بریکت سازی آهن اسفنجی – صادرات

بریکت سازی آهن اسفنجی با هدف کاهش مشکلات و خطرات آهن اسفنجی که در مرحله حمل و نقل و دپو، محتمل است، انجام می گیرد. بریکت آهن اسفنجی خطرات اکسیداسیون و اشتعال آهن اسفنجی را ندارد.

خط تولید آهن اسفنجی

خوشبختانه با تاسیس چندین واحد و خط تولید آهن اسفنجی در ایران، فروش صادراتی آن افزایش یافته است. ایران هم اکنون جزء بزرگترین تولیدکنندگان آهن اسفنجی در جهان در کنار کشور هندوستان است. ولی موفقیت در صادرات آهن اسفنجی مستلزم توجه به مشخصات و خطرات آهن اسفنجی است که بخصوص در صادرات وجود دارد. برطرف نمودن این خطرات و ایرادات می تواند گامی مثبت در راستای تداوم حضور پر رنگ ایران در حوزه صادرات آهن اسفنجی باشد.

مشخصات اهن اسفنجی

آهن اسفنجی گلوله
های گرد گندله آهن احیاء شده است که بدلیل خواص ذاتی که دارد، دپو و حمل و نقل آن
اندکی دشوار است. از جمله مشخصات آهن اسفنجی که مولد خطرات و مشکلات است می توانیم
به موارد زیر اشاره کنیم:

  • درصد بالای تخلخل حجمی آهن اسفنجی که در حدود 40 الی 70 درصد است
  • امکان جذب رطوبت و اکسیژن به میزان قابل توجه
  • استحکام مکانیکی و مقاومت سایشی پایین

خطرات آهن اسفنجی

با
توجه به مشخصات آهن اسفنجی که در بخش قبل ارائه کردیم، متاسفانه با خطرات آهن
اسفنجی از جمله احتمال اشتعال آن در مرحله حمل و نقل و یا دپو، مواجه هستیم. این
موضوع بخصوص در صادرات آهن اسفنجی که تخلیه و بارگیری چندین بار انجام می شود و
مسیر حمل و نقل نیز طولانی است، محتمل تر است.

بریکت سازی آهن اسفنجی

در فرآیند بریکت سازی آهن اسفنجی با توجه به پرس کردن این محصول، ایرادات ذکر شده در مرحله قبل برای آهن اسفنجی تا حدود زیادی برطرف می شود. خوشبختانه خطرات نیز مرتفع می گردد. لذا صادرات آهن اسفنجی به شکل بریکت بهتر است.

هات بریکت

بریکت آهن اسفنجی از نظر درجه حرارت مواد ورودی به دستگاه بریکت زنی در انواع ها بریکت و بریکت سرد آهن اسفنجی دسته بندی می شود. تولید هات بریکت و صادرات گسترده آن به کشورهای مختلفی نظیر سوریه و … هم اکنون توسط کشورمان ایران انجام می گیرد.

خرید بریکت آهن اسفنجی

در خرید بریکت آهن اسفنجی الزامی است که خریدار آنالیز محصول موجود را به همراه مشاوره نحوه استفاده آن، از فروشنده دریافت نماید. البته در ارائه درخواست خرید اعلام نوع کوره و تجهیزان مورداستفاده در کنار نوع محصول تولیدی اش می تواند به امین کننده در پیشنهاد محصول مناسب به او، کمک نماید.

مجموع هم علاوه بر رفع نیاز داخلی کشور در تلاش است که از طریق صادرات بریکت آهن می‌تواند منبع درآمد و سودآوری زیادی برای کشور شود و بازار صادرات کشور عزیزمان را پر رونق و گرم نگه دارد.

بریکت سازی آهن اسفنجی - صادرات

آهن اسفنجی چه ویژگی هایی دارد؟

آهن اسفنجی چه ویژگی هایی دارد؟

آهن اسفنجی به صورت مستقیم از احیای سنگ آهن تشکیل می شود و بدون اینکه نیاز به ذوب سنگ آهن باشد اکسیژن آن حذف میگردد و آهن اسفنجی احیا می شود در این روش آهن اسفنجی یا همان گندله های متخلخل به دست می‌آید که عیار ۶۷ درصد را دارند. آهن اسفنجی در صنایع فولاد سازی پس از احیا به سه شکل محصولات تولید می‌شوند که شامل اسلب (تختال) و میل گرد و بیلت (شمش) هستند.

گندله های آهن اسفنجی به صورت کره وی و متخلخل هستند به همین دلیل به آنها آهن اسفنجی می گوییم آهن اسفنجی همانطور که گفته شد دارای مقدار آهن بالایی می باشد و عیار آن در حدود ۶۷ درصد است به همین خاطر امروزه با توجه به افزایش قیمت آهن و نبود ضایعات آهن آهن اسفنجی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

بریکت آهن اسفنجی چیست؟

بریکت آهن اسفنجی چیست؟ تبریک ها با استفاده از فشرده سازی و غبار زغال سنگ و پلیسه و خورده آهن و خاک آهن ساخته می‌شود به طور کلی بریکت آهن اسفنجی قالب فشرده شده همان آهن اسفنجی می باشد.

یعنی بریکت آهن اسفنجی همان آهن اسفنجی است که در زمان تهیه بیشتر فشرده شده است و به صورت بریکت در آمده است.

بریکت ها به دو صورت بریکت سازی اسفند و بریکت سازی گرم تقسیم می‌شوند که این تقسیم بندی با توجه به دمای آهن هنگام تولید و ورود ماشین بریکت سازی است.

بریکت گرم آهن اسفنجی هنگام تولید در دمای بالای ۶۵۰ درجه سانتیگراد تولید می‌شود و این نوبری که برای حمل و نقل آسان آهن اسفنجی در همه جا طرفدار دارد و شناخته شده است.

خانما بریکت سرد آهن اسفنجی در مرحله ورود به ماشین بریکت سازی در دمای محیط می باشد که همین نوع از بریکت دارای دو نوع بریکت نرمه آهن اسفنجی و بریکت سرد آهن و کربن می باشد.

برای شناخت بهتر این دو نوع بری که سر با ما همراه باشید تا در زیر به طور مختصر به آن ها بپردازیم.

بریکت نرمه آهن اسفنجی بدین گونه است که در فولاد سازی مواد جانبی همان مقادیر نرمه آهن اسفنجی که تولید می‌شود اما ابعاد کوچکی دارد حدود ۶ میلی متر به واحد احیای مستقیم می‌روند و در کوره فولاد سازی استفاده نمی شود چراکه باعث کاهش راندمان تولید می شوند همچنین به دلیل ابعاد کوچک آنها باعث زیاد شدن تلفات هم خواهند شد اما زمانی که به صورت مستقیم احیا شوند این مشکلات فراهم نمی‌ شود اما باید دانست که حجم نرمه آهن اسفنجی بسیار کم است و چیزی در حدود کمتر از ۱۰ درصد می باشد چرا که بریکت نرمه آهن اسفنجی خواص و ویژگی های مطلوبی ندارد و در برابر دیگر انواع آهن اسفنجی کم طرفدار بوده و برای تجارت محصول مناسبی نمی باشد. و در بازار های داخلی و خارجی طرفداران چندانی ندارد.

همانطور که میدانیم حمل و نقل و ذخیره آهن اسفنجی کمی سخت و پر خطر می باشد چرا که آهن اسفنجی سرد خاص مانند مقاومت پایین در برابر اکسایش و سایش دارند همچنین سطح ویژه بالایی دارد و خواص مکانیکی بسیار ضعیفی دارند به همین خاطر سازمان بین المللی دریانوردی نیز برای حمل و نقل نیست بسیار سختگیرانه عمل کرده است و این باعث می شود که حمل و نقل آهن اسفنجی پر هزینه باشد.

کشور عزیزمان ایران از جمله بزرگترین تولید کننده های آهن اسفنجی در دنیا می باشد اما برای حمل و نقل را ذخیره سازی همچنان مشکلاتی را دارد به همین خاطر همواره در پی تلاش برای یافتن راهکار می‌باشد.

از طرفی بریکت سازی گرم این مشکلات را ندارد و برای حمل و نقل کاملاً ایمن و آسان است چرا که خاص بریکت گرم آهن اسفنجی باعث می شود حمل و نقل را آسان کند و هزینه های حمل و نقل به کمترین حد خود برسد سطح ویژه پایینی دارد استحکام بالایی دارند و در برابر اکسیداسیون مقاومت بسیار مناسبی دارند چگالی بالایی دارند که همه این ها باعث می‌شود در برابر حمل و نقل و مشکلات آن مقاوم باشد.

همانطور که در بالا گفته شد کشور عزیزمان ایران از جمله برترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان می باشند به همین خاطر این حوزه می‌تواند یکی از بهترین حوزه ها برای سرمایه‌گذاری و تولید و صادرات آهن اسفنجی باشد خواص و ویژگی های برکت آهن اسفنجی باعث می شود که هر روزه این صنایع بتوانند فناوری های خودرو برای تولید افزایش دهد و باعث سودآوری بیشتر شود.

آهن اسفنجی چه خطراتی دارد؟

آهن اسفنجی چه خطراتی دارد؟ خطرات آهن اسفنجی آهن اسفنجی زنگ زدگی زیادی دارد این هم باعث می شود برای حفاظت از آن دچار مشکل شویم و به فولاد تبدیل شوند به همین خاطر یکی از خطرات آهن اسفنجی ایجاد آتش در حالت خمیری آن است برای جلوگیری از این خطر می توانیم از گازهای خون انسان مثل آهنگ سیلیکات سدیم استفاده کنیم تا در محل سرپوشیده و بسته تولید بریکت سازی از هر گونه خطری حفاظت کنیم و مشکلی ایجاد نشود.

به همین منظور به هنگام تولید بریکت آهن اسفنجی نیاز است که تعامل و نکات ایمنی رعایت شود تا خطرات احتمالی به حداقل میزان خود برسد و مشکلی برای خدمات دیگر ایجاد نشود.

قیمت روز بریکت آهن اسفنجی

قیمت روز بریکت آهن اسفنجی شما عزیزان برای اطلاع از قیمت بریکت آهن اسفنجی میتوانید به سایت مجموعه ما مراجعه کنید و اطلاعات کافی در رابطه با قیمت محصولات به دست آورید و با با اطمینان خاطر خرید خود را انجام دهید و بتوانید محصولات مورد نیاز خود را به قیمت مناسب تهیه کنید چرا که به صورت مستقیم و بدون واسطه از تولید کننده خرید می نمایید و این امر باعث می شود شما بدون دغدغه به صورت مستقیم ارتباط با تولید کننده داشته باشید. قیمت آهن اسفنجی در مجموعه ما کاملا به صرفه و اقتصادی است.

مجموعه ما در تلاش است که محصولات با کیفیت بریکت آهن اسفنجی را تولید کرده و علاوه بر ارسال به سراسر کشور عزیزمان ایران برای صادرات به سایر کشورها نیست تولید کافی و با کیفیت داشته باشد صادرات بریکت آهن اسفنجی از ایران سال ها اتفاق افتاده است چرا که کشور عزیزمان ایران از جمله بزرگترین و برترین تولید کنندگان بریکت آهن اسفنجی است از این جهت می‌تواند نیاز سایر کشورها را نیز تامین نماید.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: خانم لیلا نعمت زاده

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 02147623014

phone icon شماره تماس: 04133660491

phone icon شماره تماس: 09120169267

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ(اسکایپ): کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: simurgh_steel_company@

email icon ایمیل: info@simurghsteelco.com

email icon ایمیل: ironore110@gmail.com

instagram icon فیسبوک: ironore110@

instagram icon لینکدین: simurgh-iron-and-steel-company-a68295180@

instagram icon توییتر: CoSimurgh@

تماس با ما