قیمت هر تن سنگ آهن هماتیت

قیمت هر تن سنگ آهن هماتیت دانه بندی طبق پارامترهای آنالیز و عیار سنگ آهن و سایز دانه بندی سنگ آهن تعیین می شود. عیارسنگ آهن دانه بندی شده اغلب در محدوده 54 الی 63 درصد می باشد. و از نظر سنگ اهن دانه بندی شده را می توانیم در دو دسته ریز و کلوخه دسته بندی کنیم.

سنگ آهن از نظر کانی شناسی انواع مختلفی دارد. یکی از مهمترین انواع سنگ آهن، سنگ آهن هماتیت است. در تعیین قیمت هر تن سنگ آهن هماتیت باید در ابتدا بررسی کنیم که آیا نوع سنگ آهن هماتیت خام مد نظر است یا سنگ آهن دانه بندی شده. در مقالات قبل به طور مفصل نحوه تعیین قیمت هر تن سنگ آهن هماتیت خام را اعلام کردیم. برای دستیابی به مقاله لطفا بر روی لینک زیر کلیک کنید.

تعیین قیمت سنگ آهن خام

قیمت هر تن سنگ آهن هماتیت دانه بندی شده در خصوص سنگ آهن دانه بندی شده باید بدانیم که این نوع سنگ آهن به طور کلی در دو دسته جای می گیرد. دو دسته که بر اساس سایز درجه بندی شده است.

    در عین حال فاکتور دیگری که در مورد سنگ آهن دانه بندی شده وجود دارد مربوط به عیار و انالیز آن است. همانطور که می دانیم عیار سنگ آهن دانه بندی شده اغلب در محدوده 54 الی 63 قرار می گیرد. هرچه عیار سنگ آهن بالاتر باشد، به معنی ارزشمندتر بودن آن و بالاتر بودن قیمت هر تن سنگ آهن هماتیت می باشد.

    قیمت هر تن سنگ آهن هماتیت 62 درصد دانه بندی شده ریز هم اکنون تحویل فوب بندرعباس در حدود 27.2 دلار برآورد شده است.

    سنگ هماتیت در دو نوع ابعاد ریز و یا درشت که کلوخه می باشد قیمت متفاوتی دارد همچنین نرخ سنگ آهن خام که دانه بندی نشده باشد یا به صورت کانه آرایی عرضه می شود هم متغیری است. سنگ آهن هماتیت به کشور های دیگر هم صادر می شود و برای کشور ارز آوری داشته است اما صادرات بی رویه آن می تواند روی قیمت فرآورده های که از این سنگ تولید می شوند اثر بگذارد و باعث گرانی آن ها شود.

    قیمت هر تن سنگ آهن هماتیت

    معرفی انواع سنگ آهن

    معرفی انواع سنگ آهن

    آهن یکی از عناصر جدول تناوبی می باشد و از نظر فراوانی در پوسته زمین در رتبه چهارم قرار دارد و از مهم ترین ماده تشکیل دهنده هسته زمین است. سنگ آهن یکی از انواع سنگ های معدنی می باشد که وجود آن باعث شده از این ماده معدنی منحصر به فرد و مقاوم در صنایع مختلف استفاده شود. معدن های بسیار زیادی وجود دارد که می توانیم از آنها سنگ آهن استخراج کنیم، باید توجه داشته باشیم که از معدن های مختلف ممکن است سنگ آهن های مختلفی هم استخراج شود. سنگ آهن در واقع یک سنگ معدن حاوی آهن است که به روش ذوب و احیا تبدیل به سنگ آهن شده است. فلز خالص آهن به رنگ سفید نقره ای، بسیار انعطاف پذیر و به شدت مغناطیسی است و در دمای 1528 درجه سانتی‌ گراد ذوب می شود. حدود 95 درصد آهن برای تولید فولاد از معادن استخراج می شوند. از آن جایی که آهن نرم و انعطاف پذیر است باید با عنصر دیگری ترکیب شود تا مقاوم گردد. انواع سنگ آهن استخراج شده از معادن می شود به سنگ های مثل :

    • سنگ آهن هماتیت
    • سنگ آهن مگنتیت
    • سنگ آهن زئولیت
    • سنگ آهن لیمونیت
    • سنگ آهن سیدریت

    اشاره کرد. بهتر است بدانیم که سنگ آهن خالص را نمی توان به صورت مستقیم استفاده کرد بلکه اول باید فرآوری های سنگ آهن را انجام داد و بعد در بازار عرضه نمود. انواع سنگ آهن های خالص در بازار عیار پایینی دارند. سنگ آهن فرآوری شده نیز انواع مختلفی دارد که شامل:

    • سنگ آهن دانه بندی شده
    • سنگ آهن کنسانتره
    • سنگ آهن گندله

    می باشد.

    آشنایی کامل با سنگ آهن هماتیت

    آشنایی کامل با سنگ آهن هماتیت

    سنگ آهن هماتیت که با فرمول شیمیایی Fe2O3 نوشته می شود و 69.9 درصد ساختار آن از آهن تشکیل شده است. نام هماتیت یک واژه یونانی است که به معنی خون قرمز می باشد. این کانی نسبت به مگنتیت آهن کمتری در ساختار خود دارد اما غلظت هماتیت در سنگ آهن بیشتر از مگنتیت است. سنگ هماتیت هم به صورت خاک و هم به صورت ورقه ای وجود دارد. کاربرد عمده سنگ هماتیت در تولید سیمان می‌باشد و به دلیل خاصیت های منحصر به فردی که دارد جزء پر فروش ترین انواع سنگ آهن محسوب می شود. از ویژگی های سنگ آهن هماتیت می توان گفت که :

    • مقدار آهن موجود در هماتیت تقریبا 70 درصد است و مقدار اندکی آب در ساختار آن موجود است.
    • رنگ هماتیت در ورقه های نازک قرمز خونی می باشد و در ابعاد مختلف دیگر به رنگ های از خاکستری تا سیاه تغییر رنگ می دهد.
    • این کانی به شکل توده ای، قلوه ای، ستونی و رشته ای وجود دارد.
    • از کاربرد های گوناگون سنگ هماتیت به استفاده در تولید رنگ و ضد زنگ می توان اشاره کرد.
    • هماتیت در جزیره هرمز به وفور پیدا می شود و علت سرخ بودن آن را می توانیم به بازتاب نور خورشید در شبکه بلوری هماتیت نسبت دهیم.
    • هماتیت شکست نور بالای دارد و در گذشته از آن برای تولید آینه استفاده می شد.

    از کاربرد های هماتیت به چند مورد اشاره کردیم از دیگر کاربرد های آن نیز می توانیم موارد زیر را ذکر کنیم :

    • به دلیل ترکیب رنگ زیبای هماتیت از آن در جواهر ساز استفاده می شود.
    • برای تولید لوازم آرایشی هم از هماتیت استفاده می کنند.
    • از خواص درمانی آن هم برای کاهش درد پا یا چشم درد استفاده می شود.
    • به دلیل اثرات انرژی بخش هماتیت برخی افراد برای انتشار انرژی مثبت در خانه خود هماتیت را نگهداری می کنند.

    بررسی سنگ آهن هماتیت دانه بندی شده

    بررسی سنگ آهن هماتیت دانه بندی شده

    سنگ آهن خام استخراج شده از معادن اگر خلوص نسبتا بالایی داشته باشند به مرحله فرآوری خشک منتقل می شوند و فرآورده تولید شده تحت عنوان سنگ دانه بندی شده مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ آهن هماتیت دانه بندی شده در ابعاد ریز با سایز 10 میلی متر و در ابعاد بزرگ که کلوخ گفته می شود وجود دارد. این نوع سنگ آهن دانه بندی در صنعت فولاد سازی از مهم ترین نوع سنگ آهن می باشد.
    کانی هماتیت پس از استخراج از معدن مختلف همانطور که می دانید فرآوری می شود و طی فرایند فرآوری به سنگ آهن هماتیت دانه بندی تبدیل می شود و یا به کنسانتره آهن یا گندله تبدیل می شود. سنگ آهن دانه بندی به طور مستقیم در دو روش سنتی تولید آهن و فولاد مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ آهن دانه بندی شده بیشتر در کوره های بلند مورد استفاده قرار می گیرند به دلیل اینکه ناخالصی زیاد دارد و کم عیار هستند و در دیگر کوره های فولاد سازی مثل کوره القایی و قوس الکتریکی قابلیت استفاده ندارند.

    مراحل تولید کنسانتره آهن از سنگ آهن دانه بندی به این گونه می باشد:

    1. آسیاب کردن
    2. دانه بندی
    3. جدا سازی مغناطیسی
    4. حذف عناصر مضر
    5. آبگیری
    6. بازیافت پساب

    فروش فوق العاده سنگ آهن هماتیت

    فروش فوق العاده سنگ آهن هماتیت

    فروش سنگ آهن هماتیت معمولا در فروشگاه های مربوط به خرید و فروش این مصالح و اقلام صورت می گیرد و شما می توانید با پرس وجو و مراجعه به این مراکز محصول مورد نظر خورد را پس از ارزیابی خریداری نمایید. نمایشگاه های مختلف که در استان ها برگزار می شود و مربوط سنگ ها و مصالح می باشد هم می تواند یکی از مکان های باشد که شما بتوانید در آن این سنگ را پیدا کنید. البته این گونه سنگ ها خریداران خاص خود را دارد و هر کسی در پی خرید آن نمی باشد.

    سایت ها و فروشگاه های اینترنتی معتبر هم وجود دارد که مشتریان می توانند با مراجعه به آنها محصول مورد نظر خود را پیدا کنند و بعد از تحقیق و ارزیابی محصول مورد نظر شان آن را سفارش دهند و درب منزل تحویل بگیرند. با این کار در وقت و هزینه رفت و آمد هم صرفه جویی می کنند. خرید عمده ی این محصول باعث می شود که از نظر اقتصادی به صرفه تر باشد و با قیمت مناسب تری سنگ آهن مورد نظر خود را بتوانید خریداری کنید.

    جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

    مشاور فروش: خانم لیلا نعمت زاده

    راه های ارتباطی:

    phone icon شماره تماس: 02147623014

    phone icon شماره تماس: 04133660491

    phone icon شماره تماس: 09120169267

    whatsApp icon پاسخگویی واتساپ(اسکایپ): کلیک کنید

    instagram icon اینستاگرام: simurgh_steel_company@

    email icon ایمیل: info@simurghsteelco.com

    email icon ایمیل: ironore110@gmail.com

    instagram icon فیسبوک: ironore110@

    instagram icon لینکدین: simurgh-iron-and-steel-company-a68295180@

    instagram icon توییتر: CoSimurgh@

    تماس با ما