قیمت آهن قراضه ویژه – ضایعات

قیمت آهن قراضه ویژه از بین چندین دسته ضایعات آهن، به دلیل یکنواختی در کیفیت و سایز اندکی بالاتر است. آهن قراضه ویژه شامل سر تیرآهن، تکه نبشی، کناره ورق های ضخیم و … می شود.

ضایعات آهن

ضایعات آهن دسته بندی های بسیار متنوعی با توجه به تنوع بالای انواع محصولات فولادی دارند. دسته بندی نیز بر اساس پارامترهای متفاوتی انجام می گیرد ولی معمول ترین شیوه دسته بندی که شناخته شده برای اکثر کارخانجات است دسته بندی آهن قراضه به صورت زیر است:

  • آهن قراضه سوپر ویژه: شامل آهن آلات ساختمانی، همچنین شاسی خودروهای سنگین، ورق های روغنی زنگ زده.
  • آهن قراضه ویژه: در ابتدای متن چند مورد از انواع قراضه آهن وِزه معرفی شد.
  • آهن قراضه درجه یک: از جمله ریل قطار، انواع چرخ دنده، قوطی و پروفیل زنگ نزده و ….
  • آهن قراضه درجه دو: ضایعات درب و پنجره، ضایعا دوچرخه و موتور، ضایعات میلگرد کلاف شده و ….
  • ضایعات آهن درجه 3: از جمله ورق های گاوانیزه و شلنگ های سوخته.
  • ضایعات آن درجه چهار: که شامل انواع پلیسه زنگ زده می شود.
  • همچنین سه گروه زیر نیز زیرشاخه این نوع دسته بندی هستند:
  • ضایعات آهن آلیاژِی
  • ضایعات آهن روغنی
  • ضایعات آهن گالوانیزه

ضایعات آهن کیلویی چند

ضایعات آهن کیلویی چند؟ پاسخ این سوال دقیقا به این موضوع برمیگردد که محموله موجود جزء کدام زیر دسته از انواع آهن قراضه است. بر اساس کیفیت آن قیمت تعیین می گردد.

قیمت آهن قراضه ویژه

قیمت
آهن قراضه ویژه شهریار بناب در استان آذربایجان شرقی برای امروز 18 فروردین 1397
برابر 3010 می باشد. همچنین قیمت ضایعات آهن در تبریز برای کیفیت های درجه یک و دو
به ترتیب در حدود 2960 و 2830 است.

خریدار ضایعات آهن در تناژ بالا

قیمت آهن قراضه برای خریدار ضایعات آهن در تناژ بالا با توجه به حجم بلای معامله بسیار اهمیت پیدا می کند. لذا تغییر اندک در قیمت می تواند تعیین کننده در روال انجام معامله باشد. اعلام قیمت ضایعات آهن نیز از سمت ما کاملا وابسته به تناژ درخواستی خریدار انجام می گیرد.

مزایده فروش ضایعات آهن

مزایده فروش ضایعات آهن از سوی شرکت های جمع آوری و تامین انواع قراضه آهن، اغلب در طول سال به دفعات اعلام می گردد. در برخی از بازه های زمانی نیز با توجه به دو موجودی، فروش غیر مزایده ای انجام می گیرد.

کانال تلگرام مزایده ضایعات

لینک کانال تلگرام مزایده ضایعات آهن و فولاد:
@iron_metals

در مزایده های فروش آهن و قراضه های آن می توان بهترین خرید را داشت.

قیمت آهن قراضه ویژه - ضایعات

منظور از آهن قراضه چیست؟

منظور از آهن قراضه چیست؟ آهن قراضه چیست: به دور ریزهای آهنی مانند تیر آهن، میلگرد، نبشی و همچنین بقایای ماشین آلات و قطعات صنعتی آهن قراضه می گویند. این تیکه آهن ها برای استفاده مجدد و تبدیل شدن به محصولی دیگر به کارخانه جات ذوب آهن برگشت می خورند و درون کوره ها ریخته می شوند تا به طور کامل آب و ذوب شوند و در آخر این مایع مذاب آماده می شوند تا به محصولات و شمش های آهنی تبدیل شوند.

بازیاف کردن آهن های قراضه باعث می شود گازهای گلخانه‌ای که تولید بالایی دارند کاهش پیدا کنند که این کار سبب هدر نرفتن منابع طبیعی و سرمایه‌های ملی و جلوگیری از آنها می شود. همچنین می توان گفت مصرف مواد خام و سوخت و ساز انرژی را کاهش می‌دهد. در بازار خرید و فروش، آهن آلات قراضه را در چهار نوع  ویژه و سوپر ویژه سب و سنگین تقسیم بندی می کنند و به فروش می رسانند.

آهن قراضه انواع مختلفی را شامل می شود:

قراضه ویژه
این قراضه ها آهن هایی هستند که زمانی که یک ساختمان را تخریب می کنند از دل بقایای تخریب آن قراضه هایی مانند میلگرد های توکار، انواع پروفیل و لوله های تاسیسات، تیرآهن های به کار رفته در ستون و سقف، بیرون کشیده می شود. این آشغال های آهنی به نوعی دست دوم هستند و یکبار استفاده شده اند.به این قراضه ها قراضه ویژه می گویند. قیمت این ضایعات با توجه به وزن آنها انجام می شود و به فروش می رسد.

قراضه سوپر ویژه

آهن قراضه های سوپر ویژه در واقع هیچ گونه استفاده ای از آنها قبل از خرید ما از آنها نشده است. به طور واضح تر اینگونه است که در بیشتر موارد مصرفی از آهن جات برای ساخت و ساز ساختمان یا ساختن ماشین آلات صنعتی بخش کم و زیادی از پروفیل ها مثل لوله، میلگرد، نبشی را برای کار برش می دهند و استفاده می کنند و سپس تکه های باقیمانده  آن بدون استفاده می ماند که به آن در بازار فروش  آهن قراضه سوپر ویژه می گویند. این آهن ها کاملا نو و سالم هستند و به اصطلاح پرتی کار به حساب می آیند.

قراضه های سبک این قراضه های آهن وزن سبکی دارند. در کارگاه از قراضه های آهنی موجود در محیط برای تهیه و تولید و حتی تعمیر ماشین هایی مانند چنگک مکانیکی، گیوتین، انواع خردکن سنگین، آهنرباهای الکترونیکی و پرس از این دست قراضه ها استفاده می شود. این فلزات کوچکت و نازک هستند که گاهی توسط دستگاه پرس به شکل مکعب هایی بسته بندی می شوند و به باار خرید و فروش آهن آلات توزیع می شوند.

قراضه های سنگین آهن آلات سنگین تر و قراضه هی سنگین وزن تیر آهن و پلیت هایی که ضخامت آنها یک سانتی متر است و همچنین فولادهای ضخیم و سنگین در مرحله اول توسط دستگاه هوا برش داده می شود و به قطعات کوچکتر تبدیل می شوند تا برای ورود به دستگاه های خرد کن آماده شوند و پس از خرد شدن با دستگاه پرس به مکعب های فلزی فشرده شده تبدیل می شوند.

مهمترین کاربرد های آهن قراضه

مهمترین کاربرد های آهن قراضه در اینجا به مهمترین کاربرد آهن قراضه اشاره می کنیم.

قراضه های آهن را ذوب می کنند و پس از ذوب آن را به شمش تبدیل می کنند تا برای استفاده دوباره آماده شوند. بیشترین کاربری مجدد این آهن و شمش های آهنی در کارخانه های فولاد سازی می باشد تا استفاده لازم را ببرند. در بازار خرید و فروش آهن و معمولا در کشورهای پیشرفته آهن های قراضه را از مواد و مصالح افزودنی دیگر جدا سازی می کنند و پس از گذر فرایند مختلف برای استفاده در صنایع مختلف بسته بندی می شوند و به فروش می رسند. قابل ذکر است در کشور ما این اتفاق نمی افتد و تنها برای خطوط تولید استفاده می شوند.

قراضه های آهن برای تولیدات مختلف در کوره با درجه و دماهای بالا ذوب می شوند. به این کل که قراضه های نازک و پرس شده را در کوره  می ریزند.اول قراضه های سبک را میریزندزیرا زودتر ذوب می شوند و همین امر باعث می شود که کوره داغ شده و آمادگی لازم را برای ذوب قراضه آهن های کلفت تر و سنگینتر پیدا کند. پس در این مرحله قراضه آهن های ضخیم تر و سنگین تر را در کوره میریزند و چون کوره به دمای ذوب بالایی رسیده بسیار سریع قراضه آهن ها را ذوب می کند.پس از ذوب مواد افزودنی را به مواد داخل کوره اضافه می کنند و یک شمش استاندارد تهیه و تولید می شود.این شمش رابه آزمایشگاه می برند و آزمایش های متعددی بر روی آن انجام می شود تا استاندارد لازم را به دست بیاورند.در آخر پس از تایید شدن در آزمایشگاه این قراضات آهن ذوب شده که به شمش تبدیل شده اند و استاندارد هستند را برای مصرف و استفاده مجدد وارد صنعت تولید می شوند.

حرارت کوره باید به 2 هزار درجه سانتی گراد برسد.از این مواد انواع شمش و پروفیل های آهنی مثل ناودانی، میلگرد، نبشی تهیه می شود.

بررسی تعرفه صادرات آهن قراضه

بررسی تعرفه صادرات آهن قراضه قیمت آهن های ضایعاتی در هیچ زمانی ثابت نبوده و دچار نوساناتی است و در بازر خرید  و فروش طبق کیلوگرم به فروش می رسد و خریدار به میزانی که نیاز دارد خرید را انجام می دهد.

برای صادرات آهن قراضه تعرفه هایی وجود دارد و خریداران کشور های مختلف طبق این تعرفه ها خرید خود را در تناژ بالا انجام می دهند. این تعرفه ها نیاز سالانه توسط کارشناسان بررسی می شوند و دچار تغییراتی از نظر قیمت و تبصره می شوند.

فروش آهن قراضه در تناژ بالا

فروش آهن قراضه در تناژ بالا فروش آهن قراضه در کشور ایران با توچه به میزان تولید آهن قراضه که به حدود یک و شش میلیون تن در سال می رسد می توان گفت از نظر خرید و فروش در درجه بالایی می باشد.

به طور کلی خریداران عمده این قراضه های آهنی در کشور دوره گردها و وانتی ها هستند که این محصول را در کمترین قیمت ممکن و با دید یک محصول بی ارزش و بی مصرف خریداری می کنند و سپس آن ها را به کارگاه های تفکیک آهن قراضه می برند و به آنها می فروشند.

این محصول و این قراضه ها ارزشمند هستند و تامین کننده تمامی کارخانه و کارگاه های ذوب آهن و تولید کنندگان شمش های فولادی و آهنی هستند. بازار خرید و فروش قراضه های آهنی همیشه اداغ است و به صورت کیلویی و با توجه به خلوص و کیفیت و قیمت روز آهن قیمت داده می شود.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: خانم لیلا نعمت زاده

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 02147623014

phone icon شماره تماس: 04133660491

phone icon شماره تماس: 09120169267

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ(اسکایپ): کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: simurgh_steel_company@

email icon ایمیل: info@simurghsteelco.com

email icon ایمیل: ironore110@gmail.com

instagram icon فیسبوک: ironore110@

instagram icon لینکدین: simurgh-iron-and-steel-company-a68295180@

instagram icon توییتر: CoSimurgh@

تماس با ما