قیمت خرسک آهن پیکور خورده – سرباره آهن

قیمت خرسک آهن قیمت خرسک آهن بر اساس چه فاکتورهایی تعیین می شود؟ دلیل اختلاف نرخ قیمت خرسک و شلاکه وقتی محموله سرباره آهن تغییر می کند، چیست؟ آیا پیش آمده حین خرید خرسک آهن و شلاکه، قیمت متفاوتی از کارگاه ها دریافت کنید؟ شاید دلیل تفاوت نرخ قیمت خرسک آهن در یک بازه زمانی یکسان، برای شما سوال باشد و ذهنتان را درگیر کرده باشد. در این مقاله مواردی که در تعیین قیمت خرسک آهن نقش مهم و موثری دارند، مورد اشاره قرار خواهند گرفت. خرید خرسک و شلاکه آهن قطعا شما به عنوان یک واحد تولیدکننده شمش که واحد ذوب و کوره دارید، برایتان راندمان تولید و بازدهی کارتان، مهم است. این موضوع که از ماده شارژ کوره چه درصدی می توان ذوب مفید گرفت و ممکن است چند درصد پرتی دریافت شود، قطعا برای هر واحد ذوب و تولید شمش فولاد، بسیار اهمیت دارد که می تواند در مدیریت و کاهش هزینه ها بسیار موثر باشد. خرسک آهن و شلاکه آهن یکی از ضایعات واحدهای ذوب است که می تواند پس از تمیز شدن (تمیز کردن خرسک و شلاکه آهن به شیوه های مختلفی که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد) دوباره به زنجیره فولادسازی برگردند و در واحد های فولادسازی به عنوان ماده شارژ کوره ها استفاده شوند. ضایعاتی چون شلاکه و خرسک آهن به دلیل ناخالصی هایی که تحت عنوان سرباره همراه دارند درصدی پرتی در حین ذوب دارند. چون خرسک و شلاکه آهن در حقیقت از سرباره جداسازی شده اند لذا قطعا دارای ناخالصی هایی هستند. فرآیند تمیز کردن و زدودن ناخالصی ها، می تواند درصدی از ناخالصی های همراه خرسک آهن را از بین ببرد و خلوص آن را افزایش دهد. این مورد یعنی میزان پرتی به عبارتی راندمان مصرف خرسک آهن در فرآیند ذوب، مهمترین عامل در تعیین قیمت خرسک آهن است. ولی اینکه فرآیند تمیزکاری خرسک به چه صورت انجام می گیرد و هر محموله تا چه میزان قابلیت حذف ناخالصی ها را دارد، کاملا به نوع و شکل محموله خرسک جدا شده از سرباره آهن وابسته است. در بخش بعد نحوه تمیز کردن خرسک آهن و شلاکه را مورد بررسی قرار می دهیم. همچنین بررسی خواهیم کرد که چه نوعی از بار خرسک آهن و شلاکه قابلیت تمیز شدن بهتر و به حداقل رساندن ناخالصی ها را دارد.خرسک آهن با برخورداری از ویژگی شرایط خاص خودش جهت تولید فلزات ارزشمند به مراتب دارای ارزش مادی بسیار بالایی می باشد. با توجه به قیمتهای مناسب خرسک آهن پیکور خورده در مراکز فروش و تولید این قطعات استفاده از این عناصر بسیار مهم می باشد. همین عامل موجب خرید خرسک آهن برای استفاده در تولید کارخانه های فلزات گردیده است. اگر تصمیم به تهیه یک فلز گرانبها گرفته اید حتما به مواد اولیه تشکیل دهنده آنها دقت داشته باشید. اما در بین انبوه تولیدات خرسک های پیکور خورده و سرباره آهن اگر دچار سردرگمی شده اید، ما در اینجا به معرفی خرید بهترین نوع خرسک آهن پیکور خورده و سرباره در بازار با در نظر گرفتن عوامل مهمی نظیر استحکام، مقاومت در برابر حرارت، قیمت مناسب و افزایش اقتصادی تولید فلزات می پردازیم.

قیمت خرسک آهن پیکور خورده - سرباره آهن

خرید خرسک و شلاکه

خرید خرسک آهن پیکور خورده خرسک آهن قطعات درشت جدا شده از سرباره آهن است. بهترین شیوه تمیز کردن خرسک آهن، استفاده از دستگاه پیکور می باشد. فرآیند پیکور زدن به دلیل اینکه قطعات خرسک آهن اغلب درشت هستند، بهترین شیوه برای تمیز کردن و جدایش سرباره های چسبیده بر روی خرسک آهن می باشد. چگونگی انجام این فرآیند را در ویدئوی ابتدای مقاله می توانید مشاهده بفرمایید، در ویدئو پایین نیز با فوکوس بهتر این فرآیند قابل مشاهده است.

ولی سوالی مطرح است، آیا با فرآیند پیکور زدن می توان میزان ناخالصی ها و سرباره چسبیده به خرسک آهن را به طور کامل جدا نمود؟ به عبارت دیگر، چند درصد از سرباره های چسبیده به خرسک آهن در حین فرآیند پیکور زدن از خرسک جدا می شوند؟ جواب این سوال کاملا وابسته به بار خرسک آهن دارد. دو نوع مختلف از محموله های خرسک آهن را می توانید در دو تصویر زیر مشاهده نمایید. تفاوت شکل ظاهری این دو محموله خرسک آهن، کاملا واضح است. تصویر یک نوعی از خرسک آهن ورقه ای است و تصویر دو را خرسک آهن کلوخه ای.

خرسک آهن ورقه ای با فرآیند پیکور قابلیت تمیزکاری بهتری دارد و اغلب دارای خلوص بیشتری است. به عبارتی دیگر، خرسک آهن ورقه ای دارای پرتی ذوب کمتری است لذا ارزش ریالی بالاتری نیز دارد. ولی امکان از بین بردن ناخالصی های خرسک آهن کلوخه ای متاسفانه کمتر می باشد، چراکه تنها سطح بیرونی آن تمیزکاری می شود و امکان تمیزکاری توده انبوه سرباره داخل کلوخه وجود ندارد، بنابراین درصد پرتی خرسک آهن کلوخه اغلب بالاتر است و لذا دارای ارزش ریالی پایین تری نیز می باشد.

البته مدل های خرسک آهن با توجه به نوع کوره ای که سرباره از آن جدا شده و …، می تواند متفاوت باشد. ممکن است خرسک آهن ورقه ای باشد ولی به دلیل حالت پفکی و مشبک بودن آن قابلیت تمیزکاری بالا نباشد و یا نوع صاف و گوشتی بوده و قابلیت تمیزکاری بالایی داشته باشد. بنابراین بر اساس همین موارد است که ما به بررسی کیفیت خرسک آهن و لذا تعیین قیمت خرسک آهن می پردازیم.

خرید شلاکه آهن بال میل شده شلاکه آهن نوع ریزتر است که برای تمیزکاری و بازگشت مجدد به زنجیره فولادسازی از داخل محموله های سرباره آهن جدا می شود. ریز یودن قطعات شلاکه آهن امکان تمیز نمودن آن با دستگاه پیکور را نمی دهد. در حقیقت نوک قلم دستگاه پیکور قطعات ریز را نمی گیرد. لذا در حین فرآیند تمیز کردن، قطعات ریز به عنوان شلاکه آهن از بار خرسک جدا شده و در قسمت دیگری از کارگاه دپو می شود. ولی شلاکه آهن نیز قبل از ورود به فرآیند ذوب، نیاز به تمیز کاری دارد. فرآیند تمیز کاری شلاکه آهن از طریق بال میل کردن انجام می گیرد.

نحوه انجام این فرآیند را می توانید در ویدئو زیر ملاحظه بفرمایید.

در مورد تمیزکاری شلاکه آهن و درصد پرتی آن نیز همانند خرسک آهن هر آنچه در مورد ورقه ای و یا کلوخه ای بودن خرسک آهن گفته شد، در مورد شلاکه آهن نیز دقیقا به همان صورت است. شلاکه آهن نیز در دو نوع شلاکه آهن ورقه ای و شلاکه آهن کلوخه ای دسته بندی می شود. شلاکه آهن ورقه ای اغالب دارای ارزش ریالی بالاتری است چرا که دارای درصد پرتی کمتری در فرآیند ذوب می باشد.

دو تصویر زیر دو نوع شلاکه آهن ورقه ای و کلوخه را نشان می دهد. تصویر یک، عکس شلاکه آهن ورقه ای و تصویر دو عکس بار شلاکه آهن کلوخه ای است.

خرید خرسک آهن نحوه بارگیری خرسک آهن و شلاکه آهن نیز بعد از فرآیند آماده سازی آن جهت بار کردن درون ماشین و ارسال به کارخانه ذوب بسیار اهمیت دارد. چراکه شیوه بارگیری تعیین کننده میزان ناخالصی های همراه خرسک آهن و لاکه آهن بار شده داخل ماشین است. در بارگیری این نوع ضایعات ذوبی اغلب از دستگاهی با نام مگنت که به سر لودر وصل می شود، استفاده می شود. این دستگاه می تواند هم برای شلاکه آهن مناسب باشد و هم برای خرسک آهن. نحوه کارکردن این دستگاه و شیوه بارگیری را در ویدئوی زیر مشاهده می فرمایید.

این ویدئو، فیلمی از بارگیری شلاکه آهن است.

ولی نکته ای است که می خواهیم در این بخش به آن اشاره کنیم. این نکته و موضوع مربوط به بارگیری خرسک آهن است. در بارگیری خرسک آهن از دستگاهی به نام چنگ نیز می توان استفاده نمود. چنگ برای قطعات خیلی درشت خرسک بسیار مناسب است. ولی می خواهیم بدانیم که برای مینی خرسک آهن که سایز متوسطی دارند نیز بهتر است از مگنت استفاده شود یا از چنگ؟

اغلب حین بارگیری خرسک با دستگاه مگنت با توجه به اینکه حین پیکور زدن قطعات ریز شلاکه نیز زیر خرسک باقی می ماند، ممکن است این قطعات ناخواسته به دستگاه مگنت چسبیده و داخل بار خرسک آهن شود. بنابراین بهترین روش برای بارگیری خرسک آهن، بارگیری با استفاده از دستگاه چنگ پس از پیکور کامل خرسک آهن می باشد.

نکته بسیار مهم در خرید خرسک و شلاکه این است که حتما به استاندارد محصول، برند و گارانتی پس از فروش آن دقت کنید. اصولا بازار خرسک آهن و شلاکه در ایران از طریق وب سایت های اینترنتی بسیار پر رونق دیده می شود. درصد کربن موجود در خرسک ها و شلاکه آهن می تواند به قیمت خرسک و شلاکه ها می افزاید. از آنجایی که سرباره ها حاوی مقدار زیادی سیلیکات و اکسیدهای فلزی هستند، استفاده از سرباره ها را در مصارف کارخانه ای از جمله کارخانه های سیمان و فولاد بسیار دیده می شود.

انواع روشهای مختلف خرید خرسک و شلاکه ها را در بازارها به صورتهای تناژ بالا و کیلو می بینید. برای اینکه از خرید خود اطمینان داشته باشید، حتما به نوع خرسک آهن ، نوع پیکور خورده، نوع بال میل شده، ناخالصی موجود در خرسک توجه کنید.

با توجه به اینکه درجه سختی آهن بیانگر میزان درصد کربن موجود در آن است. تولید فلزات مختلف فولادی و یا هر محصول ارزشمند دیگر با توجه به این درجه بندی صورت پذیر خواهد بود. پس در زمان سختی حتما از درجه سختی یا درصد کربن موجود در خرسک آهن اطلاع داشته باشید.

امروزه سایت های اینترنتی توانسته اند نقش بسیار مهمی در ارائه انواع محصولات خرسک ها بازی کنند. آنها توصیف کاملی از خواص فیزیکی و شیمیایی خرسک های آهن را بسیار به جا برای شما ارائه می دهند. بازار خرید خرسک ها در ایران در حال حاضر بسیار عالی به نظر می رسد.

آشنایی با خرسک آهن

آشنایی با خرسک آهن

آشنایی با خرسک آهن

خرسک آهن یکی از محصولات جانبی است که از برش سنگ معدن در کارخانه های تولید می شوند، در واقع یکی از ابزارهای مصنوعی که تولید سرباره می کنند. که در انواع تولیدات مثل محصولات فولادی، شمش ها و دیگر فلزات ارزشمند به کار برده می شوند.

نخستین ویژگی خوب خرسک های آهن که بسیار در بین مشتریان آشنا می آید نوع بافت شیشه ای سرباره های حاصل از خرسک آهن می باشد. بالا بردن درجه خلوص سنگ آهک و ترکیب مناسب سنگ معدن ترکیب شیمیایی خرسک های آهن را به خوبی توصیف می کنند.

خرسک های آهن در تولیدات کوره های ذوب آهن و کوره ها مخصوص فولاد در تهیه چدن با استفاده از میزان درجه خالصی و ناخالصی آهک با توجه به ترکیبات شیمیایی و فیزیکی عناصر به کار گرفته می شود.

از خرسک آهن پیکور خورده چه می دانید؟

از خرسک آهن پیکور خورده چه می دانید؟

آنچه که باید از خرسک آهن پلیور خورده بدانید.

خرسک آهن به قطعاتی درشت که از سرباره جدا شده گفته می شود. این خرسک به سه روش تمیز می شود که بهترین آن پیکور کردن است . این روش به دلیل اینکه خرسک ها درشت هستند بهترین روش برای جدا کردن آن از سرباره ها می باشد. خرسک نیز نوعی ضایع آهن محسوب می شود که به مقدار بسیار زیادی در کارخانه ها تولید میشود. حتی می توانند از آن در تولید آهن اسفنجی با توجه به شرایط استفاده کنند.

در کوره های بلند بعد از این که مواد به اندازه کافی حرارت دیدند ابتدا از قسمت بالایی کوره سرباره ها خارج و سپس فلز ذوب شده از کانال پایینی خارج می گردد. سرباره ها بعد از خروج از کوره به وسیله مخازن خاص به استخرهای آب برده شده و خنک می گردند. به مواد سرد و سفت شده خرسک گفته می شود. درصنعت فولاد سازی از این محصولات استفاده های بسیار زیادی به عمل می آید و برای تولید محصول های مختلفی از جمله انواع لوازم خانگی استفاده می شود.

مهمترین موارد استفاده از شلاکه آهن

مهمترین موارد استفاده از شلاکه آهن

از شلاکه آهن در چه مواردی مهمی استفاده میشود؟

از خرسک و شلاکه تحت عنوان یک آهن قراضه در کوره تولید فلز استفاده می‌گردد.اما کوره‌های بلند که در تولید آهن استفاده می‌شود و کوره قوس برای تولید فولاد، دو شکل متفاوت از خرسک و شلاکه را ارائه می دهند.که علت آن ترکیب شیمیایی متفاوتی می باشد که در زمان تولید این دو فلز بوجود می آید. چون در ترکیب سرباره آهن خام موادی چون سیلیکات‌ها و آلومینوسیلیکات کلسیم مشاهده می کنیم و در ترکیب سربار‌ه فولاد هم می‌توانیم عناصری مانند سیلیکات کلسیم، فریت‌های کلسیم، اکسیدهای آهن، آلومینیوم، منگنز، کلسیم و منیزیم مشاهده کنیم که بسته به همین ترکیب‌ها که می بینیم موارد مصرف نیز فرق می کند.

حجم عمده مصرف شلاکه در صنایع فولاد سازی مجددا استفاده می‌شود را می‌توان در تولید میلگرد به عنوان یک قراضه استفاده کرد. یکی از موارد مصرف شلاکه و یا خرسک ‌ها می توان به استفاده از آن‌ها در تولید سیمان اشاره کرد که عمده مصرف آن در تولید سیمان پرتلند است. از این سیمان در بتن مسلح استفاده می‌شود که سیمان پرتلند در مواجه با میلگرد می‌تواند مقاومت ساختمان را افزایش دهد. و کارائیش در ساختمان سازی بسیار خوب است میلگرد در ترکیب با سیمان پرتلند برای آرماتوربندی باید در مکانی استفاده شود که در مواجه با حمله سولفات‌ها نباشد زیرا باعث از بین رفتن سیمان و میلگرد می‌شود و با توجه به قیمت روز میلگرد در بازار این نکته باید حتما در نظر گرفته شود. بتن مسلح که از ترکیب میلگرد آجدار و سیمان است در ساختمان‌سازی استفاده بسیار زیادی دارد. در تولید میلگرد نیز از قراضه‌هایی چون شلاکه‌ی فولاد استفاده می‌شود که در قیمت نهایی میلگرد تاثیرگذار می باشد از دیگر استفاده‌های آن می‌توان به صنایع جوشکاری اشاره کرد که از گل جوش در زمانی که می‌خواهیم دو قطعه میلگرد را به یکدیگر جوش بدهیم. به برآمدگی بالا آمده در نقطه جوش گل‌جوش و یا شلاکه گفته می‌شود. گل جوش زمانی اهمیت پیدا می‌کند که دو نبشی به یکدیگر جوش داده بشوند.

نکته‌ دیگری که باید به آن توجه داشت این است که در تولید یک نبشی از شمش‌های فولادی استفاده می‌شود و برای تهیه یک شمش فولادی از شلاکه و خرسک کوره آهن می‌توان در صنایع فولادی نیز استفاده نمود که بیشتر نقش سوپر شارژر را دارد. امروزه در کوره‌های قوس از قرا‌ضه‌ها استفاده می‌شود که امروزه تولید شمش‌های فولادی و آهنی با استفاده از قراضه ‌ها بسیار رواج پیدا کرده است.

فروش ویژه خرسک آهن پیکور خرده

فروش ویژه خرسک آهن پیکور خرده

فروش ویژه خرسک آهن پیکور خورده

به دلیل استفاده فراوانی که از خرسک ها می شود از آنها استقبال ویژه ای می شود و به صورت ویژه به فروش خرسک آهن می پردازند. و برای مشتریان آن یک بازار خوب به روی کار آورده اند. تا بتوانند از خرسک ها برای کار های خود بهترین استفاده را بکنند. خرسک آهن طرفداران زیادی دارد و توجه زیادی را به خود جلب می کنند. به همین دلیل بعضی از فروشگاه های اینترنتی هم به فروش این محصول می پردازند که می توان در هر زمان و هر مکانی به جستجو برای خرید بهترین و با کیفیت ترین محصول پرداخت، خرید اینترنتی مزایای زیادی دارد مثل انتخاب بهترین از بین انواع فروشگاه ها و خرید محصول مورد تاییدمان. می دانیم که استفاده زیادی از خرسک آهن می شود و بیشتر صنعت ها به آن نیاز دارند به همین دلیل بسیاری از افراد آن را خریداری می کنند. قیمت خرسک آهن بسته به نوع و کیفیت آن متغیر است ولی قیمت ها بسیار به هم نزدیک اند. فروش ویژه خرسک آهن پیکور خورده بسیار مورد توجه است چون همه به دنبال مقدار زیادی از این محصول با قیمت ویژه مناسب درآمدشان هستند.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: خانم لیلا نعمت زاده

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 02147623014

phone icon شماره تماس: 04133660491

phone icon شماره تماس: 09120169267

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ(اسکایپ): کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: simurgh_steel_company@

email icon ایمیل: info@simurghsteelco.com

email icon ایمیل: ironore110@gmail.com

instagram icon فیسبوک: ironore110@

instagram icon لینکدین: simurgh-iron-and-steel-company-a68295180@

instagram icon توییتر: CoSimurgh@

تماس با ما