قیمت هر تن سنگ آهن مگنتیت – بها و هزینه آهن و فولاد در اوج

قیمت هر تن سنگ آهن مگنتیت، گندله آهن و کنسانتره در اوج چندین سال اخیر قرار دارد. بها و هزینه آهن و فولاد جهش بی سابقه ای را طی نیمه نخست 2019 داشته است. روند صعودی نرخها همچنان ادامه دارد.

 

قیمت سنگ آهن مگنتیت

کارخانه سنگ آهن

بزرگترین معادن و کارخانه سنگ آهن جهان را قطعا می شناسید. شرکت واله برزیل بزرگترین معادن و واحدهای کانه آرایی جهان را دارد و بیشترین حجم صادرات را در جهان انجام می دهد. ولی ظرفیت فروش و صادرات این شرکت در اوایل 2019 کاهش قابل توجهی داشت. در ابتدای سال 2019، متاسفانه حادثه شکستن سد تعدادی از معادن این شرکت سبب کاهش قابل توجه ظرفیت تامین و صادرات این شرکت شد. عملکرد سه ماهه دوم شرکت واله برزیل طی گزارش تولید این شرکت، افت حدود 33.6 درصدی را در این بازه زمانی نسبت به سال قبل نشان می دهد. میزان تولید گندله سنگ آهن نیز در حدود 29.3 درصد کاهش داشته است. البته شرکت واله برزیل هدف تولید خود را در چشم انداز 2019 بر روی مقدار تولید 307 الی 332 میلیون تن حفظ کرده است. این امبد له رشد تولید از بازگشت تدریجز نیمی از تولید معدن Brucutu  ناشی شده است.

همزمان با مواجهه ی شرکت های ریوتینتو و BHP با مشکل بارگیری به دلیل طوفان ورونیکا، شاهد کاهش عرضه و به دنبال آن کسری موجودی در بازار و بنادر و لذا تشدید رشد قیمت ها شدیم.

پس از گذشت چند ماه از وقوع این حادثه و رسیدن محموله های سنگ آهن شرکت هایرریوتینتو و BHP همزمان با محموله های شرکت فورتسکو بهئعنئان چهارمین شرکت بزرگ صادرکننده سنگ آهن جهان٬ هم اکنون ۲۲ ژولای ۲۰۱۹ افزایش و شارژ موجودی انبارها را در بنادر چین مشاهده می کنیم. با این حال هنوز هم نرخ قیمت سنگ آهن همچنان روند صعودی دارد. ولی افزایش موجودی در کنار پایین ماندن سود مارجین فولادسازان علیرغم افزایش تولید٬ مهره فشار بر قیمتها است.

قیمت سنگ آهن دانه بندی شده

قیمت سنگ آهن دانه بندی شده در جدول نرخ های جهانی و شاخص ها (دو شاخص متال بولتن و پلتس) را برای هم اکنون می توانید از صفحه زیر دانلود و مطالعه کنید.

لیست: جدول قیمت سنگ آهن

آخرین تغییرات مثبت بوده است. برای سنگ آهن ۶۲ درصد سی اف آر بنادر اصلی چین مثل تیانجین رشد +2.1 را شاهد بودیم که قیمت با این رشد فعلا بر روی 121.79 دلار می باشد. نرخ قیمت گندله آهن نیز 143.97 دلار بر هر تن است. قیمت کنسانتره سنگ آهن با رشد +0.85 درصد هم اکنون برابر 122.88 دلار می باشد.

فروش کنسانتره سنگ آهن

فروش کنسانتره سنگ آهن همانطور که اشاره کردیم برای خلوص 66 درصد هم اکنون 122.88 دلار تحویل در بنادر اصلی چین است. قیمت فروش کنسانتره آهن همزمان با رشد در بازارهای جهانی در ایران نیز با افزایش مواجه بوده است. فوب بنادر داخلی کشورمان قیمت ها در آخرین تغییرات رشد +1.5 درصدی داشته است.

 

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: خانم لیلا نعمت زاده

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 02147623014

phone icon شماره تماس: 04133660491

phone icon شماره تماس: 09120169267

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ(اسکایپ): کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: simurgh_steel_company@

email icon ایمیل: info@simurghsteelco.com

email icon ایمیل: ironore110@gmail.com

instagram icon فیسبوک: ironore110@

instagram icon لینکدین: simurgh-iron-and-steel-company-a68295180@

instagram icon توییتر: CoSimurgh@

تماس با ما