.05 0.05 0.05 0.05 0.05 0.05 0.05 0.05 0.05 0.05 0.05 0.05 0.05 DL
2.75 3.65 <0.05 0.6 <0.05 0.1 0.11 6.58 0.07 19.24 55.48 <0.05 0.35 6.81

تصویر آنالیز تایید شده را نیز در تصویر مشاهده می نمایید:

فروش سنگ آهن در زنجان

فروش سنگ آهن مگنتیت زنجان خوشبختانه به دلیل عناصر مزاحم کم و وجود عناصر مفیدی نظیر منگنز درون آن، و مطابقت آنالیز سنگ آهن با استانداردهای بین المللی، در بخش صادرات نیز انجام می گیرد.

البته به دلایل ذکر شده در خصوص کیفیت و آنالیز، فروش سنگ آهن مگنتیت زنجان به فولادسازان داخلی با استقبال همراه بوده و معامله با قرارداد طولانی مدت سالانه بین معدن داران و کارخانه های فولادسازی داخلی بسته می شود. صادرات سنگ آهن زنجان نیز اغلب از بندر امام به کشورهایی نظیر چین انجام می گیرد.

معدن سنگ آهن زنجان

زنجان جزء شهرهای با تعداد زیاد معادن سنگ آهن است. معادن این شهر هم دارای ذخایر سنگ آهن مگنتیت هستند و هم دارای ذخایر سنگ آهن هماتیت. البته میزان خام فروشی سنگ آهن این شهر به دلیل نبود سرمایه گذاری مناسب در تجهیز کردن معدن سنگ آهن زنجان، بالاست. خوشبختانه به تازگی تعدادی از معادن اقدام به راه اندازی واحد های کانه آرایی نموده و در حال حاضر سنگ آهن را به صورت دانه بندی شده و نه خام مورد عرضه قرار می دهند. فعلا واحد کنسانتره سازی تکمیل شده در معادن این شهر وجود ندارد. برای نخستین بار در سال 1397 واحد کنسانتره سازی در این شهر راه اندازی شده است. تولید آغاز شده و خوشبختانه به دلیل درصد feo بالا امکان افزایش عیار تا محدوده 65% وجود دارد. آنالیز کنسانتره آهن تولیدی را می توانید در زیر مشاهده نمایید.

LOI CaO TiO2 SO3 P2O5 Na2O MnO MgO K2O FeO Fe (T) BaO Al2O3 SiO2 Element
% % % % % % % % % % % % % % Unit
0.05 0.05 0.05 0.05 0.05 0.05 0.05 0.05 0.05 0.05 0.05 0.05 0.05 0.05 DL
<0.05 1.29 <0.05 0.08 <0.05 0.13 0.10 2.72 0.06 21.49 65.02 <0.05 0.21 3.17

تصویر آنالیز تایید شده را نیز در تصویر مشاهده می نمایید:

معدن سنگ آهن زنجان

قیمت سنگ آهن مگنتیت

قیمت سنگ آهن مگنتیت با خلوص 54 الی 62 درصد در شاخص های بین المللی، تعیین می گردد. البته همواره در اعلام نرخ پنالتی و پاداش بر اساس آنالیز محموله نهایی که توسط شرکت های بازرسی معتبر جهانی نظیر SGS تایید می شود، در قراردادها ثبت و در نظر گرفته می شود. در حقیقت در قرارداد های خرید و فروش سنگ آهن، کنسانتره سنگ آهن و یا دیگر محصولات بالادستی و میانی فولاد، همواره آخرین آنالیز از محموله بار مورد تایید شرکت بازرسی معتبر نظیر sgs ملاک معامله قرار می گیرد و در نهایت طبق توافق اولیه، قیمت بر اساس نتیجه آنالیز نهایی تنظیم می شود.

البته بالاترین خلوص سنگ آهن مگنتیت 62 درصد نیست. با توجه به خاصیت مغناطیسی موجود در سنگ آهن مگنتیت، چنانچه آنالیز سنگ آهن خام استخراجی نیز از نظر عناصر مزاحم و درصد FeO مناسب باشد، قابل افزایش تا بیش از 65 درصد نیز وجود دارد. بنابراین سنگ آهن دانه بندی مگنتیت پرمیوم با خلوص بالا تا 65 درصد نیز مورد عرضه قرار می گیرد. همانطور که بیان کردیم تخمین نرخ قیمت سنگ آهن مگنتیت پرمیوم با خلوص بالاتر بر اساس مقدار پاداش و پنالتی که در شاخص های بین المللی نظیر شاخص PLATTS نیز مد نظر قرار می گیرد، تعیین می گردد.

سنگ آهن مگنتیت دانه بندی شده در دو نوع کلوخه یا دانه بندی ریز مورد عرضه قرار می گیرد. سنگ آهن مگنتیت دانه بندی ریز اغلب دارای دانه بندی در محدوده صفر الی 10 میلی متر است، و سنگ آهن دانه بندی شده کلوخه دارای ابعاد 10 الی 30 میلی متر می باشد.

فروش سنگ آهن مگنتیت

فروش سنگ آهن مگنتیت دانه بندی صفر الی شش میلی متر با درصد خلوص آهن برابر 57 درصد و درصد FeO برابر 19.24 درصد، دپو ده هزار تن تحویل کف معدن توسط شرکت آهن و فولاد سیمرغ آذربایجان انجام می گیرد. می توانید آنالیز محموله را در جدول قرار داده شده در بخش نخست مقاله مشاهده بفرمایید. همانطور که مشاهده می کنید درصد عناصر ناخالصی محموله که به عنوان عناصر مزاحم در فولادسازی در نظر گرفته می شود، بسیار پایین است. به عنوان مثال همانطور که در جدول آنالیز مشاهده می کنید درصد P2O5 کمتر از 0.05 درصد تخمین زده شده است. درصد SO3 حدود 0.6 درصد در آنالیز بار مشاهده می شود. همانطور که می دانید گوگرد و فسفر دو عنصر مزاحم در فولادسازی هستند که نیاز به حذف حین فرآیند ذوب جهت فولادسازی دارند. هرچه میزان این ناخالصی ها درون سنگ آهن کمتر باشد بالتبع ارزش محصول بالاتر خواهد بود. تعیین قیمت سنگ آهن همواره بر اساس آنالیز بار و درصد همین عناصر مزاحم و عناصر دیگری نظیر K2O، Na2O، TiO2، BaO و … تعیین می شود. همانطور که بیان کردیم درصد عناصر ناخالصی درون سنگ به همراه درصد Fe t (آهن کل موجود درون سنگ آهن) و درصد FeO مهمترین پارامترهای تعیین کیفیت، قیمت گذاری و ملاک تعیین درصد پنالتی و پاداش جهت تنظیم قیمت نهایی محموله سنگ آهن بر اساس آنالیز شرکت بازرسی ممعتبر خواهد بود.

شاخص قیمت سنگ آهن

در اعلام قیمت محصولات صنعت فولاد، اغلب قیمت ثابت در قرارداد اعلام نمی گردد، بلکه شاخص قیمت ملاک می باشد. دلیل این موضوع چیست؟

می توان دو مورد بسیار مهم در قرارداد ها را دلیل اصلی عدم بیان قیمت ثابت دانست.

  1. نوسان قیمت سنگ آهن
  2. تناژ بالای مبادله

قیمت سنگ آهن در بازارهای بین المللی با توجه به اینکه صنعت فولاد یکی از رکن های اقتصادی بسیار مهم در اقتصاد جهان است، به صورت بین المللی تعیین و اغلب تحت تاثیر اتفاقات رخ داده مربوط به خود این صنعت و بعضا حتی به دلیل تغاییرات سیاست حکومتی کشورهای مختلف در قوانین و قواعد صادرات و واردات محصولات وابسته به این صنعت، دچار تغییر و نوسان می شود. با توجه به تناژ بالای معاملات در این صنعت، حتی کوچکترین نوسان می تواند یک مقدار قابل توجه در جابه جایی ارزی در قرارداد را منجر شود. لذا اغلب در معاملات این صنعت، قیمت شاخص اعلام می شود نه قیمت ثابت!

ولی شاخص قیمت سنگ آهن که مورد پذیرش بین المللی است، چیست؟

شاخص قیمت سنگ آهن که مورد پذیرش در بین تمامی دولت ها و به عبارتی در جهان است، دو شاخص پلتس (iron ore plats) و شاخص متال بولتن (metal bulletin) می باشد. قیمت دقیقا بر اساس همین شاخص ها در قرارداد ها درج می شود که گاهی قیمت چند دلار بالاتر و یا پایین تر وابسته به شرایط فروش سنگ آهن تعیین می گردد.

قیمت سنگ آهن در یومتال

البته شاخص دیگری که بیشتر بین دو کشور ایران و چین اعتبار دارد و در معاملات مورد توجه است، شاخص یومتال است. در ایران اغلب معدن داران و تجار در معاملات بین خود دو شاخص یومتال و یا پلتس را ملاک و مبنا قرار می دهند.

در شاخص یومتال از بین محصولات بالادستی فولاد، قیمت سه محصول قیمت سنگ آهن، قیمت کنسانتره سنگ آهن و قیمت گندله سنگ آهن به روز رسانی و گزارش می شود. میزان نوسانات روز نیز طبق آمار اعلام می گردد. در جدول قیمت یومتال، قیمت کنسانتره سنگ آهن برای سه عیار کنسانتره سنگ آهن 67 درصد، کنسانتره سنگ آهن 66 درصد و کنسانتره 65 درصد اعلام می گردد. برای گندله سنگ آهن نیز قیمت گندله آهن 65 درصد ملاک قرار می گیرد. قیمت سنگ آهن در یومتال برای دو نوع هماتیت و مگنتیت برای عیار های 54 الی 62 درصد به طور جداگانه اعلام می شود.

جدول قیمت روز سنگ آهن در یومتال را در زیر می توانید مشاهده بفرمایید.

پیش قرارداد سنگ آهن شرکت فولاد سیمرغ آذربایجان

پیش قرارداد فروش سنگ آهن مگنتیت شرکت فولاد سیمرغ آذربایجان که در آن شیوه قیمت گذاری، نحوه تعیین پنالتی و پاداش بر اساس آخرین گزارش شرکت بازرسی که sgs اعلام شده است ولی خریدار می تواند هر شرکت بازرسی را معرفی نماید، گزارش شده است را می توانید در زیر مطالعه نمایید.

هر قرارداد و توافقی با توجه به شرایط درخواست هر مشتری تعیین می شود. این پیش قرارداد مربوط به یکی از مشتریان عزیزمان می باشد.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: خانم لیلا نعمت زاده

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 02147623014

phone icon شماره تماس: 04133660491

phone icon شماره تماس: 09120169267

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ(اسکایپ): کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: simurgh_steel_company@

email icon ایمیل: info@simurghsteelco.com

email icon ایمیل: ironore110@gmail.com

instagram icon فیسبوک: ironore110@

instagram icon لینکدین: simurgh-iron-and-steel-company-a68295180@

instagram icon توییتر: CoSimurgh@

تماس با ما