قيمت سنگ آهن هماتيت در معدن

قیمت سنگ آهن هماتیت در معدن همانند سنگ مگنتیت، برای دو نوع ریز با دانه بندی 0-10 و نوع کلوخه با دانه بندی 10-30 اعلام می گردد. عیار سنگ آهن هماتیت دانه بندی نیز در محدوده 52 الی 62 درصد در شاخص جهانی قیمت ها، ذکر می شود.

نرخ سنگ آهن خام

نرخ سنگ آهن خام که بدون دانه بندی و کانه آرایی عرضه می شود، نیز متفاوت است. شاید برایتان سوال باشد که چه چیزی سبب تفاوت قیمت یک نوع سنگ آهن خام نسبت به بار دیگری از سنگ آهن است. پارامترهای مختلفی وجود دارد. می توانیم از جمله به نوع سنگ که مهمترین آنها برای فولادسازی مگنتیت و هماتیت است اشاره کنیم. علاوه بر نوع، درصد خلوص سنگ آهن، امکان خالص سازی که تحت عنوان قابلیت پرعیارسازی مطرح می شود، قابلی خردایش آن، ابعاد آن، ناخالصی های موجود در سنگ، رطوبت و …، نیز اهمیت قابل توجه در تعیین ارزش سنگ آهن دارند.

قیمت هر تن سنگ آهن هماتیت

قیمت سنگ آهن هماتیت اغلب چه در نوع خام و چه در نوع دانه بندی شده در مقایسه با نوع تراز مگنتیت، پایین ر است. در حقیقت قیمت هر تن سنگ مگنتیت در رده پایین تر نسبت به قیمت سنگ آهن مگنتیت می باشد.

قیمت هر تن سنگ مگنتیت

اختلاف قیمت هر تن سنگ مگنتیت نسبت به هماتیت البته برای نوع دانه بندی شده آن (چنانچه هم عیار و همتراز در نظر بگیریم)، حدود 1.5 الی 3.5 دلار اختلاف دارد. قیمت سنگ آهن مگنتیت برای عیار 52 الی 62 درصد آهن و سنگ آهن هماتیت 54 الی 62 درصد در بخش قیمت روز – جدول قیمت ها در بخش بالایی سایت رسمی شرکت آهن و فولاد سیمرغ، درج شده است.

فروش سنگ آهن مگنتیتت بدون واسطه

فروش سنگ آهن مگنتیتت بدون واسطه مستقیم از معدن به صورت دانه بندی شده ریز (دانه بندی 0-10) در دو عیار 55-56 درصد و عیار 60-61 درصد توسط شرکت آهن و فولاد سیمرغ انجام می گیرد. تحویل بصورت fob بندر اما برای خرید های صادراتی با توجه به آخرین قیمت منتشر شده یومتال، انجام می شود. می توانید آنالیز دقیق محصول را برای اطلاع از درصد ناخالصی ها از واحد فروش شرکت دریافت کنید. در خصوص قیمت نهایی نیز میتوانید با مدیر بازرگانی شرکت صحبت نمایید.

قیمت سنگ آهن در بورس کالا

قیمت سنگ آهن در بورس توسط شرکت هایی نظیر مجمع سنگ آهن سنگان، مجتمع سنگ آهن مرکزی در موارد معدودی عرضه می شود. محصول این شرکت ها و معادن اغلب توسط تجار بزرگ پیش خرید می شود و یا از طریق مزایده به فروش می رسد.

خریدار کنسانتره سنگ آهن

در
کنار سنگ آهن دانه بندی شده، سنگ آهن به شکل گندله و کنسانتره نیز نه نها در بازار
داخلی که در بخش صادرات نیز خریداری می شود. کنسانتره صادراتی ایران در عیار بین
65 الی 69 درصد عرضه می شود. درصد پایین ناخالصی سنگ آهن برخی معادن، امکان فرآوری
کنسانتره آهن پرعیار با ناخالصی پایین را برای صادرات فراهم کرده است.

سنگ ها در مجموع از آغاز خلقت بخش جدایی ناپذیری از زندگی بشر را در برمی گیرد ، از همان آغاز غارها را برای زندگی انتخاب کرد که از سنگ بود ، بعد از سنگ برای آتش روشن کردن استفاده کرد ، در ادامه فهمید که می شود با سنگ و ملات خانه ساخت و این روند همچنان ادامه دارد .

سنگ ها انواع مختلفی دارد : سنگ آذرین ، سنگ رسوبی ، و سنگ دگرگونی

سنگ آذرین یا اتشفشانی : سنگی که از جامد شدن مواد آتشفشانی ( ماگما ) ساخته می شود ، اگر این سنگ ها روی زمین یا در بستر اقیانوس سرد شود سنگ های بیرونی مثل بازالت شکل می گیرد اما اگر این سنگ ها در زیر زمین سرد شوند سنگ های درونی یا پلوتونیک مثل گرانیت بوجود می آید .

سنگ رسوبی : سنگ هایی هستند که از رسوب و ته نشین شدن موادی که توسط باد ، آب یا یخ جا بجا می شوند ، پدید می آید . این نوع سنگ ها لایه به لایه ( لایه های پایینی پیرترین و لایه های بالایی جوانترین است )  و بر اثر فشردگی به این شکل در می آید .

سنگ دگرگونی : سنگ های دگرگونی در اثر دما یا فشار زیاد یا هر دوی اینها به سنگ های دگرگونی تبدیل می شود .

سنگ های معدنی (همانطور که از اسمش پیداست از معدن استخراج و استهسال می گردد .) که بر اثر به وجود آمدن کوه (کوه زایی) و یا برخورد و سایش دو کوه با هم (کوه سایی) ، از این خانواده هستند . یکی از انواع سنگ های معدنی سنگ آهن است که خود سنگ آهن انواع مختلفی دارد : هماتیت ، مگنتیت ، گوتیت ، لیمونیت ، سیدریت ، پیریت و وستیت .

در ادامه به بررسی سنگ آهن هماتیت می پردازیم :


قيمت سنگ آهن هماتيت در معدن

آیا می دانید سنگ آهن هماتیت چیست؟

آیا می دانید سنگ آهن هماتیت چیست؟ هماتیت (با فرمول شیمایی Fe2O3) بدلیل رنگ قزمزش از واژه یونانی Haima (خون قرمز) گرفته شده است . حدود 2.4 میلیارد سال پیش که کف اقیانوس ها پر از آهن بود و درصد ناچیزی از اکسیژن وجود داشت از فتوسنتز سیانوباکتری ها (معروف به باکتری فیروزه ای که خودکفا بوده و فقط با نور و آب زنده می ماند و کار تولید اکسیژن را انجام می دادند .)  و با آزادسازی اکسیژن و ترکیب با آهن هماتیت ها بوجد آمدند .

انسانهای اولیه از آن به عنوان گچ قرمز برای نوشتن استفاده می کردند . اولین بار در 5000 سال پیش در لهستان کشف شد . 

در واقع هماتیت ها از 70 درصد آهن و 30 درصد اکسیژن تشکیل شده اند . شکل ظاهری هماتیت فلس دار و دانه دانه است ، به رنگ قرمز قهوه ای و به حالت صدفی و فلزی است .

سنگ آهن هماتیت از معادن استخراج می شود ، میزان استهسال این سنگ آهن 100 میلیون تن در سال است .

سنگ آهن هماتیت در شکل تولید به دو نوع دانه بندی شده (خشک و بدون آب) و کنساتره دسته بندی مشود .

مشخصات فنی سنگ آهن هماتیت

مشخصات فنی سنگ آهن هماتیت مشخصات سنگ آهن هماتیت : 

  • فرمول شیمیایی:Fe2So4
  • معمولا خاکی است البته به رنگ سرخ ولی به شکل ورقه ای و جهت یافته هم هست
  • هماتیت درخشندگی خاص و منحصر فردی دارد
  • در مقایسه با دیگر سنک آهن ها متراکم تر است .
  • وقتی جلا داده می شود براق می شود اما اگر روی آن کاری صورت نگرفته باشد رنگش قرمز متمایل به قهوه ای است .
  • هماتیت در شکل مثلثی بلورین است اما در شکل بلورین مثل یاقوت کبود و لعل است .
  • هماتیت طبیعی معمولا خواص آهنربایی نیست (البته پودر آن این خاصیت را دارد) ، اما می‌تواند با فرآیندهایی و چسباندن به آهنربایی قوی و گرما و سرما می بیند مغناطیسی شود .
  • با عدم گدازش و همچنین رنگ خاکه قابل تمیز است
  •  در اسيدكلريدريك حل مي‌شود
  • سيستم تبلور : هگزاگونال
  • سختی آن بیشتر از آهن و بین 5.5 تا 6.5 است
  • چگالی آن 5.12 تا 5.28 است
  • ساختار کریستال : مثلثی، تقریبا پهن
  • ضریب شکست نور: 2.940-3.220

کاربرد هماتیت در صنعت

کاربرد هماتیت در صنعت کاربرد هماتیت :

هماتیت به شکل کریستال در جواهرسازی استفاده می شود خواصی شبیه آهنربا دارد و در موارد خواص درمانی می توان به :  کاهش دردهای پا و پشت ، رفع درد چشم ، رفع بی خوابی ، رفع گیجی و منگی ، بهبود جذب اکسیژن در بدن ، تقلب قلب و گردش خون ، کاهش تب و دردهای عضلانی ، کاهش درد‌های آرتروز و انقباضات ماهیچه‌ای ، کمک به تشکیل سلول های قرمز در خون ،کاهش استرس و نیروهای منفی و تقویت حافظه ، ضمنا از بین بردن خواص داروی بی هوشی اشاره کرد .

از هماتیت ها در رنگ سازی استفاده می شود (در لوازم آرایشی هم استفاده می شود)  و نیز خاصیت ضدزنگی دارد . از این سنگ آهن در تولید سیمان هم استفاده می شود .

از هماتیت به عنوان سنگ های تزیینی ، انگشتر سازی و نیز ساخت تسبیح استفاده می شود .

در چین و در فنگ شویی خانه (چنینش وسایل منزل و تاثیر آن رو انرژی مثبت در خانه) به دلیل خواص انرژی بخشی نقش بسزایی دارد .

حادیث اهل بیت ما به استفاده از حدید (هماتیت ) برای دوری از چشم زخم و رفع ترس و هراس تاکید فراوانی شده است .

فروش بی واسطه سنگ آهن هماتیت

فروش بی واسطه سنگ آهن هماتیت چین ، استرالیا ، برزیل ، هند ، روسیه ، اوکراین ، آفریقای جنوبی و آمریکا از بزرگترین تولیدکنندهگان هماتیت در دنیا هستند. همچنین ناسا در اکتشافات خود در فضا میزان زیادی از هماتیت را مریخ کشف و گزارش کرد .

در ایران به دلیل پرهزینه بودن افزایش عیار هماتیت نسبت به مگنتیت ( البته در ایران برعکس دنیا ذخایر مگنیتی بیشتر از هماتیتی است) تمایل چندانی به سرمایه گذاری در این زمینه وجود ندارد ، اما به دلیل افزایش نیازمندی کارخانجات کنساتره (سنگ آهن فشرده) فولاد در ایران  نباید از آن غافل شد . در ایران مناطق جنوب کرمان جنوب فارس کمربندی دایره ای دارای منابع فراوان هماتیت است درحالی که بهره برداری از آنها غافل شده اند . البته فروش سنگ آهن هماتیت در ایران با بهره‌برداری از ذخایر هماتیتی به شکل کم عیار در زرند کرمان با حضور بخش خصوصی آغاز شده است . متاسفانه در حال حاضر بخش عمده ای از هماتیت استهسال شده از معادن دلار در ایران بدون فراوری و به صورت خام فروشی صادر می شود .

اما قیمت هماتیت در بازارهای جهانی با توجه به درجه عیار از 18 دلار تا 61 دلار اما در ایران این قیمت از 15 دلار تا 50 دلار متغییر است .

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: خانم لیلا نعمت زاده

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 02147623014

phone icon شماره تماس: 04133660491

phone icon شماره تماس: 09120169267

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ(اسکایپ): کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: simurgh_steel_company@

email icon ایمیل: info@simurghsteelco.com

email icon ایمیل: ironore110@gmail.com

instagram icon فیسبوک: ironore110@

instagram icon لینکدین: simurgh-iron-and-steel-company-a68295180@

instagram icon توییتر: CoSimurgh@

2

  1. در این مورد چون تجربه و دانشی ندارم ،نمیتونم نظری هم بدهم. ولی صد در صد برای کسانی که کسب و کارشون با اینگونه سنگ هاست ،این مطالب بسیار مفید خواهند بود.

  2. این سایت یک سایت تخصصی و ویژه هست که مشتریان خاص خودش رادارد به راحتی نمی‌توان نظر داد

تماس با ما