قیمت روز سنگ آهن هماتیت

قیمت روز سنگ آهن هماتیت با دو معیار سنجیده می شود. مورد اول مربوط به مشخصات و عیار خود سنگ آهن است و مورد دوم شرایط حاکم بر بازار است.

آیا می دانید برای تعیین قیمت روز سنگ آهن هماتیت نیاز داریم چه مواردی را بررسی کنیم؟ همانطور که بیان کردیم این موضوع باید از دو جنبه مورد توجه قرار گیرد. قطعا ترکیب و عیار سنگ آهن در تعیین قیمت سنگ آهن بسیار مهم است. ابتدا این موضوع را بررسی می کنیم. و در مرحله بعد به تاثیر شرایط بازار بر نوسان قیمت این محصول خواهیم پرداخت.

عیار سنگ آهن

عیار سنگ آهن بر اساس درصد آهن موجود در کانه مورد بررسی قرار می گیرد. درصد آهن توتال موجوددر سنگ اهن هرچه بیشتر باشد، عیار آن سنگ آهن نیز بالاتر است. ولی این موضوع کافی است که عیار یک سنگ آهن بالا باشد؟

اینطور نیست. ما در خرید سنگ آهن علاوه بر این موضوع باید به امکان جداسازی و استخراج آهن از کانه و هزینه های آن نیز توجه کنیم. در این خصوص چند مسئله مورد توجه قرار می گیرد. موضوع اول جنس سنگ آهن است که آیا از نوع سنگ آهن مغناطیسی است و یا نه. و مورد دیگری که مورد بررسی قرار می گیرد وجود رگه های ناخالصی در آن می باشد.

اگر امکان جدایش آهن از کانه در سایزهای درشت تر فراهم باشد و همچنین بتوان از شیوه های فیزیکی و مغناطیسی به جای فلوتاسیون برای تغلیظ آن استفاده نمود، هزینه های استخراج کمتر می شود. بنابراین در تعیین قیمت روز سنگ آهن هماتی و یا انواع دیگر آن، نیاز است این موارد را به طور دقیق بررسی کنیم.

تاثیر شرایط بازار بر قیمت روز سنگ آهن هماتیت

همانطور که اشاره کردیم، مورد دیگری که اهمیت دارد، شرایط حاکم بر بازار است. در طول سال ممکن است به دفعات نرخ قیمت محصولات مختلف از جمله مواد خام آهن و فولاد دچار تغییر قیمت شود. متاسفانه این بی ثباتی در تمامی حوزه ها در ایران به چشم می خورد.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: خانم لیلا نعمت زاده

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 02147623014

phone icon شماره تماس: 04133660491

phone icon شماره تماس: 09120169267

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ(اسکایپ): کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: simurgh_steel_company@

email icon ایمیل: info@simurghsteelco.com

email icon ایمیل: ironore110@gmail.com

instagram icon فیسبوک: ironore110@

instagram icon لینکدین: simurgh-iron-and-steel-company-a68295180@

instagram icon توییتر: CoSimurgh@

تماس با ما